Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 30 november 2010

Av Moa Enberg - 30 november 2010 12:26

igår tog Alicia sina första steg.. 3 steg.. :D

så himmla glad blev jag.. vill att hon ska lära sig gå stadigt och bra tills hon börjar dagis! så hon inte kryper runt där bara.. dom känns juh så mycket större när dom går.. lite lättare att lämna på dagis då!

hon ska juh börja på dagis tidigt, strax efter hon fyllt 1 år ska vi börja skola in.. :S men det känns tryggt och bra hon har juh storebror däroch jag vet att han kommer vara en RIKTIG storebror på dagis.. han pratar om det nu hur ska han vakta henne och ta hand om henne.. inskolningen tror jag kommer gå bra också just för att hon har storebror där och hon har varit där fram och tillbaka 3 dagar i veckan sen hon föddes i stort sett.. så hon känner igen fröknarna och stället!

Idag har vi varit på BVC också för mätning och vägning.. och hon följer sin kurva perfekt.. smal och lång är hon.. 7525 g och 74,5 cm lång.. så det var perfekt enligt hennes kurva.. hon har följt ett streck nu precis i 4 månader.. innan var det upp och ner lite hur som helst men nu har hon följt samma linje ett bra tag så det känns bra.. sen ska hon få 1 års sprutan den 22 december.. fattar ni 1 ÅRS sprutan... det är helt sjukt.. hon blir 1 år snart!! känns lite konstigt att alicia snart fyller 1 år.. det här året har gått så sjukt fort.. det har hänt så mycket på ett år.. dagarna, veckorna månaderna bara svischar förbi.. men det är väl så när man har barn.. inte ligger man och slöar och tycker tiden går sakta, man är alltid sysselsatt... :D

Nä påtal om sysselsatt nu ska jag springa till tvättstugan!!

Hey då!


  

Alicia har hittat ett nytt kryp in.. det smala köksskåpet.. knäppgöken våran!! ;)

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards