Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under april 2010

Av Moa Enberg - 12 april 2010 22:28

Nu ska ni bara få en massa bilder orkar inte skriva nått, jag är såå jäkla trött ikväll!!


 röda ögon men söt ändå!


   Mammas älskling!! Puss pusss

 

Albin vägleder Elina till lekplatsen idag.. ;)


  

Söta Elina har hittat gräs..



  

Albin på cykeln djupt koncentrerad så han glömmer titta fram.. ;)

  

Så underbart duktig va han!!


  

Underbaraste Albin..


  

 

Kossorna måste juh också med ut SÅKLART!!


Och puss till pappa!!


     

Lycklig i vår vädret..


Det var allt! tråkig idag jag vet men orkar inte skriva nått...

Har haft ännu en bra dag i det vackre vädret!

Imorn är det 3 mån vaccination för Alicia, gruvar mig lite.. :S

Men kul att se hur lång hon är och väger min långa smalis.. ;)

Av Moa Enberg - 11 april 2010 20:41

Jaaaaaa nu har våren kommit på riktigt..

idag har vi haft det hur skkönt som helst, jag och andreea tog broarna runt, svettades som fan de var juh underbart väder så man strippade mer och mer juh längre vi gick..

När vi kom hem så hade Dalmir, albin och shindar åkt och köpt en pizza så vi åt sen fixade vi på baksidan vid oss och satt där Albin cyklade idag på sin nya cykel.. fram och tillbaka här på gatan, han blev lite smått frustrerad när det inte gick som han ville, för på cyklarna på dagis är de juh ingen broms, då backar man juh när man trampar bakåt men nu blev det juh att han bromsade så lite smått vansinnig blev han ibland men han var enormt duktig.. :) mammas pojke..

nu ikväll har barnen badat sen slocknade albin efter denna dags lek..

nu ska alicia äta sen blir det sängen även för henne..

jaja lite update ialf.. bilder får ni en annan dag..

njut njut och njut

Av Moa Enberg - 10 april 2010 23:28


Alla sollefteå bor njut av våren, njut av vårens sol..

Njut av att klicka på länken och se alla underbara solar som kommer förgylla våran stad..

The spring is here.. ;)

http://www.yr.no/sted/Sverige/Västernorrland/Sollefteå/langtidsvarsel.html



På väg till Andreea på påskmiddag... Idag försvann väldigt mycket snö...


Av Moa Enberg - 9 april 2010 21:51

Jaha nu blev det ännu en kväll som inte gick som jag ville..

blir galen på detta, men man ger sig juh för lätt med de små, man försöker men de är bra jäkla svårt, men ikväll kämpade vi båda länge men jag vann med den ena den andra förlorade jag med.. :P


Nu är jag helt slut så jag funderar på att lägga mig i sovrummet och titta på tv en stund sen kommer jag väl slockna..


Imorn är de lördag denna vecka är nu snart slut och vi kommer närmare och närmare 3 mån vaccinationen.. AOUCH!!! jag hoppas de kommer gå bra..

Ska bli väldigt spännande och se hur hon har gått upp och hur lång hon blivit.. hon är juh väldigt lång men smal.. men hon är stark.. ;)

Full fart är det på henne.. Förmiddagarna sover hon mycket men sen på eftermiddagen kvällen då är det full fart, hon ligger och snackar och har sig och kollar på storebror som spexar och har sig.. det är skit roligt! Längtar så mycket tills hon blir lite större och kan sitta själv och titta på storebror hon kommer juh vika sig av skratt när hon tittar på han.. ;) Mina underbara barn dom är såå härliga..

Albin har väl dock kommit in i någon trots period igen så just nu river jag och drar mig i håret ett antal gånger om dagen..

Vattenpölar är jätte roligt! speciellt när man gått till stan för att köpa nya skor, och han vill genast ta på sig dem, och vi kommer överens att det blir inga vattenpölar med dom skorna.. Självklart!!! Näee så fort han såg en vattenpöl sprang han iväg av lycka rätt i vattenpölen jag sa till för de kan juh faktiskt va så att han glömt eftersom han hade stövlarna på sig innan, men nej nej inte hade han glömt inte, han tittade bara på mig och tog ett härligt skutt i vattenpölen och blev helt blöt då bara log han mot mig och ögonen bara skrek busunge!! men vad ska man göra, man kokar samtidigt som man smälter för dom är juh för gó.. ;)


nää nu ska jag dra varvet på alla bloggar sen blir det bums i säng..

Bye Bye

Av Moa Enberg - 9 april 2010 14:59

hallå hallå..


mitt gudbarn är på besök... finns det en bättre barnvakt än en 7 årig liten flicka som sonen blir lite röd blommig om kinderna när hon kommer... ;)

Perfekt.. Hon leker på med Albin som bara den och han är såå nöjd, även hans mor..

jag fick deklarationen hem idag också skönt att man va på plus sidan jag var orolig att jag skulle få betala tillbaka men så var inte fallet..


nu ska jag vara med på kurragömma man måste juh få leka lite själv också.. ;)

Av Moa Enberg - 8 april 2010 07:58

Snacka om vad livet förändras när man får  barn, inte fan satte jag igång en diskmaskin halv åtta på morgonen förrut.. Nu har jag hunnit plocka undan lite hemma, ätit upp min frukost serverat herren Albin sin frukost som han sitter och små gnager på..  Vi håller nu på testar lite olika saker för att få hans mage att bli bättre.. Vi får se hur det går. ska ringa upp till Barn idag och prata med dem och höra lite, bara rådfråga lite för jag vill inte ta upp han dit än på någon hemsk undersökning, sen måste jag prata med dom om röntgen också eftersom han borde väl få göra en till röntgen då de sist bara gjorde UL för att kolla njurarna.. jaja får se vad de säger...

Idag ska Dalmir jobba på Jysk till stängning så jag ska vara hemma själv denna dag.. får se vad jag sak hitta på, Albin ska ialf till dagis så jag ska ner på stan en sväng med Alicia för att inhandla lite små tjaffs hem.. som vanligt! plus kanske lite nya body´s, hon börjar juh växa ur lite kläder nu.. fast inte på bredden bara på längden,´..


jAja nu ska dagen börja...



  

Jag älskar den här bilden på Alicia..


Av Moa Enberg - 6 april 2010 21:37

ikväll har varken Alicia eller Albin en bra kväll..

Albin vill inte vara själv Alicia har ont i magen och strejkar med allt..

Albin har precis somnat efter mycket om och men han gick till sängs tio i åtta..

katastrof kväll här känns det som..


men det spelar ingen roll man älskar juh de små liven ändå.. ;)


       mina underbaringar

Av Moa Enberg - 5 april 2010 18:18

Ajax är bra skit de.. ;) hehe!

Idag har man städat och åter städat, så nu är det rent i varje vrå här.. kanske inte riktigt men typ..

Nu ligger Albin och gäspar i soffan, och tittar på Bolibompa.. han är helt slut, imorn blir det dagis... :D

Nu somanr han sanrt måste aktivera lite...

CAooo

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards