Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under april 2010

Av Moa Enberg - 4 april 2010 22:57

Har avrit lite bloggande nu på senaste, det beror på att de är underbart väder juh! det bara tinar och tinar och våran kommer, man vill bara inte sitta inne!!! underbart juh!!! :D


Idag har vi haft en kanon dag!!

Har varit hos Andreea och Shindar och käkat middag, sen drog alla vi ut till Cissi och Tony och spelade Bingo Lotto, det är juh de nya vi ungdomar gör..

Så man ska väl gratta Cissi till storvinsten vissa har juh tur.. hehe!!  ;)

Barnen har lekt på Albin var också med på ett hörn och spelade lite Elina gjorde Tony förvirrad i sitt spelande då han råkade spela på 3 ans bingo istl för 2 an.. :P hehe det tyckte jag va roligt.. :P

Tacka alla ni för en underbar dag!!


Imorn laddar jag för städning hemma och en lite jogging runda.. hade jag ialf tänkt!  känna hur fläsket skumpa lite på en.. ;) det är bra de!!


Soo long my friend soo long!!

Av Moa Enberg - 3 april 2010 09:09

Idag är en ny dag i påskens tid.. :P

Vi vaknade strax efter åtta idag, eftersom Albin var uppe tok förlänge igår..

han hade ont i sin mage... så jag trycker i han laktulos för att slippa andra hemskheter.. min lilla stackare och hans mage, han har det inte lätt...


Jag är så fruktansvärt less på alla läkare och satan på detta sjukhus...

Det har juh varit mycket sjukhus nu efter Albin´s urinvägsinfektion, just då var juh allt jätte hemskt och han var jätte rädd också.. efter det har han varit livrädd för läkare och sjukhus.. rädd för vad de ska göra med han.. Han har alltid varit så duktig när vi varit på sjukhus så man nästan har gapat.. han har verkligen gjort alla slags undersökningar då vi går till barnmot. regelbundet för hans nacke som han hade problem med när han  var mindre.. och på barn kontrollerar de allt lite extra känns det som och det är väldigt tryggt, han har gjort EKG EEG och massa annat och han har alltid varit cool lugn lite läskigt har det väl varit men med mamma eller pappa vid sin sida har allt alltid gått bra... men nu efter några besök med enormt okunniga läkare så är han numera livrädd.. häromdagen skulle vi göra Ultraljud på njurarna för de gör den uppföljningen på små barn som får urinvägsinfektion för att se att allt funkar som det ska...

direkt när vi kom in i undersökningsrummet blev han rädd och sa att han inte ville och då får man juh den bästa läkaren som säger, Sluta tjut nu de här gör inte ont, ta av dig tröjan och dra ner byxorna lite och ta det lugnt.. kanske inte låter jätte hemskt men till en 3-åring som är rädd så låter inte det tryggt i hans öron... Jag försöker lugna Albin hela tiden men han bara grinar genom hela undersökningen.. Då frågar läkaren tillslut har han blvit rädd för nått här på sjukhuset? Äntligen tänkte jag nu fattar han, så jag berättar att det varit lite mycke nu och prover hit och dit bla bla... Jaha säger han.. sen Slut tjut nu det gör inte ont nu är du bara fjantig!!

visst man kan säga den där meningen på ett bra sätt och på ett dåligt och denna man eller gubbjävel som jag skulle vilja säga sa det på helt jävla fel sätt..

Sen så klagade han mycket mera också.... usch vilket hat jag har mot han nu, sa även till han de blir fan inte bättre om du ska stå och säga sådär, då blev han väl tyst en liten stund men sen fortsatte det!!

Albins sjukhus skräck fortsätter!! :(

Min älskade Albin att han har fått varit med om så mycke skit vid tre års ålder..

Jag önskar att jag kunde ta över all hans smärta, problem allt sånt..  Min lill kille!!!!   Mamma Älskar dig!!!


    

Av Moa Enberg - 2 april 2010 22:24

Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva har en sån bloggtorka just nu.. :/

känns som dagarna bara är samma..

Barnen mår bra, Alicia växer Albin kommer med kommentarer så man viker sig av skratt nästan varje dag.. Jag har konstant huvudvärk (migrän) och inget hjälper för mig.. Mina planer blir aldrig som jag vill!

Men ändå är livet underbart för att man har sina små.. det är bra tur det!!


Idag avr det middag hos pappa och Elisabeth imorn ska vi ut till Holm på middag!

skönt det att slippa det där eviga funderande varje dag, vad ska vi äta till middag?!

Nu ska jag plocka undan det sista sen ska man väl sova kanske.. imron blir det stan måste inhandla lite kläder till Albin.. ;)


over and out


Av Moa Enberg - 1 april 2010 08:48

fick lite sovmorgon klev upp för en stund sen bara.. så de va skönt, har dock lite ont i huvudet idag.. :/ får se om det går över av sig själv...annars måste jag väl ta någon medicin...


Nu är det ful fart här hemma, ska ge Alicia mat nu snart klä på barnen sen åka till sjukhuset med dem och sen blir det gymmet...

Fullt ös medvetslös jag vet vad det innebär.. :P hehe!!

Bye bye

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards