Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under april 2010

Av Moa Enberg - 19 april 2010 21:26

nu vill ni ha en redovisning har jag märkt..

Natten blev bättre, hon vaknade 2 gånger eller 3 gånger kommer inte riktigt ihåg i dimman.. :P hehe

men hon åt jätte bra, tog flaskan utan problem, med albin fick jag lura lite så han skulle ta men donnan tog flaskan utan problem!!


fick ta en paus nu i bloggandet och gav henne en flaska nu också och även denna gick super bra, skönt! och nu får vi se hur denna natt blir.. hoppas att den blir ännu bättre än gårdagens..

idag har min tjej rullat från rygg till mage också, det går undan här.. ;) min starka tjej.. dom brukar juh säga att tjejer är tidigare än pojkar och det stämmer in på mina barn ialf, albin rullade inte vid 3 månaders ålder.. Så Alicia är tidigare..

får se hur det blir med resten..


Nu ska jag bädda ner min tös sen ska man väl kanske hoppa in i duschen..

Albin sover som en stock i sin säng, han har börjat snarka som en karl.. ;P man hör han in hit ibland.. :)

Vad jag älskar mina små.. :)

Av Moa Enberg - 18 april 2010 23:41

Vad hände egentligen?!

varför?!

Är jag dum dummare eller dummast??!!


Alicia tog flaskan och var riktigt nöjd!! nu får vi se hur länge hon kommer sova..

Spännande!!

Nu måste mamman i familjen också ge upp för kvällen detta går juh inte!!


Bye bye

Av Moa Enberg - 18 april 2010 20:55

ikväll blir det lite testning..

Alicia är hel nöjd på dagarna äter var fjärde timme men nu har hon börjat vakna på nätterna och vill äta med två timmars mellan rum innan kunde hon äta vid 22 - 23 tiden sen kunde hon sova lätt till halv 5- 5 på morgonen, så frågan är om mjölken inte är tillräckligt fet för henne på kvällen..

värt ett försök ialf, vill inte sluta amma än men om detta skulle hjälpa mig att få sova lite lite mera på nätterna så skulle jag bli nöjd... ;) ska juh bara ersätta det sista kvällsmålet..

aja  färdig babblat om det.. :P


Imorn blir det öppna förskolan på morgonen sen resten av dagen vet jag inte beror på vädret, skulle vara mysigt att grilla korv ute men vi får se.


Nu sover Albin som en stock han bad om att få gå och lägga sig kvart i åtta sen åtta sov han perfekt...

Nu ska vi fixa lite ersättning till Alicia, spännande.. ;)


bye bye

Av Moa Enberg - 17 april 2010 08:48

Usch vilken tidig morgon för min del, är juh någorlunda bortskämd när det gäller att vakna på morgonen men idag blev det en tidig morgon ALicia vaknade och va hungrig vig kvart i sex och då var det kört med Albin då skulle han upp... suck.. så jag gav Alicia mat sen klev jag och Albin upp helt död var jag och ont i den förbannade tanden har jah fortfarande.. är less på det nu, hoppas det blir bättre under dagen för nu så är det en hemsk smärta..


Igår rullade Alicia från mage till rygg och nu ligger hon i sit babygym och kämpar att rulla från rygg till mage, det är grymt nära och hon blir så arg när hon inte lyckas, den här tjejen kommer vi har tonoårs problem med.. ;P hon har sånt temprament när hon blir arg...


Idag vet jag inte vad vi ska hitta på jag skulle vilja ligga och tycka synd om mig själv hela dagen men det blir väl inte bättre för det.. tyvärr! Så man ska väl försöka hitta på nått!!!


Morsning korsning..

Av Moa Enberg - 15 april 2010 22:26

nu är jag tjinkig men fyy fan vilken smärta detta är.. nära döden upplevelse..

hoppas att det ska vara lite bättre imorn ialf hoppas verkligen det kommer inte orka en till dag såhär men som tur är jobbar inte Dalmir imorn.. så de är bra det ialf..

Får se om jag kanske tar mig till Öppna förskolan imorgon Albin har pratat om det så får se om jag inte har allt för ont så ska jag pallra mig dit med barnen, hemma eller där spela roll egentligen och då får juh Albin leka lite också så... ;)

Vi hade tänkt gå på badet imorn också så Albin kommer väl få en kanon dag förhoppnings vis imorgon!!

Fast idag har han nog ocskå haft en ganska bra dag eftersom han har fått precis allt idag för jag har inte orkat bråka med han, så idag har mamma fått plus poäng! ;)


Nu ska jag ta en värktablett sen försöka sova.. hoppas natten blir lugn från Alicias sida och från det ondas sida..


HAha kollar på 3 an på nått Nöjes tjoffs program, och de var en f.d Sollefteå bo med som jobbade på ett café där de va någon brud som skulle framträda.. hehe!!


Nää godnatt jag ger upp nu!

Av Moa Enberg - 15 april 2010 22:26

nu är jag tjinkig men fyy fan vilken smärta detta är.. nära döden upplevelse..

hoppas att det ska vara lite bättre imorn ialf hoppas verkligen det kommer inte orka en till dag såhär men som tur är jobbar inte Dalmir imorn.. så de är bra det ialf..

Får se om jag kanske tar mig till Öppna förskolan imorgon Albin har pratat om det så får se om jag inte har allt för ont så ska jag pallra mig dit med barnen, hemma eller där spela roll egentligen och då får juh Albin leka lite också så... ;)

Vi hade tänkt gå på badet imorn också så Albin kommer väl få en kanon dag förhoppnings vis imorgon!!

Fast idag har han nog ocskå haft en ganska bra dag eftersom han har fått precis allt idag för jag har inte orkat bråka med han, så idag har mamma fått plus poäng! ;)


Nu ska jag ta en värktablett sen försöka sova.. hoppas natten blir lugn från Alicias sida och från det ondas sida..


HAha kollar på 3 an på nått Nöjes tjoffs program, och de var en f.d Sollefteå bo med som jobbade på ett café där de va någon brud som skulle framträda.. hehe!!


Nää godnatt jag ger upp nu!

Av Moa Enberg - 15 april 2010 12:09

Nu är den andra visdomstanden väck och fyy fan på ren jävla svenska det var riktigt jobbigt och nu gruvar jag mig när bedövningen kommer släppa, Dalmir jobbar idag till kl sju också hur ska jag orka.. kommer dö känns det som..

Jag har redan förbannat ont så hur ska detta gå..

NU hojtar Alicia också så nu får man inte sitta här n längre...


BYE

Av Moa Enberg - 13 april 2010 21:09

BVC besöket gick bra!

Alicia ska blo modell lång och smal.. ;)

60,5 cm lång och väger 4785 g min spinkiga lill tös... ;)

var lite orolig och frågade om jag ska sluta amma men fick ett starkt säkert nej.. det var skönt! hon följer sin egna kurva och vissa är smala, de får inte det där baby hullet.. och ja Alicia är en av dem som absolut inte får det!!!

Vaccinationen gick super bra, hon skrek i två sekunder sen tittade hon på bvc sköterskorna och gav dem varsit leende ändå.. ;)

jag var riktigt orolig hur hon skulle reagera men det var juh inget alls.. ingen feber har hon fått heller lite små grinig är hon men inte så farligt.. bara ovanligt att hon är missnöjd då hon annars är så nöjd med absolut allt..


efter bvc tog jag en sväng på gymmet det gick trögt idag men det gick ialf..

sen nu i eftermiddag så gick jag ut med barnen och lekte, eller Alicia mådde gott i vagnen medans jag och Albin lekte i sanden, gungade och åkte rutchkana ( troligtvis stavningsfel.. ) det var super mysigt och Albin var såå nöjd!

sen blev det kvällsfika och sängen för han, slocknade som en stock..


Nu ska Alicia få på sig sin pyjamas sen ska jag dö i soffan och vänta in Dalmir från träningen..


    

trygg tös i storebrors famn...


byeee byee

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards