Prinsar och Prinsessor..

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

uppehåll efter uppehåll

Av Moa Enberg - 24 september 2010 13:27

bloggar enormt dåligt nu, jag vet!!

men vet inte vad man ska skriva, jag vet inte vad ni läsare vill läsa om! mina dagar med bajsblöjor, träning, matning och vardagen! för så mycket mer händer det inte!!

Nu har jag bestämmt mig att ialf vila över helgen men usch så jobbigt det är, kliar i hela kroppen vill ut och springa in på gymmet lyfta lite nått vill jag bara göra!! sitta hemma glo på Tv och bara vara det funkar inte för mig!! :/ dåligt kanske men nått vill man juh göra!

iförrgår blev jag inlagd på sjukan åkte in på akuten hade jävla ont i magen precis som när jag tog bort gallan och hade fått gallsten samma känsla har väl haft så fram och tillbaka i några veckor men det har alltid gått över men nu satt det i hela dagen så jag åkte väl in då!! tuppade av i väntrummet, mådde piss!!

massa olika undersökningar blev tillslut inlagd efter mycket övertalning av läkaren som tyckte jag var dum som ville åka hem!! fick ligga i en sal med gamla tanter! som i stortsett låg för döden kändes det som fick panik av att ligga där känna mig ännu sjukare!! :S morgonen efter kände jag mig bättre fick göra en Gastroskopi (kamera ner i magsäcken genom munnen) jag var fullkomligt livrädd och det där är nått jag aldrig vill göra om igen det var såå jävla vidrigt!! jag grinade spydde slämmande sparkade med benen fullkomlig panik hade jag att känna nått som rördes omkring nere i magen på en ont och jävligt var det ville bara att dom skulle dra bort den förbannade sladden!! FYYY FAN! men svaret jag fik var en ordentlig jävla magkatarr (precis dom orden fick jag) och början till ett sår i magen!! jaha sa jag vad ska jag göra nu då! jag har två små barn hemma ska dom krypa och springa runt i skita kläder, ska tvätten tvätta sig själv ska maten laga sig själv eller hur hade ni tänkt! Ja visst alla täker nu ja men Dalmir då!?! han hjälper till men problemet är att jag gör allt hemma i 120 det ska hända på engång det ska fixas mat samtidigt som diskmaskinen plockas ut och helst vika tvätt samtidigt också! kollar Alicia att inte stoppat nått konstigt i munne som inte ska vara där, kolla hur Albin mår i sin mage ge han klyx.. Allt runt om Albin med hans mage har nog startat mycket av min oro/stress det gick bra ett tag emn nu är vi på ruta ett igen och det känns förjävligt!! känns som detta aldrig komemr bli bra man proppar i han olika preparat men känns som magen bara blir värre!!

Nu ska jag försöka äta så mycket kokt mat som möjligt.. Kokt mat!! ska jag koka köttet vad fan ska jag äta, ska jag leva på soppa nu eller?!?!

livet är bra orättvist ibland hörrni!!

egentligen har jag inte enorma problem/bekymmer men man oroar sig nog för mycket!! man ska väl börja ta dagen som den kommer!! Carpe Diem!! eller?!?

tjig tjong nu är Albin också less på det här att sitta hemma!! då är vi två!!



 
 
Ingen bild

Elin

24 september 2010 18:45

Hej Moa! Fin blogg! Läskigt med sjukan, gäller nog att du försöker lugna ner dig liiite grann. Men vet hur det är, massa bollar i luften jämt. Man får försöka sänka ribban lite.. Tänkte om ni testat Lactipex till Albin(Lactulos fast pulver)? Finns nåt annat pulver också som Mario provat som varit mer effektivt än Lactulosen. Det är ett helvete när (vilket är typ jämt för oss) magen krånglar. Lycka till och trevlig helg!

 
maria

maria

24 september 2010 21:04

ne men fy moa, va du får stå ut me skit.. klarar inte av magont tycker det är skitjobbigt och sen då ska man gå och undvika att få det att bli värre :( har pluggat 10 tim idag så är helt slut i huvvet, såg du hade ringt. försökte ringa upp senare men tror det var upptaget. min telefon är lite konstig ibland också, hata.. ska byta ut den.. men hoppas du mår bättre så hörs vi av :) kram

http://ettlyckligtkaos.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

25 september 2010 15:42

Ta hand om dig nu pluttan!

http://www.pluppy.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Enberg - 27 augusti 2012 22:23


Vilken jävla eftermiddag och kväll! när jag slutat hämtade jag barnen sen delade vi ut några inbjudningskort till kalaset sen hem laga mat sen förbi gammelmorfar för att lämna massa bär som vi ska göra saft av och hämtade lite plast byttor! Sen hem o...

Av Moa Enberg - 26 augusti 2012 22:07

Idag har vi varit på birsta försökt hitta lite födelsedags presenter till våran älskade prins.. Menn fyyy vad svårt det är! Han har inte önskat sig nått speciellt heller så det är skit svårt! Så det blev inte såå mycket! Massa kläder sen ett spel han...

Av Moa Enberg - 12 juli 2012 23:31

Snacka om att jag är värdelös på att packa.. :P vi ska åka iväg jag och barnen över helgen.. och det ser ut som om vi ska vara borta minst 1 vecka.. packar sjukt mycke kläder.. men barnen måste ha ombyten extrakläder olika kläder beroende på vad det ...

Av Moa Enberg - 30 juni 2012 21:08

Nu ikväll fick jag lite sommarkänsla.. har varit pissväder hela dagen men nu på kvällen sprack det upp och solen tittar fram.. Jag och Alicia har promenerat runt runt.. hon har varit på ur dåligt humör och mitt tålamod har inte varit det bästa men ma...

Av Moa Enberg - 28 juni 2012 21:09

      Nu vill jag ha helg.. en sista dag imorgon sen så.. I helgen blir det lite Holm mys och sen Sundsvall.. hade vi tänkt ialf vi får väl se hur det blir när dagarna kommer.. :P Idag har det först och främst varit jobb sen lite barn mys hemma sp...

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards