Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Moa Enberg - 22 september 2009 19:58

Nu börjar man känna sig ganska stor, jag äter och äter.. har börjat med järntabletter, som inte funkar sååå bra för mig.. Halsbränna är något som man får leva med, både nattetid och dagtid. Illamåendet har dock nästan släppt helt!

Ryggen börja säga emot efter en dag, t.om på natten vaknar jag över att jag har såå ont i ryggen.. hmm illa och då är jag endast i v.25 hur kommer jag inte vara i slutet då.. huvva..

Näe nu börjar idol!

HEj då

Av Moa Enberg - 22 september 2009 10:15

Vad ska man tro på tro på tro på... när alla experter säger olika.. :/

Det jag talar om är svininfluensan, jag försökte juh prata med min barnmorska om det men fick inget riktigt bra svar.. man läser om det dagligen i tidningar och på nätet. ena dagen så får man höra att vaccinet innehåller kvicksilver och skit, och hur bra är det för fostret, inte alls tycker jag..

Jag tror inte att jag kommer ta vaccinet, det känns som jag aldrig skulle förlåta mig själv om något skulle hända med lill bebisen i magen för att jag tog ett vaccin mot en ordentlig förkylning..

Om jag smittas så kommer jag antagligen bli ordentligt sjuk, och ligga två veckor. Men risken att jag ska avlida är väl inte precis stor. Så då får jag väl ta ett uppehåll i arbete m.m och bara ligga hemma!

Det här är verkligen ett svårt beslut, men själva sjukdomen skadar juh inte barnet. det som kan hända är att man kan få missfall om man är tidigt gången, läste jag nu idag.. den risken borde jag ha passerat så.. Jobbigt det där vore enklare om man inte bar gravid.. och om Albin är det inte heller lätt att bestämma, vaccinet kommer att ges från 3 år, och han är juh precis fyllda 3 år.. Allt känns så luddigt läste nu idag att barn under 2 år är en riskgrupp, men hallå varför ska inte de få vaccin då? allt är skumt!

Ska på BVC på Torsdag och höra med dom men alla Läkare och Sköterskor värkar vara så inlästa på de positiva bara.. eller tillsagda att bara prata positivt, hmm jag vet verkligen inte..

Till riskgrupperna hör människor med:

• kronisk lungsjukdom
• kronisk hjärt-kärlsjukdom
• svårinställd diabetes
• nedsatt immunförsvar (ärftlig immuninsufficiens, leukemi, medicinsk behandling, etc)
• neuromuskulär sjukdom
• hiv

samt:

• gravida kvinnor
• barn under två års ålder (skumt tycker jag)
• barn med vissa kroniska sjukdomar och utvecklingsstörningar


Det står också att en hundraprocentig säkerhet går inte att ge. Eftersom man inte vet så mycket om vaccinet ännu.

Då känns det juh inte så tryggt att ta det då de erkänner att de inte vet så mycket om det.. HMMM..


Jaja slutsnackat om de där..

Idag är man ledig igen, jag och Albin myser på hemma låg i sängen till halv tio så de va mys.. Nu ska vi snart klä på oss annat än pyjamas och fixa lite hemma sen ska jag tvätta soffklädseln..

Dalmir ringde precis och sa att han skulle jobba lite på jysk efter han slutat på Time så han kommer hem kanske runt 16 tiden, typiskt.. det betyder att jag måste röra mig ner på stan och hämta pengar så jag och Albin kan gå och handla lite.. Tänkte juh att vi skulle göra det tillsammans.. men men.. så är det!

Näe nu ska jag få fart på dagen.. :P

Hej då

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards