Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Moa Enberg - 4 september 2010 21:36

idag har det blivit många inlägg, fattar inte varför.. ?!?! har egentligen inget speciellt att skriva om men jag har tok för tråkigt tror jag!

Ikväll var det middag hos Pappa och ELisabeth, jätte gott och trevligt!

precis som alltid!

annars har dagen bara rullat på var nere på stan en sväng och kikade men inget nytt precis..sen åkte vi upp till min morfar och fikade, han fyllde juh år idag! så idag har varit en ätar dag men nu börjar snart en ny vecka med nya tag då blir det skärpning! Imorn ska jag försöka få till ett träningspass MÅSTE verkligen efter denna helg med massa god mat och gotta!!!

Dalmir ska ut och fiska imorn är väl nästan sista chansen innan det blir kallt! men diag har det juh varit kanon väder, när vi satt hos morfar ute på altanen var det helt underbart!


Hjärnan går på hög varv, mycket tankar och funderingar, vad ska man göra, vad ska hända, hur kommer allt gå!?!

Tur att man har nära och kära som alltid kommer ställa upp för oss!  Men ikväll gick luften ur mig! 

 

Nu ska jag hoppa i sängen kanske slå på en film eller nått, bara försöka släppa ALLT!!!

Godnatt tack för idag!

Av Moa Enberg - 4 september 2010 10:10

Ja ni såhär på morgonsidan har jag hunnit hämtat all tvätt, haft två grin ungar! ;) vikt in tvätten! insett att det är lördag och inte Söndag!

Just nu har Alicia somnat så jag har bytt om och tagit på mig nått mer folkvänligt! Albin sitter och kikar på barnkanalen! helt inne i tv:n är han! Sötnosen min! Alicia är lite små snorig och grinig, men inte direkt förkyld heller så jag vet inte vad det är!! Kan det vara en tand som är på G?! hmm det är juh dags för det!!

själv har jag hittat min lapp där jag skrev mina mått när jag började träna.. så jag tog måttbandet och kollade vad jag har för mått nu och blev faktiskt rikitigt glad över att se resultaten, så nu tänkte jag blotta mig lite så ni får se resultaten!


när jag började träna:                                       dags läget: (inte i mål ännu)

100212:                                                  
              100904:

Vikt: 77,5 kg                                                
      Vikt: 58 kg 

Mått:                                                  
              Mått:

Arm: 34 cm                                                
       Arm: 24 cm

Bröst: 103 cm                                                
   Bröst: 82 cm

Midja: 85 cm                                                
    Midja: 67 cm

Mag "fläsket" 110 cm                                        Mag "fläsket": 85 cm

Rumpa: 113 cm                                                
   Rumpa: 92 cm

Lår: 60 cm                                                
         Lår: 50,5 cm


Det känns faktiskt bra att allt detta slit har gett resultat, jag är inte i mål riktigt än! men snart så! och jag har kommit väldigt långt på vägen nu är det bara sista "fin justeringen" :P

har alltså gått ner ca: 19 kg sen feburari..

minskat 10 cm på armarna, 21 cm på bröstet, 18 cm på Midjan, 25 cm över magen, 21 cm på rumpan och 9,5 cm på låren!

Helt underbart har gått ner typ en 5-6 årings vikt! ;) haha!

Äntligen kan man känna sig som en människa igen! kunna ta på sig ett par jeans utan att känna sig som flodhästen själv! men tro mig många timmar på gymmet och i löparvarven, det ger resultat har jag fått svar på nu! :D

Nu ska jag börja min dag, med ett leende på läpparna!


sätt igång ni också om ni vill bli av med kilon och centimeter det är inte lätt gjort mycket disicplin och slit, det går det är jag levande bevis på! och man mår så jävla bra när man närmar sig sitt mål! gör som mig skriv era mått och KÖR!!

ställ er inte på vågen varje dag då ser ni inte mycket resultat! kör varannan vecka med vägning och mätning! :D

lycka till ni som fick inspiration ni andra tänk nästan gång ni sätter er i soffan framför tv:n med en godis påse.. HEHEH!!


Bye Bye

Av Moa Enberg - 4 september 2010 08:01

Igår hade vi en lugn dag! vi var ingenstans, bara tvättade och myste på!

jag klev upp med barnen sen vig halv elva klev Dalmir upp och då gick jag och la mig en stund för ögonen gick i kors på mig så jag somnade och sov som en stock till halv ett typ.. :/ helt sjukt men fan så skönt det var!

Sen tvättade vi och fixade, sen på kvällen var vi bjudna på middag hos Anna och Alisher, riktigt gott och fyy fan vad jag åt mat.. sen gick vi hem plockade undan efter dagen, efter en hel hemma dag så blir det ganska mycket stök och bök!

sen slog vi på en film, Dalmir somnade snabbt men jag satt och tittade på den där jäkla filmen, vet inte vad jag ska tycka om den den var jobbig.. kuslig, vet inte vad man ska tro.. The Fourth Kind! skum film!

Så jag hamnade inte i säng förrän kl var efter 1... fy fan det är inget man rekomenderar när man har två morgonpigga barn.. Alicia sover inte bra på nätterna nu heller vaknar flera gånger och vill ha den tappade nappen! så vi har sprungit och gett henne den ett antal gånger i natt! vid halv sju fick hon äta välling och sen var det kört, bara att kliva upp!!

jaja nu ska jag hämta lite tvätt!!

Idag blir det att åka till min morfar ahn fyller år idag, sen blir det stugan för middag!!

HEyy då!

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards