Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under januari 2009

Av Moa Enberg - 30 januari 2009 20:15

Godafton!

Idag har jag haft en underbar dag, vi har varit på paradisbadet i Örnsköldsvik! Riktigt roligt, våran lilla pojke var helt galen han åkte allt han slängde sig bara i vattnet och vi åkte allt! I Forssen slängde sig bara Albin på mage och ville åka själv så då fick han göra de och vi åkte brevid! Hans leende lyste upp hela stället, han har haft så roligt! Det ska vi göra om! ;D riktigt roligt!! Sen gick vi på stan en sväng, massa fynd fanns det! Vi köpte ett par skor till Albin, Dalmir köpte en Jacka och en piké tröja och jag köpte 2 st tröjor! Jackan som Dalmir köpte var riktigt snygg och han passade skit bra i den! Ett riktigt kap var de! Nu kommer snart Ellen hit ska lägga Albin han är helt slut han sov kasnke en timme (max) medans vi va på stan och vandrade runt! så det är nog dags för han att sova nu. Imorn ska både jag och Dalmir jobba så då ska Mormor vara barnvakt! sen ska vi ut till Holm och äta mat! Skönt att få middag serverad när man har jobbat! Sen är de jobb på Söndag också, sen vet jag inte hur det ser ut! :/ Men det brukar juh ordna sig det hoppas jag ialf! Ska snart fixa kort till bloggen, jag vet har sagt de länge men våran kamera har blivit knäpp!

Ok det var allt för idag! En underbart härlig familje fredag! Kraaammm

Av Moa Enberg - 28 januari 2009 10:11

Godmorgon! vilken natt är helt slut, har gjort allt för att hålla mig vaken och jag lyckades faktiskt! men de var nära ett par gånger att jag skulle slockna. Men då började jag städa för fullt för att hålla mig vaken.

Nu har jag precis sagt hej då till Albin, Dalmir körde han på dagis han var riktigt sur för att jag inte följde med, men de gick bra!

Idag ska jag hjälpa Thomas hemma så nu ska jag försöka sova en stund så jag orkar med dagen..

tråkigt inlägg men jag orkar inte skriva mer! Godnatt för min del!

/// Moa

Av Moa Enberg - 27 januari 2009 10:42

Nu har jag inte skrivit på ett tag. har jobbat sen har jag varit sjuk men nu har jag piggat på mig lite. Jag och Albin har haft mys kvällar, han har varit jätte mysig vi har ätit gott och myst på bara. Igår fick jag en fråga av han när vi låg i sängen och läste en bok, Hur låter giraffen, mamma? och jag kunde inte svara på det. jag har ingen aning hur en giraff låter vet ni det? Det var en svår fråga som mamma inte kunde svara på.

Igår var vi och klippte Albin han var så jäkla lång hårig så han fick luggen i ögonen hela tiden så vi var tvungen att klippa han fast det tog emot lite.. Men han blev väldigt söt! I natt ska jag jobba så nu ska jag bara ta det lugnt idag och vila upp  mig lite så jag orkar vara vaken i natt! får se hur det går men när man måste så måste man så de går nog ganska bra! Är fortfarande lite små sjuk men har ingen feber och skit nu så.. har varit helt däckad, men nu så!

Nejjjjj nu åkte plog bilen förbi det betyder att jag måste skotta nu sen, så jäkla jobbigt är de! Så tung snö. Det har snöat som bara den här nu jag trodde nästan vintern var slut och att de skulle komma vår snart men ack nej vad fel man har ibland! Nä nu ska jag försöka sova lite... skriver kanske lite i natt ska nog ta med mig datorn så den kan hålla mig vaken! ;)

Soo long

Av Moa Enberg - 23 januari 2009 00:10

Jobbade idag och Dalmir skulle måla hemma, kom hem vid 20.00 och ser att han inte har målat han har tapetserat en riktigt jäkla snygg fondvägg! :D Har kollat på dem tapeterna tidigare men va så jäkla dyr, men nu var de en jäkla rea så då slog han till. Blev helt överlycklig när jag kom hem! Rummet blev helt annorlunda! Imorn ska vi köpa en ny tavla på Elisabeth´s presentbutik (www.elisabethspresentbutik.com) och sen ska vi kolla på en soffa! Nu är man verkligen sugen på att göra om överallt men de tar en jäkla massa ork också! Jag har precis städat klart efter allt nu! Albin våran lilla sötnos var så duktig och hjälpte till ikväll också. Sen somnade han pladask i soffan medans jag torkade av väggen! Han är så nöjd när man håller på med nått här hemma bara man är i samma rum så leker han på med sina små kossor! Nä nu måste jag gå och sova annars kommer jag vara helt död imorgon! Godnatt!

Av Moa Enberg - 21 januari 2009 22:17

Ännu en ledig dag, är rastlös som bara den men har hunnit med lite hemma ialf, idag har jag gjort stan i Sollefteå blev inga ljuslyktor utan det blev en vas med lite blommor och sen lite smått och gott till albin´s rum! Riktiga fynd och Albin är riktigt nöjd! Sen idag kom mamma förbi en sväng satt och pratade lite sen åkte hon och då kom pappa hit och hälsade på! Så de va trevligt!

Sen har vi fixat lite hemma och äntligen bestämt oss för vilken färg vi ska ha i vardagsrummet så Dalmir ska börja imorn så vi får de klart och sen blir nästa projekt övervåningen! När de nu blir vet man aldrig men snart ialf! Vill få klart det här nu så man kan slappna av! Jag längtar så jäkla mycket till sommaren, hoppas de blir en varm och skön sommar! fast man ska väl jobba typ hela sommaren medans alla andra har semester! Men de känns bra ändå! Jobba och slita och få pengar! Nice! Nä jag har itne så mycket att berätta idag känner bara att jag skriver en massa strunt nu! man kanske ska kika runt lite på nätet och sen ta och lägga sig!

jag ska fixa lite nyare bilder nu snart! Hittade inte den rätta kabeln till kameran måste fråga Dalmir! Sovgott allihopa! Bye bye

Av Moa Enberg - 20 januari 2009 20:12

Hej igen, denna dag blev riktigt bra. Vi fick för oss att vi skulle åka till Ikea och Birsta! Så vi drog dit, jobbigt att åka bil i detta väder men det gick bra!

Vi handlade lite hem, lite fönsterlampor, taklampor och saker till Albin´s sovrum uppe, vi har inte riktigt fått iordning på de än men nu börjar de hända lite där nu är de inte bara en säng! ;) stackaren! men jag har en bild i huvudet hur jag vill ha det men då fanns juh inte allt som man vill ha. Så imron tänkte jag gynna Sollefteå lite och handla lite här! Vill få till de bättre här hemmma, man handlar så jäkla mycket och tillslut blir de bara massa plåtter hemma, så ikväll och imorn ska jag rensa hemma! Jag har städat nu ikväll när vi kom hem, sen ska jag plocka undan lite mera rensa! Ut med skiten! Jag hatar när de blir för mycket på väggarna.. men nu ska de bli bra!

Sen gick vi en sväng på Birsta City, Där köpte jag en keps/hatt eller vad man ska kalla det på H&M, en skjorta på Ginatricot, sen köpte jag ett armband på Cubus och Dalmir en tröja på där också! Så vi hittade lite smått och gott! Riktigt kul! Det var ett tag sen vi shoppade lite hem! Men imorn blir det lite mer, ska köpa några ljuslyktor på  Elisabeth´s presentbutik och ska kolla runt lite mer om jag hittar nått till Albin´s rum, en liten spegel vill jag ha där, och en såndär mätsticka! ;) det blir nog bra! Nu ska jag gå lägga Albin! Han sitter och kollar på Simpson.. Sen ska jag plocka på här hemma!

Hoppas ni har en lika bra dag som jag!

Hej då!

Av Moa Enberg - 20 januari 2009 10:15

Godmorgon, vilket snack de är om bloggar hela jäkla tiden. Kändisarna bråkar över bloggarna Blondinbella vs. Gynning är väl de nya! Hela tiden är de prat om dessa bloggar. Folk blottar sig verkligen i bloggarna visst att man kan berätta saker i bloggarna, men ska man verkligen berätta allt! det är väl bättre att göra folket lite nyfikna. men de är väl upp till var och en, just nu kollar jag på tv4, efter tio. och vad pratar dom om där jo, Bloggar! Jag tror de flesta i Sverige nu har en blogg. det är väl roligt t.om jag ahr juh skaffat en nu, så jag ska väl inte klaga. Men att bråka över bloggarna är väl lite väl.

Jaja skit samma folk får göra vad dom vill men kan dom inte ringa varandra kändisar emellan.

Nä nu ska jag göra mig iordning för dagen känner för att klä mig lite fint idag och kasnke göra något med håret sminka mig. Oj då kasnke de är dags att börja! idag ska de bli en het mamma moa av mig.. ;) haha. fan va jobbigt kanske blir bara ett par jeans idag och någon tröja.. :P man kan juh alltid drömma sig bort att man ska ha kläder, kropp och allt som alla kändisar.

Bye Bye  

Av Moa Enberg - 17 januari 2009 12:34

Våran mys fredag blev kanon, vi drog oss länge i soffan! sen åkte vi till badhuset badade och hade kul. Jag fick även en smäll på ögonbrynet av Albin han slängde sig bakåt med sitt hårda huvud rätt på ögonbrynet så jag är uppsvullen och öm.. men det gick bra för oss båda.. Efter badhuset åkte vi och käkade på Diana, riktigt gott! Albin var på topphumör sen åkte vi upp på Hallstaberget och tittade på utsikten , då insåg vi att Sollefteå kan se ganska stort ut ibland, när de är mörkt.. Albin tyckte det var jätte häftigt men han blev lite besviken då han inte såg någon måne. Han älskar att titta på månen! Men igår kväll hade den redan gott och lagt sig. -Mamma Månen sover redan! Gullplutten!

Men nästa gång sa vi att då åker vi till paradisbadet. Det är juh inte precis största badhuset i Sollefteå! Sen åkte vi hem jag plockade undan lite sen satt vi och kolla på Stuart Little och åt lite kakor.. sen var det dags för sängen. Och nu sitter jag på jobbet! Albin fick åka till mormor idag, både jag och Dalmir jobbar! Tur att man har en bra mormor! Tack! Sen ikväll när jag slutar är vi bjudna på middag ute i holm ute hos mormor så då ska vi åka dit sen är det jobb imorgon också!

Nä nu ska jag göra lite nytta!

Bye & Caó 

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards