Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Moa Enberg - 21 februari 2010 19:47

ja ni nu är helgen över... helgen blev väl inte riktigt som vi tänkt oss..

Lördagen startade med rastlöshet till högsta grad.. det slutade med att familjen satte sig i bilen och åkte till Kramfors, ja gott folk vi åkte till Kramfors.. där åt vi på Sylos och sen tog vi oss ett varv inne på Dollar store.. yea vilken lördag.. sen hem och jag satt upp några gardiner som inhandlades, sen åkte dalmir iväg en sväng och jag höll på hemma fixa, fixa och göra barnen nöjda man är juh en suuper mamma som ska ha allt i sin ordning.. Albin lite små sjuk och gnällig så de var full rulle hemma kände mig lite små stressad men man ska juh klara allt och helst utav allt ska man klara de själv, man vill juh inte be om hjälp för vad är man för mamma då.. (jo,en smart mamma) så mitt i allt undan plock hemma, Alicia hade precis somnat efter lite skrik och Albin hade fått kvällsfikat som han tjatat på så går jag in i köket och kaaaboom hela lägenheten lär ha skakat jag svimmade helt plötsligt kände ingenting innan så jag kunde inte ana det.. läskigt! var inte avsvimmad så länge tror jag ialf.. men Albin han inte reagera, ringde dalmir direkt när jag vaknade till och bad han komma hem, jag tror han va hemma på 2 sekunder.. :P snabbt gick de ialf..  När han kom  hem så var han lite rädd och likaså jag, och där stod jag med en bula i pannan och lite små skraj, men mådde faktiskt bra ändå efter allt! bara ont i pannan.. Så den kvällen låg jag sen mest bara och tog de lugnt..

Sen på natten blev Albin sämre och nu under Söndagen så har han blivit riktigt förkyld har runt 39- 40 graders freber min lill prins!! :( det var super längesedan han var sjuk kommer inte ens ihåg sist han var sjuk.. Men de finns inget värre än att ha en sjukling hemma speciellt barnen, man vill hjälpa dom såå mycket men det finnsingert annat att göra en att trösta..

Men Helgen har som sagt innefattat Sjukdom och en avsvimmad Mamma i köket..

Men jag får nog skylla mig själv, jag tar inte precis hand om mig själv nått speciellt.. Jag vill juh vara världens bästa mamma och göra allt för mina små plus för Dalmir jag vill att saker och ting ska vara iordning hemma när han kommer hem från jobb vill jag att han ska kunna sätta sig hemma utan panik och känna att vi måste städa eller ställa sig och göra mat m.m  Jag vill juh göra allt för dem jag älskar! Jag glömmer totalt bort mig själv,  jag slarvar med mat och vätska som jag bara MÅSTE ha eftersom jag ammar, så jag får skylla mig själv.. men jag är endo egoistisk som gör såhär för det kan juh gå ut på mina barn.. tänk om jag hade haft Alicia i famnen när jag föll omkull, tänk om Albin skulle kommit in och hittat mig liggandes på golvet.. tänk om jag skulle skadat mig mer och varit tvungen att åka in på sjukhuset! Jag bli arg, ledsen och förbannad på mig själv över hur egoistiskt tänkande jag har egentligen... men jag vill juh bara alla andras bästa, men de slutar i att det blir tvärtom..

Jag måste skärpa mig!

Men det finns mycket att ändra på i mitt huvud, sen så..

Nu ska jag ta hand om min prins!!


det va min kaos helg..

men nu mår jag bra nu är det Albins tur att bli pigg..

bye bye

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards