Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under december 2010

Av Moa Enberg - 4 december 2010 15:13

i natt har alicia varit grinig.. en framtand är på väg fram! så vid halv sju gav vi upp och klev upp.. sen vid tio vaknade dalmir och han sa till mig att gå och lägga mig en stund och då sov jag till halv 12.. helt sjukt! men skönt var det!!

sen gjorde dalmir lite lunch och efter det tog vi oss ner på stan.. nu har båda barnen somnat och det är väl lika bra att låta albin sova en stund också han blev juh också störd i natt så han var trött trött!!

snart ska man börja med middagen sen vet jag inte vad vi ska hitta på resten av dagen! Albin har inte fått sitt lördagsgodis än så vi kanske tar en promenad efter middagen och inhandlar lite godis! det låter bra!!

är juh så skönt väder idag.. man kan juh faktiskt vara ute utan att frysa ihjäl! :)


jag och dalmir lever ett lyckligt liv, vi hjälper varandra med barnen sysslor osv.. jag går och tränar  han är hemma med barnen, han går och spelar fotboll jag är hemma med barnen! han JOBBAR jag är hemma med barnen.. måndag till fredag.. helgen myser vi och lagar mat tillsammans!  myser med våra underbara barn hittar på så mycket som möjligt med barnen!  han hjälper till hemma, han är en underbar pappa och sambo! jag nämner inte det i varje inlägg och det värkar som folk tror att han inte gör ett skit hemma.. han kanske inte står för bakningen och sånt för det intresserar inte han.. likaså att jag ställer mig inte och mekar med bilen!!! hoppas alla kan släppa dessa tankar nu.. hur många av er som har barn nämner vad era sambos/killar har gjort idag... jag skriver om våra barn deras hyss, vårat liv mitt liv! kanske ska börja göra en lista vad dalmir har gjort för oss varje dag så kanske ni blir nöjda!?!

för om ni bara visste!!!!! 

 

Jag älskar mina underbara här hemma! Dalmir,Albin och Alicia!

Av Moa Enberg - 3 december 2010 12:15

kanske rubriken ska vara tvärtom fredag och öppna förskolan! men men

Idag är det som sagt fredag och vi har varit på öpnaförskolan nu på förmiddagen! kom hem och alicia fick ta sig en yoghurt lite snabbt för hon höll på somna pladask.. så hon fick äta det lite snabbt.. han bara lägga henne ner i sängen så sov hon! Albin sitter och tittar på tv nu en stund och bara tar det lugnt njuter av tystnaden och ensamheten tror jag! ;)

Själv har jag precis börjat tvätta lite också så man har lite rena kläder i helgen!

Ikväll blir det fredagsmys med Albin! <3 han får vara uppe lite längre på fredag och det gillar han! får vara med mamma själv! Dalmir har fotboll på fredagskvällarna så vi blir ensamma ikväll men det går bra det ändå!

Sen vet jag inte vad vi ska hitta på i helgen! kanske inhandla lite julklappar klart det vore juh bra! så inte hela december lönen går åt det! man ska juh leva i januari också är det juh tänkt!

Sen på nyår ska vi vara i sundsvall och fira! det ska bli riktigt roligt! längtar som bara den! ska vara med Mujo och Emina!! riktigt roligt!!

nä nu ska jag börja fundera på vad man ska göra för mat idag! kanske man ska slänga ihop någon bakning också!?!?! om vi har allt hemma?!?!

får se vad dagen har att erbjuda!! det är bara kallt och jävligt känns det som!

heyy dåe!

Av Moa Enberg - 1 december 2010 22:05

idag har alicia utforskat och testat sin små ben mer och mer..

har gått väldigt mycket idag.. fler och fler steg blir det.. så duktig.. men hon föredrar att krypa men om man ställer henne på golvet så går hon några steg och sen sätter ner sig och kryperför det går juh mycket snabbare.. ;) men snart så några veckor till så går det nog undan skulle jag tro.. på 2 dagar har stegen blivit typ 10 steg åt gången istl för 3.. fast hon kör sina 3 steg ganska ofta nu också men hon vågar sig på mer och mer.. fick till en bild idag när hon går.. djupt koncentrerad.. :P ska lägga in den någon annan dag! orkar inte nu..


Idag har Albin och jag bakat lite syltkakor, han var helnöjd och den smeten/degen är såå god så han vill bara äta den! ;)

Nu ska vi se någon action film.. jippi inte  riktigt min favorit men men.. finns inte så mycket annat att se på!!

ha de gott..

hej dåå

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards