Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Moa Enberg - 2 augusti 2010 22:42

Idag var det första gången på länge jag blev riktigt och då menar jag riktigt arg.. Det är egentligen en småsak men blev så grymt irriterad!!

Nu ska ni få höra historien:

Idag tvättade jag, 12-17 då har man även rätt till att ha torktid en timme efter alltså till kl 18..

jag gick dit vid 17 tiden tog och hängde den sista tvätten och sopade golven lite lätt så det skulle se någorlunda ut när nästa kom, hade även Albin med mig!

sen gick jag dit 5 min över sex då Dalmir kommit hem igen så han kunde vara hemma med barnen så jag kunde bära all tvätt utan Alicia i famnen och Albin som alltid vill cykla till tvättstugan och helst inne i tvättstugan.. :P

Då står det en lapp på min bokningscylinder, HAR INTE STÄDAT KL 17.00

och även i almenackan som hänger utanför dörren, HAR INTE STÄDAT EFTER SIG!!!!!!! även dessa utropstecken!!!

och detta gjorde att det brann i huvudet på mig, vilken ragata! vi möttes även i dörren vid fem tiden då hon ser att jag har barn med mig hur tycker hon då att jag ska skura och torka maskinerna.. jävla tönt!!

hade lust att gå och banka på hennes dörr, en ensam kvinna i medelåldern med en hund! vad är hennes problem!!

Dalmir bara skrattade åt mig, men jag skrev en lapp tillbaka!!!

så här skrev jag:

Jag har rätt att ha min tvätt på tork till kl 18.00 och jag städar efter mig då!!! för annars kommer det väl bara klagas på att jag går in och smutsar ner!

Men nu har städat efter mig kl 18.00 då jag hämtat min tvätt, har även tagit undan din smuts nu! + att jag sopade faktiskt kl 17..


detta var min lapp tillbaka! kan inte männsikor förstå att man har två barn och tvätt i ton, när hon ser mig komma därifrån med en stor ikea påse kl 17 och två barn, kan hon inte ha förståelse då eller är det jag som överreagerar?!?! vad tycker ni???


Nä nu ska jag titta på sex and the city.. :D imorn är det dagis, så då ska jag ta Alicia i vagnen och springa en runda medans!


Puss och hej!!

(haft en kanon helg med fam: blazevic, så kul att se alla! och imorse firade vi Gabriel som fyllde 2 år idag.. åt tårta till frukost.. :P kanon kul har det varit!!)

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards