Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under april 2010

Av Moa Enberg - 30 april 2010 23:57

vilken längtan jag har till hus nu!! grannarna festar på max!! ljudet dånar in till oss! jag blir stortokig! som tur är lyckas barnen ändå sova men med mig är det en annan femma, får psykbryt på den förbannade basen! dunk dunk duuunnnkk!!!

hoppas dom ¨går på krogen snart eller blir det en hemma fest bara... man tycker juh att de borde gått vid den här tiden ner till krogen!!! hmm!

Man vill juh inte va som en 70- åring heller och klaga när man är typ jämngammal med de som festar men tokig blir man ialf den saken är säker!!

vad ska man göra i dessa lägen är man en fjant som klagar?!?! eller kan de förstå?!  jag menar dom kliver juh inte upp så tidigt morgonen efter men de måste juh en annan göra..


jaja slut klagat, idag har vi grillat gott gott, hela gänget var här, men Cissi smet tidigt för hon skulle ut och roa sig! Sen åkte vi på Hågesta där vi tittade på majbrasan en sväng sen åkte vi hem. vid tio tiden försvann resten av folket!!

Så då plockade jag undan och vek in alla kläder, har tvättat hela dagen idag, hade hur mycket som helst!

Imorn blir det en joggingrunda hade jag tänkt, men vi får väl se! allt annat ska man juh passa in också!!

en mys dag ska jag ha i övrigt ialf.. ;)


Nu ska jag försöka ignorera den där förbannade musiken!!!

Godnatt <3 <3

Av Moa Enberg - 27 april 2010 15:06

Morgonen började inte förrän kvart över åtta, sååå skönt! Albin kom till våran säng vid halv sju och somnade OM!!! skönt men halv åtta då började jag vrida och vända på mig för då var jag utsövd, har inte legat och trängts mellan två barn halva natten. skönt skönt!!


Så efter frukost och lite morgonprat så åkte vi till dagis sen drog jag arslet till gymmet och körde sten hårt. super skönt!

Sen när jag kom hem var det dags för mat för Alicia sen låg jag och myste med henne en stund sen blev det allvar!! Jag rensade min garderob, så nu är det inte så huller och buller och mycket MYCKET kläder har hamnat i säckar och ska ner till källaren, sånt som jag inte får på mig.. suck men en vacker dag ska jag få på mig mina älsklings jeans igen.. hehe, snart snart.. eller kanske nästa år.. :P vi får väl se..


nu kommer snart cissi och familjen så ska vi äta..


här ska ni få en bild på Albin när han var, 8 månader.. :) underbaraste!!


  

kommer ihåg den dagen så väl ännu, den var underbar!

mina prinsar!

Av Moa Enberg - 26 april 2010 22:36

ikväll drog jag ut allt från garderoben, verkligen ALLT! sen gav jag upp.. så nu ligger allt i en hög på golvet, mindre bra men jag orkade inte mera.. sen ska jag sortera allt och lite ska ner i källaren och resten slängas eller så kanske man ska vara snäll och skänka lite till röda korset.. vem vet..

imorn blir det träning så jag spyr, ångest inte tränat på länge.. sen blir det att göra nått åt dett där berget utav kläder.. suck suck.. men jag måste..

nu ska jag slockna.. bye bye

Av Moa Enberg - 25 april 2010 23:02

Äntligen har jag lyckats sätta in lite kort i Albins påbörjade album..

nu finns det mer än 4 sidor ialf.. ;)

det har tagit sin tid men nu äntligen! och shiit vad jag har bölat under tiden.. Vad står min prins blivit! man minns allt som om det vore igår.. Älskade lilla gubben! oj oj oj säger jag bara!! har typ 3 sidor kvar att klistra in lite kort men klistret tog slut så jag ska köpa mera imorn och göra klart det helt och skriva lite till bilderna..

Men det jobbiga är juh när det har tagit sååå här lång tid innan man gör sånt här är att jag vet juh inte exakt hur gammal han är på vissa kort.. Hmmm.. men man får väl höfta till med något.. ;P men 1 år ialf det har jag koll på eftersom det var massa kalas och tårt bilder då.. :D


Tiden går alldeles för fort ibland.. Fan Alicia är juh redan 3 ½ månad.. sjuuukt juh!!


Imorn ska det inhandlas mera klister, ramar, nytt album till Alicia, fin silver penna.. så ska jag börja pyssla lite med såna här saker på kvällarna när Albin lagt sig!

det skulle juh vara super mysigt men jag ska väl inte lova för mycket.. :P


Måste också framkalla massa mera kort,har juh inte framkallat nått på Alicia! Skärpning på detta!! är juh så underbart att framkalla korten också och inte bara låta dem ligga på datorn i massa olika mappar..


jaja! Nu ska jag bege mig till sängen..

Längtar till morgondagen så jag får fixa mera.. :D

jag är laddad nu!

Men ändå så började min kväll dåligt, jag gjorde dumheter..


Sooo Long my friend!

Av Moa Enberg - 25 april 2010 10:26

Jag har haft så svårt att skriva här i bloggen nu.. jag vet verklkigen inte vad jag ska skriva.. Dagarna rullar bara på..

Igår blev det promenad och mjukglass idag funderar vi på grillning.. skulle vara bra gott, går grillade vi också men inget speciellt men idag funderar vi på en ordentlig grillning.. ;) det skulle inte sitta fel.. :D

Jag måste ge mig av till gymmet nu snart också.. Alicia sover nu men när hon vaknat ska jag bege mig av.. eller så kanske jag ska ta och springa lite ute bara, är juh skönt väder ute så man kanske ska passa på..


Nu ska ni få lite bilder.. skriver förhoppningsvis mera senare..



Alicia och Aicha lite skillnad på dem.. ;) skiljer 2 månader.. det går fort!!


  

Alicia fick prova hoppgungan hon tyckte det var super kul.. ;) men vågar inte låta hon vara i den så länge.. så hon inte får nt i ryggen!!


  

Mina underbaraste badar tillsammans, Alicia tycker det är super kul att bada med brosan, och Albin tycker det är lika kul han och ha lillasyster i badet.. (och självklart är kossorna också med.. )   

Av Moa Enberg - 24 april 2010 09:26

Fy tusan vad gott det var med en toast till frukost, det satt inte fel.. ;)

Natten har kännst lång..

Alicia har varit tjinkig, hon har kommit på att hon vill sova i våran säng... :S ganska mysigt på ett sätt men väldigt jobbigt också då även Albin kommer tassande på natten och vill krypa ner i sängen också.. så vi ligger väldigt ofta fyra st i sängen när morgonen kommer.. och det resulterar med ryggont, för jag ligger ihop trängd av två små barn då de båda vill gosa in sig hos mamma!! mysigt men som sagt det resulterar i ryggont och sömnbrist.. men är man en tvåbarns mor så är man.. ;)


idag blir det tvätt som gäller kanske vandrar ner med barnen på stan en sväng.. Dalmir jobbar idag så vi får väl hälsa på han.. ;)

Sen måste jag träna idag också, annars får man väl ångest.. ;P


  

barnen....

Av Moa Enberg - 22 april 2010 21:49

Haft några bra dagar då jag inte velat blogga..

igår firade jag och Dalmir 4 år förlovade.. tiden går...

och under dessa år har vi lärt känna varandra såå väl,  vi kan varandra utan och innan.. (säger man så?!)

Igår fyllde även Elina där men vi var där ikväll och gav presenter och åt goood tårta..

Madde och Nova var där också kul att se dom också..;)

super trevligt att träffa alla och vi tjejer surrade på som tusan..

vad mammor kan prata.. ;P


Imorn blir det öppna förskolan, Albin tycker juh det är såå otroligt roligt.. och det är inte fy skam för mig heller, roligt att träffa en massa mammor och barn.. :)


Näe nu är jag riktigt seg, undra om man ska göra klart inför natten..

Byeeee

Av Moa Enberg - 20 april 2010 09:38

Idag hade jag tänkt att bara slöa i sängen efter Albin åkt till dagis, men såå blir det verkligen aldrig.. stressade Moa har ingen ro i kroppen att bara ligga och mysa i sängen och bara vara.. Så istl så sog jag på musik, hoppade in i duschen gjorde mig klar för dagen.. och nu då.. nu sitter jag här.. väntar på att klockan ska bli lite mer så man kan ringa till någon typ Julia, vill juh inte väcka henne.. :P

Vi ska ta en fika idag.. :D kul mycket kul!!

Sen har man som vanligt några ärenden, har precis suttit i en härlig telefon kö upp till sjukhuset för att avboka dagens besök, hade ingen ork att pallra mig dit! dagen skulle ha blivit så stressig då! så de va snälla och gav mig en ny tid!


nu ska jag hitta på nått...


byeee

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards