Prinsar och Prinsessor..

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Slut i hela stan..

Av Moa Enberg - 31 oktober 2009 19:50

Idag har man haft en treåring hemma.. TROTS!!!

Vi var på stan hela familjen men sen började Dalmir jobba och då åkte jag och Albin på affären och handlade lite, skulle köpa en Pumpa men nej nej, det fanns inte en Pump j*vel i hela stan. Slut överallt! Så är det när man inte är ute i tid.. typiskt! Så det blev ingen pumpa för oss.. :( men då har man lärt sig att nästa år ska jag köpa i god tid!!

Sen åkte vi och skulle äta pizza med Pappa/Morfar.. men då har de gjort något som jag tror alla föräldrar hatar! de har ställt in en GB glassbox på pizzerian, så direkt när vi går in börjar tjatet... Jag vill ha en glass, jag vill ha en glass! Så Det slutar med grin och bråk under hela middagen han äter lite men sen vill han inte ha nå mera mat, då var det bara så att glass skulle trots ungen ha, och det var på engång också, men han fick sitta still och vänta tills vi hade ätit klart men med lite skrik, bråk och gråt så fick han den där jäkla glassen tillslut, tack vare morfar! Så man får väl be om ursäkt till folket som försökte ha en mysig middag (typ Johanna, Mats & Robin) Men man måste väl försöka uppfostra på alla ställen.. Men hade bra lust att strunta i maten och gå ut med han på engång för ikväll var han inte rolig.. men han var väl enormt trött eftersom han vaknade så tidigt imorse så man måste väl förstå han ibland!

Men sen åkte vi till kyrkogården och tände ljus, och då fick man tusen frågor om varför vi skulle tända ljus, så då försökte jag förklara att min Farmor och farfar är död och när de är Halloween så tänder man ljus för dom som är döda.. då tittade han på mig och sa VA? är Farfar Mirko död? Näe min Farfar inte din han lever juh han bor juh i Motala. Men min farfar han är uppe i himmlen! Jaha ok.. men varför då? Jo för han var gammal och då dör man till slut.. Jaha varför då? Jo när man har levt ett lååånngt liv så ska man dö tillslut, när man blir jätte jätte gammal!

OK!

Det var han ganska nöjd med en stund, sen tittade han på pappa och sa -Morfar, vet du min farfar Mirko är död!

Så då var det bara att förklara igen! ;) så efter de var han på bra humör igen det var den där jäkla Glassboxen som förstörde våran kväll.. :P Näe då han är underbar för de mesta men när han blir galen då jäklar blir han galen!

Sen har vi inte gjort så mycket åkte ner med Kamera till Dalmir på jobbet, Han och Ronny skulle klä ut sig på jobbet! :P de lär juh se helt sjuka ut! :P ska bli kul att se kort på de imorn!

Imorn ska vi se Dalmir ska väl få sova ut imorn sen ska vi nog ta och hitta på nått! men vad det vet jag itne!

Näe nu sover lill killen slocknade i soffan som en slagen hjälte! ska väl förflytta han till sängen nu!


Så hej då!! ta det lugnt alla ni som festar loss!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Enberg - 27 augusti 2012 22:23


Vilken jävla eftermiddag och kväll! när jag slutat hämtade jag barnen sen delade vi ut några inbjudningskort till kalaset sen hem laga mat sen förbi gammelmorfar för att lämna massa bär som vi ska göra saft av och hämtade lite plast byttor! Sen hem o...

Av Moa Enberg - 26 augusti 2012 22:07

Idag har vi varit på birsta försökt hitta lite födelsedags presenter till våran älskade prins.. Menn fyyy vad svårt det är! Han har inte önskat sig nått speciellt heller så det är skit svårt! Så det blev inte såå mycket! Massa kläder sen ett spel han...

Av Moa Enberg - 12 juli 2012 23:31

Snacka om att jag är värdelös på att packa.. :P vi ska åka iväg jag och barnen över helgen.. och det ser ut som om vi ska vara borta minst 1 vecka.. packar sjukt mycke kläder.. men barnen måste ha ombyten extrakläder olika kläder beroende på vad det ...

Av Moa Enberg - 30 juni 2012 21:08

Nu ikväll fick jag lite sommarkänsla.. har varit pissväder hela dagen men nu på kvällen sprack det upp och solen tittar fram.. Jag och Alicia har promenerat runt runt.. hon har varit på ur dåligt humör och mitt tålamod har inte varit det bästa men ma...

Av Moa Enberg - 28 juni 2012 21:09

      Nu vill jag ha helg.. en sista dag imorgon sen så.. I helgen blir det lite Holm mys och sen Sundsvall.. hade vi tänkt ialf vi får väl se hur det blir när dagarna kommer.. :P Idag har det först och främst varit jobb sen lite barn mys hemma sp...

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards