Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under oktober 2010

Av Moa Enberg - 31 oktober 2010 21:53

just nu är jag irriterad till MAX!

Fy vilka människor det finns!

Albin och Dalmir var ute och gick bus eller godis! Albin hade klätt ut sig och var laddad för att gå runt och han övade hemma hur han skulle säga han tyckte det skulle blir jätte roligt! Dom gick runt och allt gick bra, tlls en tant/kärring jävel förstörde allt! Han gick dit plingade på dörren och kärringen kommer i fönstret och bara kör iväg han.. Albin stod kvar förstod inte vad han skulle göra så Dalmir tittar fram och då bara pekar hon ut dom... Albin blev helt stum han förstod inte varför.. dom kom hem lite senare efter snälla normala besök! Men det första albin sa när han kom hem var hur tanten hade gjort och han frågade även mig varför!! Varför fick jag inte komma in? varför fick jag inget godis!

Jag visste verkligen inte vad jag skulle säga, hade bara lust att gå raka vägen och plinga på dörren tills hon öppnade och fråga henne hur jag skulle förklara det för min son!!?!! ÅHH..... Kärringjävel!

Albin börjar bli stor nu han ser orättvisor och annat nu men hur ska man som forälder förklara dessa saker på ett bra sätt! att världen är orättvis att folk är egoistiska!! Om hon inte hade godis hon kundee väl ha öppnat dörren och sagt tyvärr jag har inget godis här får du en femma, en en krona va fan som helst! han skulle ha varit lika nöjd ändå, att han bara fick säga Bus eller Godis och få en reaktion! men istl fick han en blick och en hand som viftade bort han!

Inte konstigt att barn/ungdomar känner sig osäkra i samhället!

usch vilka människor det finns!

och fy fan vad arg man kan bli när någon gör något ont mot barnen!!


    

Vem kan motstå detta!!?! inte jag ialf!

Älskar dig min underbara son, du är värd allt!!



Av Moa Enberg - 27 oktober 2010 23:13

Halloj!

Idag har vi varit på rytmiken och dansat och sjungit! :)

Sen gick vi ner mot stan mötte upp Dalmir och Shindarr, fikade och gick en sväng på stan! Köpte en kamera!! :DDDD äntligen! nu kan man fånga upp alla underbara rackartyg barnen gör och massa annat! som jag har saknat en kamera! Vi skulle bara gå in på Hagbergs och kika men ut kom vi nöjda med en påse i handen! lite ångest har man juh alltid efter man köpt något som kostar lite.. men fan det är det värt.. dom där pengarna skulle bara kastas på nått annat annars!!

Så varför inte något som man behöver istl och något som vi saknat! vi har sagt i flera dagar nu att åhh fan att vi inte ha en kamera nu! Men nu har vi det så nu kan vi säga! ta fram kameran! ;)


Sen i eftermiddag blev det middag hos Andrea och Sindarr! sen gick jag Andrea och barnen till Maria på fika! gott gott!


Nu ikväll har jag sorterat massa barn kläder, tagit upp från källaren och märkt upp bättre på kartonger så man vet vilka strl det är och allt! Från när Albin var lite tills nu! och Alicias kläder som hon vuxit ur! Skönt att ha det gjort och att det blir lite mer ordning på grejerna! Nu kan man sova gott på natten.. :P

På tal om att sova så är det vad jag ska gröra nu Soovvvaaa!

Tack alla för idag! Imorn är det en ny dag med ny möjligheter!

Idag är jag riktigt lycklig! allt bara faller på plats för oss nu! så jävla underbart!


Godnatt på er!

Av Moa Enberg - 26 oktober 2010 09:06

Den här helgen har tagit på våra krafter..

Alicia har varit sjuk sjuk och åter sjuk! hemsk feber och massa gnäll.. vakna nätter med massa gråt! vi har inte fattat vad det varit för hon har bara haft feber men tillslut började vi fundera om det var tredagarsfebern och det var det, för nu är hon helt prickig på kroppen! och nu är hon sitt vanliga jag full fart klättrar och har sig, så man blir tokig på det istl.. :P

man håller andan några gånger om dagen här... man blir juh livrädd i vissa tillfällen!


Vi insåg juh nu häromkvällen att det bara är 2 månader till julafton, hjälp! dags att börja tänka julklappar så vi satt och fundera på vad man ska köpa till våra små änglar det blir svårt Albin vet vi nog men Alicia blir jätte svårt sen fylller hon 1 år 2 veckor efteråt.. :P


Nä nu ska jag börja fixa infördagen! tvätttid och tandläkarbesök är det som står på dagens schema!


Tjing Tjing

Av Moa Enberg - 24 oktober 2010 09:04

I fredags eftermidddag fick Alicia feber och den håller i sig än och hon är inte direkt förkyld heller så jag fattar inte vad det är.. Om det kanske kan vara tredagars febern?! får väl se om den försvinner imorn och om hon får lite prickar då så får vi se!! febern ligger över 39 och har gjort det sen fredag den går inte ner nått.. jo av alvedon går det ner men sen kommer den tillbaka igen!! nätterna är inge roliga och Albin är less på detta gnäll och grin hemma! stackarn det ör nog lika jobbigt för han som det är för Alicia.. men idag ska Dalmir och albin till badhuset så han får göra nått roligt!!

nu vaknade Alicia igen så nu ska jag bära lite på henne!!


tjing

Av Moa Enberg - 19 oktober 2010 21:07

Idag har vi gjort massor men ändå inte!

en underlig dag!

jag körde albin till dagis sen hem och gick ut och sprang, själv utan vagn.. kändes nästan konstigt!! :P

När jag kom hem hade Dalmir gjort god frukost omelett och annat gott! <3

Lite senare åkte vi till Morfar och hälsade på Dalmirpratade om hur han hade haft det i Bosnien och Alicia flörtade på som bara den!

Sen åkte vi ner en snabb sväng på stan och sa hej och hej då tillelisabeth hon åker till gtbg i natt! Sen var det dags att hämta Albin och då åkte vi förbi akvariehobby och köpte ytterligare 3 fiskar.. vi harkommit in i nått och vi alla tycker att det är lite kul med fiskar.. hehehe!

Dom nya heter Charlie, kurikuridutt och Hampus tror jag att det var!

Det är faktiskt väldigt fint med ett akvarium, men fy vad jag gruvar mig inför städningen av det!!! men men det ska väl gå bra det med!!

Sen har vi hälsat på Anna och Alisher en sväng och nu ikväll har barnen badat och nu sover dom sött i sina sängar och vi har insett att det bara är skit på tv.. kollade lite på Anna Ankas nya program.. jag tycker hon är såå jäkla grym! många hatar hon men jag är en av dom få som älskar henne och stilen! tänk att ha hennes kropp fyy fan! vilken kropp kvinnan har!

nu ska jag kika runt lite sen ska man väl snart lägga sig!!


Caoo

Av Moa Enberg - 18 oktober 2010 21:01

när en ny vecka börjar brukar det alltid vara stånk frust och stön.. men denna måndag morgon svo och åter sov vi, tio över nio vaknade vi!! OJ OJ OJ!!

helt sjukt för att vara mina små barn..

så upp for vi pigga som aldrig förr klädde på oss och gick direkt till öppna förskolan! kom inte dit förrän kl var tio typ.. lagom till fikat.. :P Öppna var lika kul som vanligt för barnen och mig.. försökte få med mig Dalmir men det gick inte, han tänkte gå och shindarr skulle också följa med men då skulle shindarr jobba så då stannade dalmir också hemma! :P

Sen efter öppna så var det hem och tvätta och röja undan lite!

Senare på eftermiddagen så handlades det fiskar hem, Albin fick juh en fisk av moster malin när vi var i umeå och nu så inhandlades det två till eftersom Kalle inte ska vara ensam och Albin blrv så glad! Så hans nya tillskott i fisk familjen heter Nemo och Persson sen hade han juh Kalle-Eliaz sen tidigare..

jag höll på dö av skratt när han sa att den ena fisken skulle heta Persson! sötungen min!

Sen vid fem så blev vi bjudna på middag hos Andreea mycket gott! jätte kul sen övade vi Alicia på att gå lite grann och nu är det ganska nära! :) men oj vilket spring då kommer bli då.. om jag tycker det är mycket nu vad tusan kommer det inte vara då.. :P hehe men det är juh så kul när dom börjar gå!!

Nu ska jag mysa med min stora prins!


åh ni ta och kommentera lite mer så tråkigt och se att man inte fått någon kommentar..


Av Moa Enberg - 16 oktober 2010 22:32

nu är det verkligen nedräkning om ca 2 timmar är Dalmir hemma!!

underbart!

pratade precis med han, han var hyffsat less på att resa från 6 imorse har han rest, väntat på flyg, tåg och nu sist buss men snart snart.. :D


Dagen här har varit bra, inte så mycket trots och bus! :P

Johanna och Liv var förbi på förmiddagen och Alicia blev helt förstörd när dom gick hon verkligen tokgrinade!! hon ville vara med Liv! helt sjukt ledsen blev hon har aldrig sett hon så!

Sen åkte vi ner på stan en sväng, Albin fick lördags godis och allt var bara bra!

Sen har vi varit och ätit middag hos pappa och elisabeth!

Hemma sen så lekte vi alla sen fick jag tvär ont i magen och Albin började leka doktor med mig han gav mig sprutor och borrade i mig lyssnade på hjärtat, Alicia var också med på ett hörn men helt plötsligt var Alicia bara borta! kollade upp och undrade vart hon var!!! Då hade hon krypt in i öppenspisen och stod upp där inne hel nöjd! hon hade ett riktigt solstråls leende på läpparna!! underbart! När Albin såg det så tog det en sekund så trängde han också in sig där! och vad ska man säga såklart han också måste få busa lite! tog ut dom därifrån för där kan domjuh inte stå.. :P ut fick jag två små sotiga ungar!! busungar till max! men man kan juh inte göra annat än att skratta i ett sånt läge, så av med alla kläderna och in på toan med dom och tvätta tvätta och åter tvätta tillslut så blev dom rena!! Och vad vi skrattade helt underbara är dom!!

Sen fick Alicia gå och lägga sig så myste jag och albin lite för oss själva! tror han behöver det nu! jag tror det är därför han har sina humörsvängningar!! Min prins!! men nu kommer Pappsen hem så nu kommer allt bli bättre! <3

Nu ska jag göra nått men tiden går juh sååå sakta nu!!


bye bye

Av Moa Enberg - 16 oktober 2010 10:18

Ja nu har det verkligen varit tyst här på bloggen!

Men jag har inte orkat skriva under dessa 2 veckor då Dalmir varit borta när barnen lagt sig har jag bara suttit rätt upp coh ner och bara njutit av tystnaden!

nu är det inte länge kvar tills han kommer hem och det ser vi alla framemot! :D ska bli väldnas härligt och ha pappan i huset hemma igen!!

Under dessa två veckor har barnen varit jobbiga glada underbara perfekta, ja vi har hunnit med allt!

igår somnade alicia vid halv åtta typ och då hade jag och albin fredagsmys, det uppskattades av oss båda han var lycklig över att vara uppe länge, vara utan lillasyster med mamma en stund och äta chips och dipp! jag åt ingenting först men sen kom jag igång och jag åt och åt tillslut fick jag ont i magen och la mig i soffan och sa usch va ont jag fick i magen Albin! då fick jag till svar ja det är inte konstigt du har juh ätit huuurr mycket som helst mamma jag har nästan inte fått nått!! :P

illa när en 4åring t.om tycker att man äter lite för mycket!

Vi har haft lite Saltkråkan syndrom här hemma också, om Alicia gör nått som amn egentligen inte får så gör gärna Albin det också eftersom Alicia gjorde juh det också! som när Pelle i saltkråkan kastar tallrikar i golvet eftersom Malins barn också gjorde det! (har glömmt bort vad hon heter)

Idag ska vi röja undan lite hemma så det inte ser ut som ett rent helvete när Pappa Dalmir kommer hem! <3 sen ska vi nog ner på stan en sväng och säga hej och jag måste posta lite papper!


Nu ska jag sätta mig en stund med Albin i soffan och mysa lite, Alicia sover en sväng!

jag hoppas det blir bättre här i bloggen nu när vi blir två vuxna här hemma!

Tjiing!!

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards