Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under november 2009

Av Moa Enberg - 30 november 2009 21:42

Dagen!


Idag har jag tagit och köpt mig en snygg Peak jacka, ingen vinterjacka utan en nice vår jacka, sen även en North Face.. Så nu längtar jag till magen är borta och jag kan stänga dem.. :P hehe

Riktigt nice!! :D mycket nöjd med köpet faktiskt..


Sen var juh jag och Albin hos tandläkaren och han var sååå duktig, de kollade också på hans sk. tvillingtand som han har och tog bort en liten bit från den som satt löst, och han satt så still och gapade, fast ibland sa han - Mamma det gör lite ont faktiskt!  Lill gubben min! Men han fick väldans mycket beröm av oss alla som var i rummet så då kunde han hålla ut en liten stund till! Sen när de va klart då tyckte han att vi skulle gå och det var snabbt, men han har inte pratat "dåligt" om det alls, mer att han var en duktig kille och att han fick en liten Kamel av tandläkaren..  Av allt i den där lådan, klistermärken på spiderman små bilar m.m så väljer han en liten kamel.. :P hehe.. Det är våran pojke de.. hheehe


Sen har dagen rullat på som bara den, var uppe hos Malin, Saga och Wilma och lekte.. Albin och Saga torterade kattungarna i smyg medans jag och Malin satt och surra på! hehe tokungarna våra.. :P


jag börjar bli less på att vara gravid  nu.. känner mig aldrig nöjd.. vill ha ett par jeans och känna att de är bekvämt.. jag har alltid varit sån som kan gå runt i jeans hela dagarna, inte byta om till mjukisar så fort man kommer hem.. men nu skulle jag vilja leva i mjukis byxor men sån är jag inte heller, tyvärr!

Jag skulle helst vilja gå i högklackat nu som gravid men tyvärr klara inte mina fötter av det, annars skulle jag gjort det! ialf ibland inte jämt men när man ska klä upp sig ialf.. ;)


Undra vad man ska ha på sig vid jul.. allt lär juh se ut som ett tält.. shit.. inga bilder på mig då ialf,.. :P hehe


Nu ska jag ta och kolla runt lite på nätet sen blir de film skulle jag tro..

Hade bra!!

Höres imorn då!!


  

Åhh vad gott de skulle va med en härlig Fransk choklad kaka nu.. ÅHH!!

Av Moa Enberg - 30 november 2009 18:25

jaha nu är Måndagen nästan slut!


dagen blev nästan som planerat, dock ingen föräldra grupp blev så stressigt från tandläkaren sen var jag vrålhungrig.. såg också på papperet att det var inte denna gång vi skulle på förlossningen så.. lite tråkigt att man missade det men men vad ska man göra..


Nu ikväll ska vi iväg och äta, smajo är på besök så nu är det livat..


Ja detta blir kort skriver mera ikväll när det är lite lugnare runt mig..


Caoo

Av Moa Enberg - 30 november 2009 12:15

Då var det Måndag igen!!


En ny vecka, en vacka närmare jul & en vecka närmare BF.. :D


Dagen böjade inte idag förrän halv nio då Albin kom och väckte mig, och sa Mamma hörde du jag hostade! Lill gubben hade lite hosta så här på morgon sidan. Han är lite små förkyld men inget speciellt lite snor och antagligen lite hosta också såhär på morgon sidan! Men han är pigg och glad! :) det är tur det!

Vi håller på att tvätta för fullt! har redan kört 4 maskiner så jag är i fullgång!

Sen ska vi väl ner på stan snart och ta en fika sen är det juh Tandläkaren för denna lille gosse! Hoppas det går bra, idag har han inte heller klagat över sin tand. Kanske bara var någon ide han fick för sig eftersom vi sa att han skulle till tandläkaren..

Våran son är som han är, han vill väldigt gärna åka till sjukhuset och doktorer.. Han tycker det är spännande och han är alltid så duktig när vi väl är där.. 

Vet dock inte hur det blir att gå till tandläkaren det kanske är lite annorlunda, får se hur det går men jag tror det kommer gå fin fint.. jag tror Pappa Dalmir får stanna hemma han har sån tandläkarskräck så det inte är sant så han skulle nog bara göra Albin nervös! ;P

Albin är modigare än pappa i dem lägena..


Nu ska jag springa till tvättstugan igen, ska kolla om Albin vill med eller om han vill stanna hemma med våra gäster som ligger och halvsover, fast Albin har varit och hoppat lite på dem så de är nog vakna.. :P


Jaja sen blir det föräldragrupp.. ;) KUL!!

Fast jag blir så nervös av allt förlossningsprat, men det hör juh till att man ska vara nervös så!


Hej då!

Av Moa Enberg - 29 november 2009 23:25

Jag glömde att skriva att idag denna söndag går jag in i v.35

Förstår ni det? Det gör inte jag..

Jag börjar bli en smula stressad över allt som borde fixas men egentligen är de juh inte såå stressigt är juh 5 veckor kvar, men det känns så stressigt just för att det är jul och det är tusen andra saker som man också borde göra typ baka handla julklappar och allt sånt.. ja herregud tiden går fan sanbbt nu!!


Mina fötter är en historia för sig nu också efter en dag på stan gåendes fram och tillbaka.. det ser ut som 2 fotbollar till fötter och de bara dunkar i dem.. ASSS ONT!! men efter en natts vila hoppas jag på de bättre..

Imorn är de dags för föräldragrupp igen tror vi ska på besök på förlossningen då, spännande bra att veta vart man ska när det är dags.. :P och Albin ska till tandläkaren också imorn.. första besöket, så det ska bli spännande för han! Men det konstiga är att idag på stan började han klaga över en tand, han har juh en liten special tand till framtand och nu har den börjat göra ont, så tur att vi ska dit imorn.. Han var jätte ledsen nu när han skulle sova för att han hade ont i tanden.. :( Hatar när han har ont, vill inte heller stoppa i han alvedon för jag vet inte hur ont han riktigt har.. får väl se hur natten går men jag tror de går bra.. hoppas det ialf..

Min lill prins!!! <3


Nu ska vi också ta och sussa skulle jag tro, är riktigt trött!! Sovgott..

Av Moa Enberg - 29 november 2009 19:51

Nu har vi varit på Sollefteås skyltsöndag, riktigt mysigt! Och är det någon gång de är mycket folk i denna stad så är det då det är skyltsöndag! :D


Vi gick och hade det bra, Albin fick träffa tomtar och han tyckte det var riktigt roligt. Han är helnöjd nu! Vi fikade och hade det bra.. sen har vi smällt i oss varsin pizza nu.. Albin somnade en stund i vagnen när vi gick ner på stan så han får vara vaken en stund till! Vi ska ner till källaren nu snart och fixa lite.. shit va jobbigt har bara lust att ligga och slöa men det tillåter inte källaren eller Albin.. :P


hehe jag och Albin räknade alla hans djur idag, så alla julklappar av denna sort undanbedes.. Han har 132 st!!!!!! Förstår ni hur galen han är i alla sina djur!!

Ni som inte känner oss kommer förstå nu av dessa bilder.. :P

Lägger in bilder på alla djuren och lite från kvällen!

Tack och Hej!


    

Förstår ni att våran son är manisk.. ;)


Skyltsöndagen -09


 

Mina älsklingar i väntan på lucia!

  Albin träffade på alla tomte nissar med godis.. ;)

Lilla familjen på stan...

  

Av Moa Enberg - 29 november 2009 09:08

Godmorgon!


Då var det första advent då, nu kommer tiden gå snabbt känns det som!!!

helt plötsligt kommer alla de fyra ljusen brinna!!

Jag älskar verkligen julen.. speciellt nu när man har fått barn, Albin´s första jul var väl inte sååå speciell men nu är han så förväntansfull han kan vara med och baka, man berättar sagor och historier om Tomten! Och hans ögon bara glittrar!

Man anstränger sig lite mer då med julbak och pyssel så det ska bli såå mysigt de närmaste veckorna! ;)


Idag är det skyltsöndag, så vi ska ner på stan och titta runt och myyysssa på!

Jag skriver hela tiden om mys nu förtiden men det är den säsongen detär därför tror jag.. ;) Vilken vill inte lägga sig under en filt med sin käraste och mysa under denna säsong!!!


Sen har jag tvätttid idag, inge kul har ingen större lust men jag msåte få till lite ialf.. tänkte bädda rent i sängen också så..

Ska gå dit nu snart och kolla om det är ledigt redan nu så man slipper stressa sen precis när man vill gå ner på stan..


Jaja nu ska jag klä på mig och börja dagen!

Har sovit ganska bra i natt sååå skönt haft två ganska bra nätter nu! Lovely!!

ja vad säger man glad 1:a advent eller mysig 1:a advent.. ;) hehe

Av Moa Enberg - 28 november 2009 23:16

Oj Oj Oj vad man skulle göra..

Om man hade lite pengar över.. har suttit och kollat på en massa sidor nu och drömt mig bort..

Får väl se hur det blir med det hela men kommer nog aldrig på frågan här tror jag :P

 hahaha!

Näe då...


Filmen var jätte söt låg i soffan som ett hormon monster och grinade, det var inte särskilt sorgligt eller så men deras situation jaa det var bara en åhh upplevelse.. En helt okej film, gullig film ja vad ska man säga..


Nu ska jag ge upp för idag! tänkte bara skriva om filmen.. och säga GODNATT!!!

(hoppas att jag ska sova gott!!)

Av Moa Enberg - 28 november 2009 20:46

Vad konstig man är....


Att man aldrig är nöjd...


Vi har juh varit stenhård som sagt med Albins rutiner nu på slutet, och att han ska somna själv i sängen.. Och det har gått jätte bra.. det var väl lite gnäll från början men sen har han bara lagt sig ibland ropat och man har gått in och då har han bara velat haft en till godnatt puss eller nått liknande, men nu ikväll är den värsta kvällen av alla tror jag..

Han lägger sig och säger att han vill ha en bok och läsa,själv! Sen när jag sitter där med han i sängen så säger han till mig.. - Mamma gå nu, jag ska läsa! Godnatt och gav mig en puss!

Jaha tänkte jag det är väl bara lyda då.. men det sved fan nästan lika mycket som första kvällen då han sa att jag var dum som inte sov med han!!

Man vill juh ändå att han ska vara lite "gnällig", tänk om han inte älskar mig längre!!! :S han kanske tycker jag är världens dummaste och vill bara bli utan mig..

Man är juh bra jäkla knäpp!

 Egentligen ska jag väl vara glad att han säger så och att han vill sova i sin säng.. Det gick juh hur bra som helst med något som vi har gruvat oss för i flera månader..Nästan för bra..

Det är väl bara att inse min lill prins har gått och blivit stor!

ÅHHH! Det är så svårt att förstå..


Ikväll åkte aldrig vi till Morfar och Elisabeth vi myste på hemma istl, kollade på Bumbibjörnarna och byggde pussel tusen gånger om!

En riktig mamma och son afton! Men nu sussar han så gott i sin säng! Och jag ska ta och slå på en film! Borta bäst hemma värst!

Får se om den är bra, man kan juh hoppas! Nu ska jag smörja in min mage innan sen blir det soff läge..


Sovgott sen då alla ni glada!!




Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards