Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Moa Enberg - 10 februari 2011 20:25

Jag är världens sämsta bloggare nu jag vet!!!!

Men jag vet verkligen itne vad jag ska skriva, nu är det jobb dagis och familjen som gäller! när man väl är hemma har man tusen saker att göra hushålls sysslor och sen vill man mysa och göra allt med barnen också!

och jag har jobbat väldigt mycket nu extra också så varje sekund man är hemma så är man med barnen! myser och busar en massa! Både Albin och Alicia har vant sig att vara på dagis nu, Albin mådde jätte dåligt när han började med mer än 15 tim Alicia kan juh inte uttrycka sig och med henna har allt gått så bra på dagis med inskolning och allt men Albin var nästan deprimerad över att inte få vara med sin mamma så mycket som han var van vid.. han började gråta för ingenting han ville inte göra nått ville bara vara fastklistrad i mig.. så fort jag tog på mig jacka bara för att gå och handla eller tvättstugan så blev han livrädd ska du på jobbet mamma?!?! näe jag ska bara gå till tvättstugan! åhh tur jag trodde du skulle till jobbet! han ville inte till dagis han hade inge kompisar och allt var bara fel.. han kunde börja grina på dagis för att han hade fel kläder på sig!!

Men nu är allt mycker bättre... Jag lägger allt åt sidan när jag kommer hem från jobbet och bara myser med mina barn jag struntar i om hemmet inte ser perfekt ut, dammfritt! för mina barn är allt!!! jag vill inte missa mera tid med dom när jag är hemma! för fy fan vad man älskar sina barn jag har sagt det förr och säger det även nu att dom är det mest underbaraste jag har! vet inte vad jag skulle göra utan dem för dom är BÄST!!! Alicia är busigare än busigast nu! hon har kommit i en hemsk klätter period på dagis säger dom också det att hoon är överallt! ;) hon har alltid klättrat mycket men nu har hon tagit det ett steg längre att klättre upp på köksstolen upp på matbordet och sen köra lite dans steg på nordet för att utmana ödet lite! soffan är inget man sitter i där springer man fram och tillbaka! Albins stolar är lätta att flytta och gör att det blir enkelt att klättra och ta saker från hans hylla och fönsterbräda! och alltid dessa dans steg! hon har haft en tid nu med mycket blåmärken men hon är lika nöjd ändå! hon är också kommit på att man kan skrämmas hon gömmer sig bakom en och sen springer hon fram och morrar! hon gjorde så idag mot albin och han höll på att fara upp i taket.. han blev livrädd verkligen! Sötnosarna mina!!! Och dagis går huurrr bra som helst för henne också ibland blir hon ledsen när man lämnar men det går över lika fort! och hon lägger sig på madrassen och sover på vilan utan problem och är en go och glad tjej får man höra varje dag och det är skönt att höra!!

Nu ska jag lägga Albin han är fortfarande vaken men vi har sovmorgon imorn så då kan han få mysa med mig.. vi missar juh vårat fredgasmys imorn då jag jobbar så vi har haft lite fredagsmys idag! fredags torsdags mys som albin kallar det!


Älskar!! <3


Ner grävd i snön!!


   

Alicia efter sin 1 års dag nya kläder och nya skor.. ;)

Julafton! så kul tyckte Alicia att det avr tomten!! ;) denna bild pryder nog många familjers album! hehe 


Ha det bra nu alla glada!! skriver när jag skriver men ska försöka bli bättre!!

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards