Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under oktober 2009

Av Moa Enberg - 27 oktober 2009 20:16

Saknar min älskling men dagen blev ändå lyckad!

Imorse när jag vakna så blev det full fart nästan på en gång, man skulle göra tusen grejer.. fort till stan och shoppa loss lite..det blev en snabb fika med Johanna och sen shopping hon shoppade loss på bebis kläder hon.. ;) alltid lika kul att göra av med pengar.. Albin fick två par nya byxor och en tröja, sen köpte jag en text uppe på Elisabeths presentbutik..  Bon Appetit! Svarta trä bokstäver i skrivstil! Som jag har hängt upp i köket! ;) riktigt fint.. sen blev det lite små trams på skattkistan.. ;) hehe!

Imorn blir det nog en fika på stan med Malin vi hann inte med det idag jag hade så bråttom för att sen skulle mamma komma på middag!  Sen var det meningen att vi skulle åka till Jenny men Daniel och Hugo var så sjuka så det blev inge.. :/ typiskt men men så är det.. hoppas de blir friska snart då.. Imorgon kväll ska jag och Albin åka till Mamma i holm! Ska bli mysigt, ha lite mys och bara ligga i soffan för min del.. hon kom juh som sagt förbi idag och konstaterade ännu en gång att jag har blivit väldigt stor.. hmm tror ni inte att jag vet det eller.. :P Jag kan juh inte kliva upp ur soffan utan att stånka och stöna!


Sen nu ikväll har vi varit hos Malin och Jocke och de har hjälpt mig med datorn! :) man tackar man tackar! sen har jag och Malin suttit och surra på en jäkla massa, riktigt trevligt. kul med grannar som man bara kan slinka in hos och barnen kan leka.. annars så bor juh alla andra en bit ifrån så man måste planera lite mera. så de är kul och speciellt när vi har barn i ungefär samma ålder Saga och Albin och nu sen Wilma och våran lilla bebis! :)

Vi har även planer för vårens träning, men som sagt vi får väl se vad som blir utav de hela men det skulle vara väldigt roligt om man skulle lyckas!!!


Saknar Dalmir som bara den faktiskt! :P faktiskt hmm.. aja.. men det var längesedan han åkte bort såhär.. och Albin frågar hela tiden om han inte ska komma hem snart så denna gång blir den sista för han på vääälldigt länge! Vi saknar våran älskling! ;) <3


Dom håller på borra efter bergvärme här utanför, jag håller på bli galen de håller fortfarande på! klockan är faktistk halv nio nu, dags att lägga av kanske.. Albin ska juh sova men hur lätt är de med massa maskiner utanför fönstret!!

Dalmir skulle ha varit hemma så han skulle kunnat gå ut och klaga.. :P jag vågar juh inte sånt, hehe!


Nu har jag även fixa in lite bilder på datorn så äntligen ska ni få lite bilder! eller en hel drös med bilder!! :D

Dock ingen magbild.. Fick inte till någon bild som såg normal ut, få be mamma imorn knäppa en bild på magen så får ni det vid ett annat tillfälle, men en massa bilder på min sötnos!

Vi höres och störes!


  PÅ Badhuset förra veckan!Älsklingen och jag! Ganska rund om kinderna är jag!   Tokungen våran!   Mys killen som han kan vara ibland en liten stund!   Leker kossa på golvet som vanligt!

Av Moa Enberg - 27 oktober 2009 08:53

Nu kan jag äntligen sitta vid en dator, helt underbart! Här hemma snurrar livet på.. man blir fetare och fetare för varje dag. är i v.30 nu så omm 10 v sitter man förhoppningsvis hemma med en liten bebis.. :D

ska bli riktigt kul! Va uppe hos Malin och Jocke igår och tittade på lilla Wilma då började man längta ganska mycket.. ;) vilken underbar bebis.. gööör snäll! där har ni haft tur.. ;)

Idag så ska man väl fixa lite hemma sen blir det en fika på stan skulle jag tro!

Dalmir har åkt ner och hälsa på Tommy, en sista resa innan han blir 2 barns pappa, för då kommer han inte iväg någonstans förutom till jobb och affär.. :P Så det fick han unna sig.. :)

Så jag och Albin är ensam hemma, inte så roligt.. plus utan bil så man blir lite handikappad.. bortskmd är man med sånt! I eftermiddag skulle mamma komma på middag tyckte hon, bjöd in sig själv på middag en aning.. :P så får se vad man ska hitta på för mat idag.. hmmm. det blir nog nått bra! Sen ska jag åka med Pappa och Elisabeth till Forsses skogar och hälsa på Jenny tänkte jag! Elisabeth skulle klippa sig så då kan man väl ta och hänga på..

Albin och jag hade en bra dag igår det var full fart här hemma sen vi nio tiden slocknade han och har sovit som en stock till nu halv nio! Sköönt så igår låg jag i sängen bara och glodde på tv! Enormt sköönt!

Näe nu ska vi äta frukost var bara tvungen att skriva på bloggen innan nu när jag hade chansen för första gången.. känns skönt också att ha en dator att roa sig med nu när Dalmir är borta! då finns det juh inte så mycket annat och göra på kvällarna.. :/

Jaja nu ska vi äta nått!

Soo long skriver nog ikväll. :D

Av Moa Enberg - 20 oktober 2009 23:17

Jag ska ta och lägga in bilder så snart vi skaffat en ny dator.. så vi får se när det blir..

men det händer annars inte så mycket är inne på andra natten nu och det är inge roligt, är less och slut..

men imorn ska man sova en stund på dagen men dock inte så länge, sen funderar vi att gå på badhuset... lovade Albin de, men får se om jag badar eftersom jag är lite halv krasslig..

Albin tyckte att jag skulle stanna hemma med han i natt och inte jobba! Om det ändå vore så, men nu snart blir man juh mamma ledig så då kommer han vara less på mig tillslut.. Sötnosen min..

Ähh nu orkar jag itne med detta..

Hej då

Av Moa Enberg - 19 oktober 2009 22:16

Varför kan de inte bygga en gång emellan, Jobbar natt inne på 6an och Johanna inne på 4an.. Drygt som fan när man inte kan sitta och snacka med varandra men båda ska försöka sitta och vara vaken.. får se hur denna natt går.. :P


Var juh ett tag sen man skrev eftersom vi inte ha någon dator hemma men men.. man överlever men man blir lite borta, hänger inte med vad som händer i allas liv..

Jag har ialf blivit fetare och magen blir enorm, börjar bli lite ivägen men det går bra fortfarande.. Var hos BM förra veckan SF måttet 26 precis på linjen och hjärtljuden på 140 typ..

Så det växer och har sig, har sparkat väldigt mycket nu på slutet så de är kul men ibland blir man lite galen när den sätter igång vid fyra på natten!

Näe nu ska jag sluta..

Hey då

Av Moa Enberg - 14 oktober 2009 22:11

Idag har jag jobbat har varit lugnt, och haft bra sällskap emellan åt med johanna! Sen var hon så snäll och vntade på mig tills jag slutade så då åkte vi och hämtade Albin hos pappa och elisabeth sen åkte vi till Dalmir på time och köpte korv, jag körde på mos eftersom det behöver inte tuggas.. :P har fortfarande ont är ganska svullen också.. men nu ber jag bara till gud att de inte blir någon inflammation utav det hela.. det skulle väl vara pricken över i...

Att dra en visdomstand och vara gravid det är ingen höjdare, man kan juh inte äta.. har levt på typ ingenting nu i 2 dagar.. inge roligt! är juh super sugen på allt men ack nej!! :/ så lite synd om mig är det..


imorn är det dags att fara till Barnmorskan, ska bli kul och se hur magen växt.. och kolla hur mycket man gått upp.. ;) måste bara väga mig.. :P

så imorn kl 13 så har vi tid där och denna gång ska Dalmir följa med också! :) han jobbade juh sist och kunde inte komma ifrån så han har juh inte fått lyssna på några hjärtljud.. <3

Sen jobbar man juh imorn också 7-19 inge kul pass men ska ta ut min rast medans jag är hos BM..

Näe om man ska göra iordning sig för natten nu eftersom man ska upp tidigt.. :/

Men hade det bra och imorn hoppas jag att svullnaden gått ner! hamster på ena sidan juh.. :P

Hej dååå och tack för ikväll Johanna! ;)

Av Moa Enberg - 13 oktober 2009 21:18

fy fan vilken smärta jag har nu! Drog bort en visdomstand idag!! inge roligt.. själva ingreppet var väl helt ok, obehagligt men man har jh bedövning men sen när den släppte fyyyyy fasiken svin ont, har suttit på jobbet och klagat hela dagen. Sen nu har jag kommit hem och är helt slut, man blir så trött av det onda.. sen vill jag inte peta i mig en massa alvedon! har tagit nu så jag ska kunna slappna av och somna! Hoppas att jag kan somna, sen är de jobb imorn också så skulle vara skönt att vara pigg, men men man vet juh aldrig.. näe nu orkar jag inte med detta kanske skriver  mera imorn om jag har mera ork då!

hej då

Av Moa Enberg - 12 oktober 2009 10:03

NU är jag ny duschad och lite fräschare, känns det som ialf.. håret var fettigt och äckligt men nu så!

Igår kväll kom juh Ellen förbi med söt Nellie! Vi satt bara och snacka skit riktigt härligt!

Nu sitter man och äter frukost precis prata med Ellen hon ska dra sig hit nu snart, sen ska vi ner mot staden, jag måste dock slänga i lite tvätt i tvättstugan har lite för mycket tvätt nu så jag måste få undan lite, är juh bara ledig idag också så.. :/ då måste man hinna med så mycket..

Näe nu måste jag plocka bort frukost sakerna och diska undan!

Albin har fortfarande pyjamas på sig också så det kanske är dags att byta om på han också.. vi måste försöka komma överens vad han ska ha på sig.. :P Han har juh fått en ganska stark egen vilja.. 3 åring så det bara skriker om det..;)


Skriver sen.. Caooo

Av Moa Enberg - 11 oktober 2009 18:44

v.28

Många kvinnor upplever att de nu blir mer känsliga och får humörsvängningar som de inte känner igen. Det är helt normalt.


Det var väl härligt att läsa! Se att man inte bara har förvandlats till en surkärring utan någon förklaring!

nu sitter jag och väntar på att Ellen ska komma! Fick precis ett mess att de va uppe på remsle så nu är de snart här! ;) Tjohoo så kul det ska bli! En bebis.. ;) Kan snusa och mysa lite med den fast hon har juh blivit ganska stor nu men någon liten mys stund kanske man kan få med henne! ;) hehe!


Ska fixa bilder på bloggen imorgon! Jag lovar nästan! Kan inte vara kul att bara läsa och läsa hela tiden!

Nu ska jag guida Ellen, så hon hittar hit! :D

Hey då igen då!


Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards