Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under juni 2012

Av Moa Enberg - 30 juni 2012 21:08

Nu ikväll fick jag lite sommarkänsla.. har varit pissväder hela dagen men nu på kvällen sprack det upp och solen tittar fram.. Jag och Alicia har promenerat runt runt.. hon har varit på ur dåligt humör och mitt tålamod har inte varit det bästa men man måste väl förstå lill stackaren kan inte vara lätt idag är det 1v sen hon gjorde illa sig och hon har suttit stilla i en veckas tid så såklart hon är rastlös och less.. Dalmir och Albin är iväg och fiskar dom har fortfarande inte kommit hem så dom har väl det jätte mysigt kan jag tänka mig! Alicia somnade på vägen hem från promenaden och sover som en stock nu i sängen riktigt somamr skitig är hon också men vill inte väcka henne för att tvätta av hon då hon äntligen somnat nöjd och glad.. det är juh såhär sommaren ska vara, promenader och utflykter.. trötta nöjda barn.. Imorn hoppas jag på strålande sol då ska vi sitta ute och njuta hela dagen bara vara och må gott.. :) Alicia får sitta på en filt och mysa med lite leksaker.. Idag har hon faktiskt försökt belasta benet och hasat sig fram på rumpan och halv krypt lite men hon fick lite ont nu på eftermiddagen.. blev nog för mycket.. :/ får se hur hon mår imorgon! Nu ska jag invänta grabbarna och mysa lite! :)

Av Moa Enberg - 28 juni 2012 21:09

 
 
 

Nu vill jag ha helg.. en sista dag imorgon sen så.. I helgen blir det lite Holm mys och sen Sundsvall.. hade vi tänkt ialf vi får väl se hur det blir när dagarna kommer.. :P Idag har det först och främst varit jobb sen lite barn mys hemma spelat spel med barnen och skrattat och fjantat sen när pappa Dalmir kom hem från jobbet tog vi en liten kvälls promenad och köpte glass och bara promenerade sakta, plockade lite blommor! Mys! <3 När vi kom in fick jag nått ryck och tog och städade for runt som en liten galning och plockade torkade och dammsög skrubbade badkaret och höll på för fullt.. :P men nu när jag sitter i soffan känns det skönt nu är det klart! Albin han somnade mitt i allt städandet.. Alicia och Dalmir plockade in lite jordgubbar och satt och smaskade.. ;) Nu har Dalmir åkt och tittat på fotbollen nere på Appelbergs (jäkla EM) ska det aldrig ta slut.. :P Jag ska lägga mig och se på Tv och slappna av... njuta av tystnaden.. Alicia ropar juh hela tiden på en  nu.. Mamma mamma  hjälp mamma jag ha tappat..........! Men man förstår hon men man blir samtidigt lite matt.. men hon är grymt duktig på att leka ändå där hon sitter! hon kan sitta med en docka i 1 tim och prata och fixa klä av klä på.. :P

Idag gick det ganska bra för Albin på fritids han va ganska nöjd och glad och tyckte att dagen varit helt ok! Så det va bra!

Nu ska jag rota i kyl och frys och kolla om jag hittar nått gott att smaska på... ;) Det är fan ett under att jag inte väger 100 kg.. :P har varit sjukt lat på att träna nu på senaste också... måste ta tag i det IGEN snart.. någon gång..:P

Det var min läges rapport för idag!

Tjing!

 

Av Moa Enberg - 27 juni 2012 21:26

typiskt jag som va duktig och skrev här men nu kom det en svacka igen.. :P

Här har det varit fullt ös.. Sommaren kommer aldrig riktigt på riktigt känns det som.. solen skiner men det blåser kallt osv... :/ men när jag har semester då kommer det vara hög sommar värme.. ;) (jag ber om det ialf varje dag :P)


Sen har stackars Alicia brytit benet.. hon och Albi hoppade studtsmatta och hon vred till benet eller nått när hon ramlade och sen SKREK hon! Usch va hemskt.. åkte på akuten för vi märkte nästan direkt att nu hände de nått.. :S Åkte till Akuten fick hjälp fort, direkt in och röntgade och allt men de hittade ingenting de sa att de är nog en stukning hon blir bättre snart.. jaha tänkte Alicia hade lugnat ner sig också och var nöjd så länge hon satt.. så vi tog och åkte på cirkusen vi hade juh biljetter så vi åker dit Alicia satt nöjd i mitt knä och kollade red kamel och häst i pausen men hon ville absolut inte stödja nått på benet.. jaja sen gnälde hon och grinade halv natten så fort hon skulle vrida och vända på sig och sen dagen efter ville hon fortfarande inte gå eller stödja på benet.. Så vi ringde 1177 och dom tyckte vi skulle åka in för en ny undersökning.. inne på akuten igen fick vi vänta i evigheter tillslut fick vi träffa en sköterksa som skulle kolla upp rötgen bilderna igen och kolla om någon till kunde titta på bilderna.. och ja hon hade en fraktur precis nedanför knäet.. benet som gått sönder va som ihop tryckt.. Så idiot jävlarna skickade hem en 2 åring med brutet ben fy fan va arg jag vart.. och dom hade inte direkt någon förklaring hur det hade gått till.. ?!?? Men som tur va är det en av de "bra frakturerna" man kan ha, det är inte helt av någonting så hon behöver inte vara helt still med benet och fixerat så vi slapp gips och de ska läka på ca 2 veckor.. så hon har bara bandage och hon får absolut inte stödja på benet.. och helt sjukt så försöker hon inte ens och hon är väldigt väldigt nöjd ändå! men hon pratar på ut och in andning.. måste juh få ut energin på nått sätt..

Albin tycker synd om sin lillasyster och just nu går det juh väldigt mycket tid åt Alicia, men han är ganska nöjd ändå han med.. <3 Han har juh börjat på fritids nu, han är inte direkt överlycklig men det blir nog bättre med tiden.. från att gå på ett litet dagis med 2 avdelningar till att hamna på lillänget med dunder mycket barn och ett helt annat tempo och ansvar så är det väl inte så konstigt.. men idag hade han träffat en ny kompis som hette Alvin så det va kul att höra! :) Så jag hoppas verkligen att han kommer tycka att det är roligare att gå dit framöver..

Långt inlägg men nu vet ni hur det ligger till här!

Hade bra och sommaren KOM NÅGON GÅNG!!!

Bye bye!

Av Moa Enberg - 11 juni 2012 21:38

Måndagar är juh alltid bra sega, speciellt då jag somnade så sent igår.. Alica vaknade runt 6 imorse det gjorde juh inte bättre.. :P men men låg och myste en stund i sängen men vid halv sju va det bara att kliva upp..Så efter jag lämnat dom på dagis tog jag en löptur.. gick bra men va lite seg.. men tog mig runt i ett lagomt tempo ialf! Sen fick jag sån jävla huvudvärk idag så kvällen på jobbet va riktigt seg.. Dalmir och barnen hämtade mig på jobbet, dom hade juh varit nere på risön på matchen så.. fattar inte hur dessa små barn kan ha match så sent.. kl 18.50 sen är väl matchen typ klar 19.30 sen ska man hem duscha kvällsfika och allt det där så det blir juh lite sent.. vid 18 är ganska perfekt tid för då är man hemma ialf till 19 och hinner med alla kvälls bestyr i lugn och ro.. Men men det är juh inte alltid den här tiden så.. Albin har fått varit uppe länge med mig ikväll han hade lite ont i magen.. går lite segt med bajset igen.. men han behöver inte nå laxering ialf.. men ibland får man säga till han att han måste sätta sig och försöka även fast han inte är direkt bajsnödig.. Ibland kan det gå 2-3 dagar.. så man kan väl inte säga att det blivit normalt än.. men hans tarm kanske bara jobbar lite saktare än andras.. för han är juh inte hård i magen...Alicia somnade så fort vi kom hem hon va en riktigt trött tjej idag! <3

Nu ska jag röja undan lite och sen bara lägga mig och sova och hoppas huvudvärken är borta imorn!!!!

Tjing tjing

Av Moa Enberg - 10 juni 2012 23:24

Det har varit sån fart hela dagen men nu när det är lugnt och stilla kan jag inte sova... Dalmir gav upp för en stund sen och gick och la sig men jag sitter och kollar på tv, pillar på datorn är seg men ändå inte.. men jag måste väl försöka snart.. Imorn ska jag mysa med barnen på morgonen sen lämna dom på dagis så ska jag ta en snabb sprigtur innan jag ska till jobbet!

hoppas att det blir varmt någon dag här nu framöver.. med sol och riktig sommar hetta! :) Näe nu ska jag lägga mig i soffan och verkligen slappna av..har lite som snurrar i huvudet! saker som ska ordnas och fixas! ska nästan sätta mig och göra en lista så jag får allt gjort någon jäkla gång! allt växer juh bara på hög...

Jaja Bye bye

Av Moa Enberg - 10 juni 2012 15:20

Oj oj vad det leks här hemma! Albin har haft kompisar hela dagen! Alexander sov juh över så direkt på morgonen började det lekas.. sen kom massa andra grann barn och efter en stund kom bästisen Hampus från dagis! :) Så han är så nöjd och kan tänka mig att han kommer somna gott ikväll! riktigt roligt för han och även för mamma som inser att lill pojken börjar bli stor! <3

Alicia har juh också såklart hängt på alla grabbar hela dagen hon är helt slut och har vägrat sovit någon lunch men nu satt hon sig i soffan och ögonen gick i kors direkt! Så hon får väl sova en liten stund ialf annars blir juh hon uppe hela långa natten! Imorn är det måndag och det är jobb som gäller! har två eftermiddagspass nu måndag tisdag!

känns lite tråkigt Albin har sin sista fotbollsmatch innan det är uppehåll till Augusti så jag missar den men sen kommer det juh massa till matcher i Augusti så jag överlever men man är juh lite mesig och vill inte missa något som gäller barnen! ;P Men har börjat inse att det är så i livet..

Nu ska jag kolla vad alla bus pojkar gör på Albins rum.. :P

Bye bye

Av Moa Enberg - 9 juni 2012 23:02

Mys lördag hemma hos oss! tog oss ner på stan en sväng fikade och mådde gott.. :) Barnen hade sparkcyklarna med oss och alicia skulle absolut ha hennes förstora pilotbrillor med sig.. så hon såg bra rolig ut.. :P Sötnosarna.. när vi åkte hem somnade hela familjen bums hur skönt som helst.. va lägesedan man la sig och vilade sig sådär mitt på dagen.. Sen fick Albin bestämma vilken mat vi skulle äta och det blev tacos! gott gott!

Sen kom Maria och Alexander förbi och vi käkade gotta och kladdkaka, haft en riktigt trevlig kväll.. Alexander stannade kvar och sover över.. hör fortfarande hur dom ligger och pratar inne på Albins rum.. bus pojkarna! <3

Imorgon ska jag väl försöka röja upp lite hemma sen, Albin ska ha träning sen får vi väl se vad vi ska hitta på.. Helgen går fort men känns som vi redan nu kan säga att det har varit en lyckad helg! Nästa helg är det jobb helg för mig så då är man i stort sett borta hela helgen så det har känts bra med en sån här mys lördag!

Nu ska jag försöka sova.. hoppas på en lika bra dag imorgon men gärna med strålande sol! :)

bye Bye

Av Moa Enberg - 8 juni 2012 22:11

Fredag..

Vaknade idag kl 9... what?!?!?! Alicia sov som en stock riktigt skönt.. Albin hade klivit upp själv och satt sig i soffan och tittat på tv.. han brukar alltid väcka mig när han vakna men inte imorse och att alicia sov så länge det är helt sjukt.. men skönt var det men ack så stressad jag vart.. vi skulle vara på BVC kl 10 Albins sista besök där.. visst vi hade en timme på oss men jag som hade planerat att hinna få undan lite måsten innan... men det blev bara frukost och påklädning sen åkte vi..

Albin är fruktansvärt sprut rädd men efter lite gråt så blev vaccinationen tagen och allt gick bra, det gjorde juh faktiskt inte särskilt ont sa han när det var klart.. ;P Min sötnos.. <3 bvc läkaren konstaterade att höften va lite sne på han så det blev en remiss skickad till ortopeden.. suck.. vad mer ska denna pojke gå igenom det är så mycke nu med hans rygg, nacke och ögon så nu är min gräns nåd... nästa besök ska jag säga precis vad jag tycker och tänker.. allt detta som han har fått nu skulle han säkert inte fått om dom gjort någonting från början.. sjukt.. jag kan väl inte vara 100 säker på de men det känns som så.. så nu hoppas jag att det kommer bli lite fart på dom.. och att vi kan få den hjälp som våran pojke behöver.. Visst man ska vara glad att han är frisk och är en pigg och glad pojke.. men ibland är jag sååå arg och undrar varför skulle just mitt älskade barn få detta.. allt med hans nacke och revben ja hela JÄVLA ryggen är det juh nu..  BLÄ! Om jag kunde så skulle jag skicka över allt på mig..

Måste ringa hans sjukgymnast på måndag och röntgen och fråga om remissen från umeå kommit så vi kan göra en magnetröntgen.. Tänk om man ändå kunde trolla och allt blir bra bara sådär poff!

Nä fy ingen bra dag för mig.. som tur är mår väl Albin inte direkt dåligt av det här men som mamma mår man dåligt för man är rädd och orolig.. man vill inte att barnen ska ha ont eller något.. inte ens ett litet skrubbsår eller blåmärke... ni förstår nog vad jag menar..

Jag Älskar mina barn och skulle göra vad som helst för dom.. <3

 

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards