Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under maj 2010

Av Moa Enberg - 29 maj 2010 12:54

Nu är lördagen här regnet har ännu inte fallit men det ser ut som det kommer snart.. Typiskt! en dag som denna då det händer något i sollefteå stad!

Lördag innebär också Lördagsgodis! Så albin är överlycklig och tycker jag ska göra mig iordning och klar någon gång så vi kan gå och köpa.. :P Men vi ska vänta till Dalmir har slutat så ska vi åka på affären allihopa och handla lite, för ikväll ska det grillas.. trotsa vädret!!

Sen blir det att gå ner på stan en sväng och kika lite, Albin tycker det är roligt att titta på raggarbilarna så det blir nog roligt för honom!! :D


Igår när jag var på gymmet fick jag mig ett litet skratt som jag dolde inombords, jag brukar juh nästan alltid vara där på morgonen efter jag lämnat Albin på dagis men igår blev det på kvällen och det är juh lite skillnad på folket då.. på morgonen är det PRO, jag och johanna.. :P jävligt skönt är det, men igår var det jag och massa ungdomar.. ;P (låter som jag är last gammal) men dessa killar (jag var ensam tjej) kollar på varandras muskler, stånakr och stönar när det tränar så man kan undra va fan det håller på med.. ;P värmer upp genom att dra 5 gånger i roddmaskinen sen pumpar dom armar och bröst och diskuterar livet och beskådar sig själva i speglarna.. den ena har värre outfit än den andra jaa det var en rolig stund.. :P haha! men de är väl bra att dagens ungdomar tränar och inte bara super skallen av sig. ;)


Nu ska jag plocka ur diskmaskinen ta på albin lite andra kläder, (pyjamas fortfarande) men de är juh mysigt när man är ledig att bara få mysa runt i pyjamas kläderna!! ;)


Undra om man ska klä upp sig ikväll, eller vad amn ska göra.. det ska juh vara kallt också så... :S hmmm!! det får bli vad det blir!


Soo long gott folk!!


        

Av Moa Enberg - 27 maj 2010 22:00

fyy tusan vad ont jag fick i min mage nu på kvällskvisten.. aouch!!

Men men ska krypa ner i sängen under täcket snart! och krypa ihop..

Imorn är det fredag och jag har inget speciellt planerat förutom träning då, får se om de blir en spring runda eller om det blir gymmet.. beror lite på vädret också!! har juh typ vräkt ner hela dagen idag känns det som.. Jag ahr verkligen inte gjort mycket idag, tvättat hela dagen typ.. och imorse var jag och träna, va så förbannat trögt!! men jag körde på ändå..

Sen ikväll satt jag och andrea och surrade lite sen har man inte gjort många knop bara hållt hushållet i styr..

Albin är inne i en monster period så det är läskigt att vara ensam och sova ensam, han vill sova i våran säng.. för på hans rum finns det alla möjliga spöken och monster men tillslut kom vi överens om att han kan somna i sin säng men sen om han vaknar får han komma till våran säng.. ;) sötnosen..

det värsta är att han skrämmer upp mig också, jag tror att han kan se saker.. :P

Så jag blir också nojjig.. ;P hehe!! jag är juh lite skrajsen av mig.. heheh!!


Nää nu ska jag inta fosterställning!!!

tyck synd om mig.. ;)

Godnatt!!

Av Moa Enberg - 26 maj 2010 22:12

Idag ahr jag haft en riktigt bra dag! vet inte varför men den har bara varit bra..

Dagen började med att lämna Albin på dagis sen hem och klä på sig lite snabbt nått mera normalt och sen ner till stan och på fotvård, riktigt skönt!! har aldrig gjort det förr! men nu är dom sååå fina så! :D

Sen lallade jag bara runt på stan Andrea kom ner och vi gick runt lite sen var det dags att hämta Albin sen for vi bara hem och bara tog det lugnt Albin var på topp humör idag, tror vi inte bråkade en gång idag.. ;) rekord!! annars brukar det alltid vara nått men idag var vi kompisar.. :P skönt! imorn ska jag hitta på nått med han om det är väder... måste gå in och pussa lite på han nu sen..  <3

Sen vid sju tiden sken solen och jag tog en liten spring runda riktigt skönt och precis när jag paserar kyrkan igen så känner jag hur regnet kom igen men det var bara skönt och jag hade juh inte såå långt kvar då heller.. :P

Imorn blir det gymmet efter jag lämnat Albin sen ska jag kolla om det finns tvätt tid.. har kommit ur mitt system.. då man blir lat och skippar det en dag så blir det kaos.. så nu har jag två propp fulla ikea påsar med tvätt... suck!! all denna tvätt!! less blir amn på den!!


Jaja massa strunt prat bara men men lite info om min dag.. ;)


   Mina killar.. <3 <3


   Alicia vill också läsa aftonbladet med pappa på morgonen.. ;)


Fan vad man kan älska sin familj, helt sjukt juh!!

Av Moa Enberg - 24 maj 2010 22:09

Idag har jag fått många kommentarer från Albin om vad jag gör och vad man itne får göra och vad jag måste lära mig att säga.

Han och jag har gått lite varandra på nerverna idag, han har varit på topp humör idag men jag har inte varit lika lekfull som han.. :P Så en gång sa jag till han men va fan Albin nu får du lugna ner dig.. och snabb är han då och säger Mamma man får inte säga så.. och det har han juh rätt i men då tapapr vi även tråden helt plötsligt var det jag som var det svarta fåret inte han som klättrar på min rygg när jag byter blöja på Alicia eller hoppar i sängen när jag håller på att bädda den!!

På konsum ville han köpa en film men jag sa Nej då blev det lite gråt och sen sa han Mamma du måste faktiskt lära dig att säga Ja Albin du får en film!! Men det slutade ändå med att vi gick därifrån utan någon film!! Mamma Moa vann den ronden ialf.. 1 av 100 idag typ... :P

Morgonen idag började med huvudvärk men den gick över sen har vi städat städat och jag putsade köksfönsterna också lite snabbt.. får väl se imorn hur det ser ut i solljus.. flammigt skulle jag tro! :/ Sen vid sex tiden åkte Dalmir med barnen ner till risön för att kolla på fotboll och jag tog och sprang min runda och sen vidare ner till risön! skönt som bara den!! Imorn blir det gymmet efter jag lämnat Albin på dagis! Imorgon fyller min mamma år också!! så vi ska dit på tårta imorgon kväll!!

Nä nu orkar jag inte mer..

Heeyy då!

Av Moa Enberg - 24 maj 2010 09:59

Nu är man hemma igen, blev enormt härlig helg uppe i Umeå..

Vi gjorde inget speciellt vi bara va och tog det lugnt!! blev ingen speciell shopping heller, tillslut när vi åkte bort på Intersport kunde jag ha handlat upp hela butiken men köpte ialf ett par as sköna tränings tights och en tröja till Dalmir!

jag och Malin gick bara runt och dreglade i stort sett hittade as mycket fina jackor! är super skön stil nu juh på allt massa härliga färger, 80-talet!! ;) det gilla vi, allt är lite udda men ack så snyggt!!

Haft en super helg och var skönt att komma från stan!

igår när vi kom hem så åt vi ltie middag sen tog jag på mig mina nya tights och tog en liten springrunda... asss skönt efter en helg med mycket god mat och bara tagit det lugnt! Vi har ändå inte smällt i oss en massa chips och sånt så de kunde ha varit värre.. ;P


Idag blir det en lugn dag ska packa upp lite kläder har inte gjort det än, orkade inte igår! Sen har jag ont i huvudet också så helst skulle jag bara vilja ligga under täcket hela dagen!!! Men med två barn så jag tror jag inte det!!

Får se sen om huvudet går över så blir det en liten löpar runda idag också.. imron är det gymmet som gäller!! ;D

Soo long!!

Av Moa Enberg - 22 maj 2010 22:56

Ja då sitter man här i björkarnas stad pollen allergikernas skräck, men dock så härlig stad!

Har haft det kanon här men imorn är resan hem kommen, men vi åker inte direkt på morgonen vi åker nog efter lunch tid någon gång kanske..

Idag ahr det varit en heldag på stan, blev ingen shopping för min del.. hittade nada, visst det fanns mycket fint men jag var inte ute efter något speciellt så då blev det inget.. lika bra att vänta ett tag till för att köpa ett par jeans för jag har mååånnga kilon kvar som ska bort.. och nu har juh det börja hända ltie på kroppen också så jag ska itne köpa nått sånt..

Imorn ska vi ailf bort på intersport innan vi åker.. det stoorra inter sport, kolla om jag hitta några schysta tränings byxor ialf.. nått ska man väl komma hem med eller!?!?

risken är att jag kommer tomhänt tror jag.. :P

Idag efter stan så hade vi köpt vattenballonger så jag Malin och Albin fyllde massa ballonger sen gick vi ut och hade vattenkrig, super kul var det.. första ballongen på Albin var lite läskig han började halvt grina men då kastade malin en på mig och jag blev dyng sur så då blev det helt plötsligt suupper roligt igen.. haha!!

Nu måste jag avsluta för nu är batterierna slut..


skriver mera imorn kanske!!

Byeee

Av Moa Enberg - 20 maj 2010 22:22

Nu har jag bestämt mig.. imorn drar jag med mig barnen och mamma och åker till umeå och hälsar på.. orkar inte sitta hemma ensam i helgen när Dalmir ska åka och fiska så då blir det Umeå istl och hälsa på Syster och bror där uppe!! :D äntligen blir det av.. ALbin har varit där men inte jag.. jag har svårt att få iväg mig.. men nu så!! äntligen!!

Blir en lugn helg utan träning :S har blivit träningsnarkoman nu när man börjar känna och se skillnad.. skönt som fan är det.. men ska försöka hinna med ett pass imorn ocskå sen får jag väl vila lördag och kasnek söndag också om jag inte kanske hinner med en springtur på söndag när man kommer hem..


Ska bli skönt att bara komma härifrån och rensa skallen lite från allt som har med Sollefteå att göra.. kommer dock sakna Älsklingen!! ska vara borta från varandra i 2 nätter det var ett tag sen vi va det!!!


Nu ska jag gå och dö i sängen!

Bye Bye

Av Moa Enberg - 19 maj 2010 23:12

lite bildtext får ni ialf.. ;)


  Mys ute på baksidan, albin njuter till max.. :)



Ko utsläpp ute i Holm! Sommaren är här!!


  

Bonden Albin disskuterar lite!! :D överlycklig kille!!


 

Han tyckte dom va lite lata så han ropade lite på dem!! ;)


    

En väldigt nöjd Albin som fick vara med när bonden Micke skulle släppa ut kossorna!!


Sötnosen Alicia hemma i babygymmet! där är hon alltid nöjd! 


Albin för några dagar sen han somnade vid matbordet!! sötnosen våran!!

  Alicia har också fått en stol vid matbordet! super kul att sitta med när vi äter tycker hon! och där får hon sin mat också så det är ett favvo ställe!! :D 


Mys med Pappa Dalmir en morgon..



Det avr allt för tillfället!! Ni kan juh bara tänka er Albin ute i Holm när de släppte kossorna ut på sommar bete.. ;) 

underbara Albin!!!   

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards