Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under oktober 2009

Av Moa Enberg - 31 oktober 2009 19:50

Idag har man haft en treåring hemma.. TROTS!!!

Vi var på stan hela familjen men sen började Dalmir jobba och då åkte jag och Albin på affären och handlade lite, skulle köpa en Pumpa men nej nej, det fanns inte en Pump j*vel i hela stan. Slut överallt! Så är det när man inte är ute i tid.. typiskt! Så det blev ingen pumpa för oss.. :( men då har man lärt sig att nästa år ska jag köpa i god tid!!

Sen åkte vi och skulle äta pizza med Pappa/Morfar.. men då har de gjort något som jag tror alla föräldrar hatar! de har ställt in en GB glassbox på pizzerian, så direkt när vi går in börjar tjatet... Jag vill ha en glass, jag vill ha en glass! Så Det slutar med grin och bråk under hela middagen han äter lite men sen vill han inte ha nå mera mat, då var det bara så att glass skulle trots ungen ha, och det var på engång också, men han fick sitta still och vänta tills vi hade ätit klart men med lite skrik, bråk och gråt så fick han den där jäkla glassen tillslut, tack vare morfar! Så man får väl be om ursäkt till folket som försökte ha en mysig middag (typ Johanna, Mats & Robin) Men man måste väl försöka uppfostra på alla ställen.. Men hade bra lust att strunta i maten och gå ut med han på engång för ikväll var han inte rolig.. men han var väl enormt trött eftersom han vaknade så tidigt imorse så man måste väl förstå han ibland!

Men sen åkte vi till kyrkogården och tände ljus, och då fick man tusen frågor om varför vi skulle tända ljus, så då försökte jag förklara att min Farmor och farfar är död och när de är Halloween så tänder man ljus för dom som är döda.. då tittade han på mig och sa VA? är Farfar Mirko död? Näe min Farfar inte din han lever juh han bor juh i Motala. Men min farfar han är uppe i himmlen! Jaha ok.. men varför då? Jo för han var gammal och då dör man till slut.. Jaha varför då? Jo när man har levt ett lååånngt liv så ska man dö tillslut, när man blir jätte jätte gammal!

OK!

Det var han ganska nöjd med en stund, sen tittade han på pappa och sa -Morfar, vet du min farfar Mirko är död!

Så då var det bara att förklara igen! ;) så efter de var han på bra humör igen det var den där jäkla Glassboxen som förstörde våran kväll.. :P Näe då han är underbar för de mesta men när han blir galen då jäklar blir han galen!

Sen har vi inte gjort så mycket åkte ner med Kamera till Dalmir på jobbet, Han och Ronny skulle klä ut sig på jobbet! :P de lär juh se helt sjuka ut! :P ska bli kul att se kort på de imorn!

Imorn ska vi se Dalmir ska väl få sova ut imorn sen ska vi nog ta och hitta på nått! men vad det vet jag itne!

Näe nu sover lill killen slocknade i soffan som en slagen hjälte! ska väl förflytta han till sängen nu!


Så hej då!! ta det lugnt alla ni som festar loss!


 

Av Moa Enberg - 31 oktober 2009 08:27

Har juh varit bortskämd men min kära son de senaste veckorna, han har lätt kunnat sova till halv nio.

Men eftersom vi inte gjorde så mycket igår förutom och låg i soffan eller sov, så hade han sovit klart vid sju tiden idag! så då var det bara att kliva upp och det gjorde jag med glädje då jag kände att huvudvärken var helt borta! Underbart så jag gjorde direkt frukost till oss, var juh vrål hungrig efter en dag med Bulimi igår, jag gick säkert ner några 100 gram.. :P Fett valken som jag har bak i nacken försvann lite.. :P

fattar inte att man kan bli fet över nacken, men det kan man.. jag har en väldans lång hals i vanliga fall men i slutet av graviditeten med Albin så var den nästan kort för att jag får en riktig fett valk bak i nacken, ser ut som en riktig brottare.. :P Men det är skit snyggt.. ;) hehe


Idag blir det röjning här hemma sen ska vi köpa en liten Pumpa och fixa iordning, får se hur det kommer att gå, har aldrig gjort det förrut faktsikt men det kanske går ändå. Ni kanske får någon bild på det senare, om den inte blir helt misslyckad så att de blir pinsamt.. :P

Har försökt förklara för Albin att det är Haloween nu men då undrar han juh vad det är, och det är väldigt svårt att förklara för en 3 åring..

Igår plingade det på dörren och Albin sprang och öppnade och där stod det två tjejer utklädda och sa Bus eller Godis! Albin såg ganska fundersam ut.. :P men godis fick dom sen försökte man förklara ännu en gång varför de hade klätt ut sig! men men nästa år kanske det går bättre att förklara... :P

Nä nu är det dags att börja dagen, diskberg i köket! :/


  

 Min lilla mys pojke!


Av Moa Enberg - 30 oktober 2009 22:30

Fy bubblan vilken dag! Har haft det värsta migrän anfallet på länge idag.. vaknade imorse tog alvedon men de kom upp efter en liten stund sen har jag bara legat hela dagen och kräkts konstant, nu börjar det äntligen släppa har inte kräkts på 2 timmar.. :P

men vad det ser ut hemma nu efter en dag i soffan och en son som leker.. men han har varit helt underbar och snäll.. Han ringde till mamma och sa du måste komma mamma är sjuk, du måste klappa hon! Sötnosen min!

Så idag blev det itne mycket gjort, skulle på staden och fixa lite ärenden och sen tvätta men så blev det inte får ta det någon annan dag!

Imorn ska man väl fixa lite hemma sen börjar Dalmir kl 16 så det kommer väl inte hända så mycket sen på kvällen!

Så skönt att ha Älsklingen hemma igen! Fredagsmys. dock är jag lite tråkig och har bara kräkts.. han gjorde god mat men den kom upp lika snabbt!

Han jobbade diag men sen har han tagit hand om mig min underbara prins! ;)

Nä nu ska ni äntligen få en magbild på mig också! Är i v.30 nu! tiden bara rinner iväg!

Ha en mysig afton!


   Fint smile va?! ;)

Av Moa Enberg - 29 oktober 2009 21:45

Idag har vi haft en bra dag, var hemma hos mormor och Albin fick vara där han trivs bäst, nere i ladugården! Där gav han alla kossor hö han jobbade på sten hårt..Sen åkte vi in till stan hälsade på Gammel morfar och Albin pratade på som vanligt en massa med han! men morfar hörde väl hälften av vad han sa, söt morfar min! ;)


Sen åkte vi hem fixade lite hemma innan Dalmir kommer hem, så nu är det rent och fint hemma.. Så då blir han nog glad! fast det skulle han nog ha blivit ändå!

Lite snabbt tröck vi oss och mat, hade tänkt hinna ner på jobbet och snacka lite skit med johanna men det hann vi inte, eftersom det var spökkväll på stan, butikerna var öpnna till 20 och var Eldshow och dansuppvisning ute på stan, sen en massa erbjudanden i butikerna och även Ansiktsmålning för barnen!! Och självklart ville Albin måla sig!

Så alla barnen som målades ville målas till spöken och liknande men inte Albin! Han ville juh såklart vara en kossa! Och såklart att han fick det! Sötnosen min! sen kröp ahn på alla fyra resten av kvällen! Om han leker mycket ko i vanliga fall då kan ni juh bara tänka er hur det blev nu när han VERKLIGEN var en kossa!

Så när vi kom hem blev det stor bråk eftersom vi var tvungen att tvätta bort det innan han skulle gå och lägga sig! Men jag har lovat att vi ska köpa ansiktsfärg imorgon så han kan vara kossa varje dag om han vill!kände mig som världens häxa när jag tvinga han att tvätta bort det, emn jag ar som tvungen. han börja kleta runt det och kliade sig smått så.. :/


Imorn är det tvättdag för oss så jag ska tvätta, Dalmir jobbar från 12-18 tror jag sen ska vi väl mysa kolla på Idol, möjligtvis! Sen på lördag är de Halloween, ska väl itne göra så mycket. Gå på kyrkogården och tända ljus precis som gammfolket.. :P men jag tycker det är lite mysigt och det är så fint då också juh! Dalmir jobbar juh så det är lite tråkigt men men vad ska man göra han måste, någon måste tjäna in pengar till familjen! ;)

Nä nu ska jag dö i soffan en stund! men här kommer det lite bilder på min lilla ko! ;)


  


  


  

Min sötnos till Ko, men han hade inge horn, det var synd tyckte Albin!


Av Moa Enberg - 29 oktober 2009 09:52

Nu på morgonen har man hunnit varit hos tandläkaren, skulle juh ta bort stygnen. Men när jag borstade tänderna innan så borstade jag bort stygnen.. :P men det var lite geggigt på dem så gick ändå dit så de kunde spola rent.. Så nu är jag äntligen "Klar" med den ena sida.. Sa till dem också att jag vägrar ta den andra under graviditeten och hon förstod mig! Sa att jag bara har suttit hemma och böla under 1 veckas tid efter att de hade dragit bort den.. då skrattade hon lite men förstod gott och väl.. det avr en bra tandläkare.. den andra som jag har haft var sjuk och han skulle juh bara ha idiot förklara mig nästan.. :P hehe han är helt galen men lite rolig också!  han är duktig på att göra en nervös ialf.. :P


I natt har jag sovit som en kratta, vet inte varför men vaknat hela tiden det har inte kännts bra på nått sätt!

Ikväll kommer ialf Dalmir hem ska bli riktigt skönt! Har saknat han!!

det låter som om de har haft roligt ialf!

ikväl blir det nog en sväng på stan också är juh kvällsöppet så då kan man väl dra dit och vara där med Albin tänkte jag då håller man han vaken också!

idag ska jag storstäda också, måste göra det innan älsklingen kommer hem! Det skulle ialf jag uppskatta om jag hade varit borta! komma hem till ett rent hem!

Sen ska jag åka förbi min morfar idag har inte hälsat på han på väldigt länge, får dåligt samvete! Så dit en sväng innan man åker hem och städar! Sen borde jag gå till banken också men jag tror jag gör de imorn istl!

Jag skriver säkert ikväll! ;)

Hey dåe


Av Moa Enberg - 28 oktober 2009 17:31

Herregud jag blir nästan matt på mig själv, vad mycket jag bloggar idag.. tragiskt.. men blir så när man är hemma hela dagarna.. och har endast ett barn hemma som är duktig och leker mycket själv.. när nr 2 kommer då kan man inte lova så mycket bloggande känns det som..


Var på Barnmot. med Albin idag allt gick bra världens duktigaste kille var han, det ska skickas lite remisser hit och dit sen så kanske vi kan få nått svar..

Sen åkte vi juh hem till Mamma har precis ätit en god middag, sen siter vi och väntar på efterrätt! ;) mums mammas mat! :)

Sen ska vi kolla på tv och slöa i soffan!

Albin springer runt och leker kossa på golvet såklart som vanligt!

Vi har också hunnit titta på fåren här utanför!


Mamma sa faktiskt nått snällt till mig idag.. I den där svarta tröjan så ser du inte så himla tjock ut!

Tack Mamma! det var snällt sagt, nu börjar det dukas fram efterrätt dags att sätta sig till bords.. ;) hehe!


Hej då! det här kan man nästan hoppas är det sista inlägget från mig idag! :P

Av Moa Enberg - 28 oktober 2009 13:19

idag har det varit kanon lugnt och skönt på förmiddagen ska snart börja göra oss klara fö att åka upp på barn, har inte så mycket att skriva nu men satt framför datorn så tänkte att jag kan skriva några rader.. ;)

är enormt sugen på nått.. typ Coca cola! mmmMMmm måste köpa en så fort mamma kommer och hämtar oss!!


undra sa flundra vad man ska hitta på sen då..

fick inbjudan idag till att vara med i föräldra grupp men jag vet itne, kul att se vilka som ska få barn samtdigt men nja ska man sitta i en ring där och lyssna på en Bm som pratar om sånt jag redan har gått igenom en gång tidigare.. får se hur jag ska göra.. känns lite tveksamt faktiskt!


Nu har Dalmir varit borta för länge Albin sprnger runt här hemma med diadem i håret och läppglans på läpparna.. Farligt att vara hemma för mycket med mamma! :P


nä om man ska ta på sig ialf mascara så man ser lite levande ut!!

undra om Albin också vill ha.. ;) hehe! det värsta är nog att han vill de också! :P

men där går t.om min gräns..

Skriver ikväll tror jag väl!


   Bullbak på kanelbullens dag!



   Förklarar att vi ska rulla ihop den!!


   Resultatet blev GOTT!!

Av Moa Enberg - 28 oktober 2009 09:46

dag är det Onsdag, Lill Lördag.. mina lill lördagar innebär Chips, dricka och godis nu förtiden! Så jag ser framemot kvällen! ;) Min telefon har gått i högvarv denna morgon, De har ringt bara från en massa tråk, Försäkringskassan, Folktandvården och nu sist Barnmottagningen! Är det ingen rolig som kan ringa istl för en massa myndigheter eller vad de kallas.. :P

Så idag ska vi upp på barnmottagingen och Albin ska få träffa farbror Doktorn! uscha då jag gillar inte de, hoppas att allt går bra! Sen ska jag ta mina stygn imorn kl 9 hos tandläkaren.. :/ jobbigt men ska bli skönt är juh där och pillar med tungan hela tiden!

Försäkringskassan är seg som vanligt, hoppas jag får nått svar under veckan som de sa så jag vet annars får jag en aning panik!!

då måste jag juh skynda mig och fixa annat! men hur då är frågan?!

När man inte pallar så mycket nu..

Ja nu ska jag ta och diska såg att jag inte hade gjort det igår kväll som jag hade tänkt, typiskt då kommer det juh surt efteråt.. :P

måste ringa till min mamma också och kolla hur hon har tänkt dagen!

Ha det så bra allesammans skriver säkert ikväll!!

Ha en bra dag!

// Moa & Albin

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards