Prinsar och Prinsessor..

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Magen växer...

Av Moa Enberg - 25 september 2009 19:23

Denna dag blev lugn, var även en sväng på stan för att göra mig av med massa pengar men så blev det inte..

Endast halsbränne tabletter... :P

Mamma ringde och kollade om vi skulle åka upp till Kläddax så vi åkte dit, tänkte kolla om det fanns några fina mamma jeans där men nej du.. inte ett skit, jag vill ha stuprör inte nått utsvängda då känner jag mig så konstig.. :/

Fick en fin palestina sjal av Elisabeth idag.. Jag måste dölja dubbel hakorna som börjar komma fram.. :P hehe så då är det perfekt med sjalar, så denna höst/vinter komme jag alltid bära sjal, vart jag än går.. :P

Man ser juh faktiskt inte lika fet ut i ansiktet då.. hehe, man måste hitta sina  knep..

Magen den växer också och blir stor men jag tycker den ser så konstig ut eftersom den sitter så långt ner.. Så man har bomber till bröst sen blir man helt platt 1 dm sen kommer en kanon kula.. :P hehe

Man märker att den har växt då man står och diskar och när man är klar har man en blöt fläck på magen för magen sticker ut, och de far vatten på den då..


Igår låg Dalmir och pratade med bebisen och sa Min lilla bebis, då blir Albin tvär arg och sa att det var hans bebis,och skulle putta bort Dalmir, då sa jag sjung för den istället Albin, så Dalmir började sjunga och försökte få Albin att hänga på, men utan resultat. Då sa Albin kom mamma vi går till köket, så jag och Albin skulle gå in i köket jag trodde han ville ha nått att äta, men då vänder han sig om i hallen och sjunger lite snabbt för magen Blinka lilla stjärna där! Och flinar och sen kunde vi gå och sätta oss igen i soffan.. Jag vek mig nästan av garv, sötnosen våran! Dalmir får inte röra mig och han kommer inte få röra bebisen heller när den kommer ut.. Albin blir så svartsjuk om jag och Dalmir ligger i soffan eller om vi kramas eller pussas.. då är han där direkt och bryter isär oss!

Så de blir spännande och se hur han blir med bebisen!


Man börjar verkligen längta nu, tiden går ändå ganska fort men sista veckorna lär juh vara en evighet, jag hoppas verkligen att jag inte kommer gå över tiden denna gång, med Albin blev jag juh igångsatt, så det skulle vara lite häftigt att få känna värkar hemma och få hela den upplevelsen! :)


Nu har jag skickat iväg Dalmir till affären för att köpa nått gott, men vi skulle vara nyttiga och köpa dipp och grönsaker inte chips.. :P men risken är att han köper nått onyttigt och jag tackar juh inte nej heller så.. :P

igår tänkte jag: näe nu måste jag skärpa mig och sluta slänga i mig massa skit, 5 min efter tog jag ett glas oboy..

Har redan gått upp lite för mycket men men kan man inte få unna sig när man är gravid huvudsaken är väl att man går ner det sen, men tänk om man inte skulle göra det.. Det måste jag, jag är inte hyper kroppfixerad. Efter 2 barn förstår jag om man inte ser ut som "vanligt", men det skulle vara skönt att komma i form.. och även i lite bättre form än vad jag var innan denna gång. måste träna också inte bara gå ner i vikt av promenader utan bygga lite muskler också... Så kroppen blir lite fastare..

Jag har kommit på vad jag ska önska mig i julklapp ett års kort på gymmet.. eller om jag ska önska mig de när jag fyller år i Mars det kanske är smartare för då kan man säkert komma hemifrån lite lättare då man fått in lite rutiner.. Så ni i familjen som läser min blogg ta det på födelsedagen inte jul,... :D nu behöver ni inte heller gruva er vad ni ska ge mig.. hehe (som om ni redan hade börjat fundera.. :P)

 

Näe fan nu blev det ett långt inlägg duktigt av mig..

Imorn börjar Dalmir jobba kl 10 på jysk slutar där 15 sen börjar han på Time 16 till 23 så vi kommer inte se varandra nått imorn, inte mycket ialf..

Jag och Albin ska åka till Holm och käka lunch hos mormor... Mums..

Sen vet jag inte vad vi ska hitta på.. får se vart dagen leder oss.

Nu börjar snart idol, men först ska jag kolla runt efter lite Mammakläder kanske ska beställa.. Hmmm

Någon som vet någon bra sida med bra kläder, speciellt byxor..?

Hej då!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Enberg - 27 augusti 2012 22:23


Vilken jävla eftermiddag och kväll! när jag slutat hämtade jag barnen sen delade vi ut några inbjudningskort till kalaset sen hem laga mat sen förbi gammelmorfar för att lämna massa bär som vi ska göra saft av och hämtade lite plast byttor! Sen hem o...

Av Moa Enberg - 26 augusti 2012 22:07

Idag har vi varit på birsta försökt hitta lite födelsedags presenter till våran älskade prins.. Menn fyyy vad svårt det är! Han har inte önskat sig nått speciellt heller så det är skit svårt! Så det blev inte såå mycket! Massa kläder sen ett spel han...

Av Moa Enberg - 12 juli 2012 23:31

Snacka om att jag är värdelös på att packa.. :P vi ska åka iväg jag och barnen över helgen.. och det ser ut som om vi ska vara borta minst 1 vecka.. packar sjukt mycke kläder.. men barnen måste ha ombyten extrakläder olika kläder beroende på vad det ...

Av Moa Enberg - 30 juni 2012 21:08

Nu ikväll fick jag lite sommarkänsla.. har varit pissväder hela dagen men nu på kvällen sprack det upp och solen tittar fram.. Jag och Alicia har promenerat runt runt.. hon har varit på ur dåligt humör och mitt tålamod har inte varit det bästa men ma...

Av Moa Enberg - 28 juni 2012 21:09

      Nu vill jag ha helg.. en sista dag imorgon sen så.. I helgen blir det lite Holm mys och sen Sundsvall.. hade vi tänkt ialf vi får väl se hur det blir när dagarna kommer.. :P Idag har det först och främst varit jobb sen lite barn mys hemma sp...

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards