Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under juli 2010

Av Moa Enberg - 21 juli 2010 23:01

Godafton!

nu jäklar har vi hållt på hemma i två dagar, bytt rum med barnen! så nu ska vi sova i det lilla sovrummet och barnen i det stora.. så nu ska de få dela rum..

eller det är väl mest Albins rum.. :P vi ska testa om det går att ha Alicia där också. hon sover hela nätterna så det borde inte vara problem så vi får väl se! ska ialf testa nu några nätter om det går! ingen av dom är lätt störda så det borde gå bra! Vi får se helt enkelt!

Men alla rum blev sååå bra nu känner jag mig nöjd med lägenheten! vi har inte heller behövt köpa massa nytt utan vi har haft såå mycket krims krams i källaren och överallt så vi har plockat upp lite och tagit ner lite! kanon!! man kan göra allt så nytt och frächst bara man byter plats på saker och ting! bytte t.ex en blomma i köksfönstret från vardagsrummet den platsade mycket bättre där!!

jaja slut pratat om det!

idag var jag ute och sprang 3 km med Alicia i vagnen, kanon gick det men jävligt jobbigt var det! men kul att kunna ta med Alicia ut!

Folk tycker nog att jag tränar för mycket och kanske tycker att jag då "missar" tid med mina barn, men jag tränar för att jag ska må bra, jag får mer ork, jag blir mer nöjd med mig själv och jag blir lycklig! det är därför jag tränar så mycket! sen får alla tycka vad ni vill men vad tycker ni?!? kul att höra andras åsikter!

Nu ska jag bläddra i HM katalogen och sen kolla klart på sex and the city!


bild på den nya vagnen och bilden på mig (miss sverige) :P


  

Köpte blommor på Coop och då blev det miss Sverige av det hela! haha!

        

Vi har orange sits! är nöjd med vagnen!!! :) skönt att äntligen ha en spring vagn!

Av Moa Enberg - 20 juli 2010 00:25

vet inte vad jag skulle hitta på i rubrik idag.. :P så det blev jaja!!

Idag har vi inte gjort så mycket, varit på stan en sväng och traskat på!

fixat lite hemma och bara varit.. Imorn ska vi till mamma hon bjuder på tårta, jag och mamma har namnsdag.. ;) så det ska bli gott jag ska synda lite med en tårt bit men den ska jag bränna bort fort också!! har itne tränat nu på flera dagar och usch vad jobbigt det känns.. men ska komma igång igen imorgon sen på onsdag ska jag ta en spring tur med Alicia i vagnen då vi har köpt en ny bra vagn för just att springa med så det känns bra!

då kan itne det hindra mig.. speciellt när jag lämnat Albin på dagis så är det bara att ta vagnen och ut och springa! kommer bli kanon!!

Dalmir ska åka och hämta vagnen imorn, kanoners!!


ikväll skulle vi titta på film men jag var bara tvungen att se sex and the city så nu är det tok för sent att börja se en film nu mitt i natten! så  nu ska man ta och krypa sig till kojs! imorgon är det en ny dag! jag ska börja dagen med att vika tvätt.. orkade inte göra det ikväll, eller kläderna men inte handdukarna och underkläderna så det tar jag imorn när jag vaknat!! drygt då kanske men nu orkar jag inte heller!

och ja just det vi gjorde ett kap i helgen på blocket, en gåstol för 150 kr! så jäkla bra och Alicia är super nöjd! så det var perfekt, och Albin är lika nöjd han med för nu kan han skjutsa runt henne och det är juh suuuper kul!! :D

Nä nu ska jag krypa ner i sängen!

Godnatt!!

Jaja!

Av Moa Enberg - 16 juli 2010 15:30

imorse när jag vaknade så öste det bara ner, kändes ganksa skönt men nu är det så där hett igen, man ska väl inte klaga men det var härligt att ta på sig ett par lång byxor.. :P

Idag var vi nere på stan en sväng jag och barnen Dalmir jobbade så vi sa hej till han jag köpte ett par nya jeans leggings, mycket snygga! är riktigt nöjd! :D

Sen nu ska jag och barnen snart åka upp till Ramsele med Morfar Lars, och hälsa på Malin och Richard! vi är bjudna på middag där! sen direkt efter det åker jag och barnen ut till Holm vi ska sova där i natt, Dalmir ska fira sin födelsedag med några kompisar så då tänkte jag att jag och barnen kan smita iväg och bara vara! mysa på med Albin! <3 ta en titt på korna imorgon och bara ta det lugnt! Sen ska vi se om vi ska åka imorn till övik om inte Dalmir måste jobba!

Nu ska jag packa ihop det vi ska ha med oss.. jag packar alltid överdrivet mycket när jag ska iväg med barnen men men.. sen måste man juh alltid ta med Albins kossor han kan juh inte åka utan dem så det är lite packning!!



Av Moa Enberg - 15 juli 2010 22:05

Jaha nu är denna dag också slut..

Dalmir fyllde år idag!

Så idag har jag bakat och fixat! tog även en sväng på risön för Albin skull, kanon väder och stackarn orkar juh inte bara vara hemma en sån dag.. så då tog vi oss ner till risön en sväng jag, andrea och barnen! Dalmir jobbade till kl sex sen fick vi lite gäster och han fick paket.. lyckosten! Albin längtar såå mycket tills han fyller år så vi fick låtsas ett tag att det var han istället som fyllde år! Så vi fick t.om sjunga för han! hehe!!

Sen ikväll efter alla hade gått så röjda jag undan lite sen satt jag upp några nya gardiner i vardagsrummet blev riktigt bra.. fållade upp dom lite för mycket men men så kan det bli när man inte mäter ordentligt.. man kanske ska göra det nästa gång.. :P hehe!

I helgen kanske det blir en tripp till övik till Matilda, patrik och barnen.. det vore kanon kul verkligen så vi får se om vi får till det!!


just nu är jag enormt uttråkad Dalmir gick och träffa några kompisar och jag sitter här, det är bara skit på tv:n så jag är grymt rastlös.. ska nog ge upp snart gå och lägga mig eller nått.. men jag måste juh se sex and the city så det blir väl ändå ganska sent!! (igen)

jaja nu ska jag dra mig..

ni får en bild från igår kväll.. miss sverige.. hahha

nääe det får ni inte alls det för det funkade inte.. suck!!!


Av Moa Enberg - 14 juli 2010 23:23

vet inte vad jag ska skriva..

fick höra nått fruktansvärt som har gjort att jag tappat mina ord...

lider med denna familj och allt blev bara konstigt saker och ting som man själv bara tar självklart jag vet inte vad jag skulle göra!

beklagar verkligen, vet inte vad man ska säga för inget finns att säga för att göra det bättre!


jag har haft en bra dag idag, gick ut och tog ett glas vin med tjejerna, mycket trevligt! nu sitter jag här har precis slagit in ett paket till Dalmir som fyller år imorn så imorgon ska jag försöka städa hemma och baka så det finns nått hemma!

har inget lust att skriva nått mer om min dag för allt är såå orättvist i världen!

Heyy d¨å 


Av Moa Enberg - 13 juli 2010 18:56


Nu jävlar hinner man inte med så mycket! fullfart hela tiden här hemma Alicia ålar iväg sig hela tiden så man flyttar på henne hela tiden nu för hon ålar aldrig till en leksak utan det är sladdar dvdn och massa elektronik hon är ute efter hela tiden..

Idag har jag tagit det ganska lugnt, stor handlat bunkrat upp hemma en massa!

massa ny mat.. Lchf mat som jag ska köra nu! ;) är riktigt nöjd och det är juh faktiskt gott!! ;)

Har 4 kg kvar till min före graviditets vikt, men skulle vilja gå ner ca 6 kg då är jag grymt nöjd!!

Så nu kör jag gärnet! träning och bra mat så hoppas jag att jag kan nå mitt mål ganska snart!


Dessa dagar har det varit sjukt varmt så man har väl mest varit på risön eller bara varit hemma på baksidan, man orkar juh inte göra nått!

Albins sommarlov är juh i fullgång också och det går faktsikt bättre än vad jag trodde, men det är väl tack vare det fina vädret man har alltid nått att hitta på! man sitter juh inte inne hela dagarna! så det är härligt! ;) funderar på att gå med han på mulleriket och sen kanske till kraftverket för det är han lite impad på.!!

Sen håller jag på att ladda nu för bro loppet, funderar på att vara med och gå/jogga! kul att vara med i en liten tävling! ;) sen har man juh chans att vinna en bil.. Nice va?!!? så jag ska ta och anmäla mig tror jag!!


Nu ska jag vika lite tvätt!! har haft tvätt idag och pust vad mycket handdukar det var nu efter alla risön besök!!


Caooo

Av Moa Enberg - 9 juli 2010 21:57

En hel dag ute..

först gick vi till risön badat och haft det bra, sen kom Matilda och patrik med barnen så vi åt och hade det kanon sen gick vi igen till risön och kastade stenar i älven och myste på jag och Matilda tog oss även ett dopp! kallt men super skönt efter man doppat sig!

Det är sjukt roligt att dom är här! var väldans längesedan sist var väl slutet på förra sommaren då vi höll på att flytta! så imorn ska vi hitta på nått skoj! ska bli kanon kul!! längtar redan nu!! får se vad det blir men nått blir det väl!! :D


Vi kom hem för typ en timme sen och Albin åkte bums i säng han var super trött.. och han skulle läsa lite böcker i sängen själv sen somnade han.. han säger aldrig böcker han säger bokar så idag kom jag även på mig själv, jag sa också bokar.. -ska du ha några fler bokar Albin?!!! alldeles för mycket kring barnen nu.. :P börjar juh prata som dom... haha! men det är väl så det ska vara.. hehe!

nu ska jag tanka i Alicia lite välling sen blir det sängen för henne med om hon vill somna hon har sovit lite för mycket idag då tillbringat den större delen av dagen i vagnen.. så får se hur det går..


Caooo

Av Moa Enberg - 9 juli 2010 00:18

varför kan jag inte sova...

har legat i sängen i en timme men jag kan inte somna.. fattar inte vad det är med mig, jag är nog egentligen dö trött men jag kan bara inte somna, vad grubblar jag i?! om jag bara visste det så kunde jag göra nått åt det.. nått borde det juh vara.. det är juh inte precis så att jag sover hela dagarna och att jag inte kan somna för att jag helt enkelt inte är trött, kliver juh upp runt åtta på morgonen men ändå så är klockan nu snart halv ett och jag kan inte somna!!! blir så less på mig själv i dessa lägen, ska försöka lägga mig snart igen och hoppas på bättre lycka då!!


godnatt eller?!

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards