Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under juli 2009

Av Moa Enberg - 30 juli 2009 21:20

Det är fasiken inte så enkelt när man är gravid.. det spelar ingen roll hur mycket man sover på dagen man är ändå hur jäkla trött som helst när kl börja närma säg 1-2.. Imorn ska jag direkt efter jobbet hem och sen skjutsa Dalmir och Albin till dagis och sen ska jag upp till barnmorskan! Ska få Akupunktur igen.. känner att det är dags för det så..

Tiden tickar på och man börjar känna lite i magen.. riktigt roligt.. sen ska jag soovvaa! resten av dagen tills Albin ska hämtas ialf.. ska försöka slänga i någon maskin med tvätt också på morgonen! typiskt att man har haft natt och det är då dagen efter det finns tvätt tid.. hmm men men kanske kan tvätta två maskiner ialf.. och sen hänga hemma.. :P kommer nog sluta så.. Näe nu måste jag gå.. Caoo 

Av Moa Enberg - 28 juli 2009 21:58

Nu är man nästan helt och håller klar med flytten. Imorn ska jag och mamma hjälpas åt i huset för att städa och fixa det sista! lite små plock kvar i nått skåp!

Så nu har vi fått iordning här på nya stället.. det ända som fattas nu är ett nytt bord till köket.. för vårat fick inte plats! så det måste köpas nytt... typiskt! Men det är ganska kul också att köpa nytt.. ;)

har varrit ledig nu i två dagar riktigt skönt måndagen gick dock åt att ligga i sängen men idag har jag fått lite saker gjorda ialf.. och imorn är det dags att jobba natt.. känns trögt men så är det.. har så jäkla nära till jobbet nu också.. tar 5 minuter att gå.. ;)

Nä nu ska jag gå och hämta lite mera melon att äta, försöker hålla mig borta från godiset..

Och våran lilla Albin är så duktig han är nästan helt blöjfri nu.. ibland vill han ha blöja men han kan vara utan och han säger till när han måste kissa.. super duktig är mammas och pappas pojke..

Han trivs också bra i lägenheten så de är skönt men han tycker det är lite mycket ljud med grannar och så. men han vänjer sig nog snart!

jaja lite update från oss..

Hey då

Av Moa Enberg - 25 juli 2009 00:19

idag fick vi svar.. Vi fick lägenheten så jäkla skönt! så nu är det flytt som gäller för fullt!! :) ska bli kul att inreda igen på nytt!



Vad saker och ting kan bli fel ibland utan att man vill.. jag vill inte att det ska bli fel inte nu när det varit så roligt på senaste.. fan jag hoppas detta inte har ställt till en massa för er! och för oss om man nu kan säga oss?! hoppas du slår en pling! innan jag somnar för jag skulle vilja släppa det och förklara det som går att förklara! hmm blev skumt det där!


Nu ska jag sova har en jobbar helg framför mig!! så jag  borde ha sovit för länge sen..

Godnatt

Av Moa Enberg - 23 juli 2009 16:08

Nu har jag mått alldeles för bra i några dagar.. typiskt, för man ska inte få må så super bra som jag har gjort nu.. det tog ut sin rätt idag.. dagen började bra men nu har jag lyckats få upp lite lunch ett antal gånger..

Ska snart åka iväg och hämta dalmir från jobbet sen ska vi fira Henke idag.. ute i stugan, får se hur det går ska ta med mig mina piller triller så kanske jag kan få behålla middagen.. fasiken också.. så typiskt har mått bra när jag inte jobbat men nu när jag ska jobba hela helgen så kommer jag må pyton då?! :/ fan så får det inte bli.. orkar inte en helg med jobb och illa mående!

Så snälla alla ni håll tummarna för mig!

och han om lägenheten har inte ringt än.. fan vi hoppas att vi får den vi har goda chanser men det är väl typiskt att man ska rammla på mållinjen!

Så jag håller alla tummar och tår för en bra jobb helg och för ett bra lägenhets besked!

nu måste jag göra nått åt mitt illamående.. fan..



Av Moa Enberg - 20 juli 2009 18:18

Jaha då har man varit och hälsat på ett dygn på förlossningen i övik.. Jag har haft en jobbig helg min kropp skrek bara på hjälp så jag tuppade av två gånger på lördagen och spydde som en gris så tillslut var det bara att inse att det var dags att läggas in med dropp.. precis som jag gjorde med albin fast då var jag i v.16 och nu är jag i v.15 så.. Nu så har man kommit hem har inte spytt på över ett dygn nu känns helt underbart har sån energi i kroppen som jag inte har haft på hur länge som helst.. man brukar juh säga att den där tröttheten försvinner efter v.12 men för mig har det bara blivit värre och värre men nu förstår jag juh varför..

Nu hoppas jag verkligen att det ska bli bättre för mig med lite påtankning! ska bli intressant och se! Jag ber!! Vad här ligt det måste vara för er som bara typ spyr någon gång under sin graviditet..

Så i natt sov jag utan min lilla prins han fick sova hos morfar och elisabeth! Saknade han som bara den.. just nu har han och jag smällt i oss typ 7 mandariner.. så enormt gott!

fan jag känner mig som en ny människa nu!! Hoppas det håller i sig!

nu ska jag och albin mysa!

bye BYe

Av Moa Enberg - 16 juli 2009 21:07

Jag har väl inte direkt sagt något här i bloggen men nu börjar ryktet gå och magen börja puta ut lite, så det är väl dags att erkänna även här.. Jag är gravid i v. 15 nu.. har mått pyton men nu börjar jag kunna se en liten ljus glimt.. ;) låter som om jag tycker det är hemskt och så är det absolut inte.. är helt underbart, vi längtar som bara den.. men jag har mått väldigt illa sen typ v.7-8 har jag spytt flera gånger om dagen.. men nu får jag akupunktur 2 ggr i veckan och det hjälper. så det känns väldigt skönt!! Albin har börjat förstå att det faktiskt är något i mammas mage, men det är det i albins också för hans mage börjar också bli stor.. ;) sötnosen min! Han har skvallrat till väldigt många! Dagis fröknarna har kommit fram till mig när jag har hämtat han från dagis, -Ja, Albin har sagt att mamma mår dåligt för mamma har en bebis i magen. Stämmer det? och ja det gör de juh också.. Sen har han lärt sig låtsas spy under denna tid också.. ibland spottar han ute och säger Mamma jag spyr också..

Så nu är ni som inte visste också informerade.. :) nu ska jag ta det lugnt en stund sen är de dags att sova.. trött som tusan.

Hej då från alla oss då.. ;) 

Av Moa Enberg - 8 juli 2009 21:27

Idag så började Albin på sitt sommardagis på lillänget.. jag gruvade mig jätte mycket för den här dagen men det gick hur bra som helst han hängde av sig sina kläder gav mig och dalmir varsin puss sen gick han och lekte.. hur cool som helst.. fröknarna bara gapade över hur modig han var.. Jag började nästan grina över hur duktig han var.. Stolta mamman.. som bölar för allt just nu..

sen har jag haft en jobbar dag till kl 20 ikväll sen smällde jag i mig en hamburgare på sibylla på hemvägen...  Mycket gott.. slank ner som en.. ja jag vet itne vad..

nu ska jag hänga tvätt vi höres..

CAoo

Av Moa Enberg - 7 juli 2009 15:05

Vaknade idag och kollade direkt på datorn vart min broders lag var, och dom var kvar i sollefteå.. Åkte in direkt till staden.. stod och väntade på dom på bron vid kraftverket där dom skulle simma över.. sen in i parken där vi tröck i dom lite mat.. Henrik har haft en tuff natt.. kroppen har sagt ifrån totalt men nu såg han riktgt pigg ut.. kändes skönt att se han prata iallafall.. sen efter ombyte och mat gav de sig av mot Bispgården och nu kollade jag precis på Gps nu är de där och ska segla typ 6 mil tror jag.. det går ganska segt på seglingen för alla.. det är väl inte direkt den multisporten dom hade tänkt sig som skulle vara med i denna tävling. men det blir väl en rolig grej att minnas.. :P

fasiken man skulle vilja se dom nu. ;)

Näe nu måste jag packa ihop lite grann här nu..

Kämpa för fasiken till en tredje plats broder.. :)

Bye


Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards