Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Moa Enberg - 4 december 2009 22:55

Jaha nu är det klart vilka som går till final..

Två Killar det var några år sedan det var de!

tycker att det var rätt val av svenska follket, men det är ändå lite sorgligt, tänk er vad man skulle bli ledsen själv om man var i hennes skor, att vara såå nära att få sin dröm i uppfyllelse..

Jaja hormonerna svallar för mig skulle kunna börja grina! Fast jag inte var något "fan" av henne.. :P ehhe


Blir spännande men jag tror och hoppas att Erik kommer vinna hela skiten!

Vi får väl se, vi får väl se..


Albin har fått vare uppe läänge ikväll, vi har juh haft fredagsmys!
Han och jag har lekt faktiskt väldans mycket det var längesedan jag verkligen bara sket i allt runt omkring och gick hel hjärtat in i leken.. Han blir juh så lycklig då! Så man inte halv leker med han, då man gör mat eller nått annat samtidigt... Så vi lekte kossor och vargar, sen byggde vi en massa pussel!

Så mysigt att han har börja bygga pussel! Han blir så stolt när han klarar det helt sjäv också! Stor pojken våran!


Imorgon är Dalmir ledig så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på men det lär juh visa sig.. ska juh bli plus grader nu igen och regna så om vädret tillåter imorn så har jag lovat Albin att vi ska vara ute en stund och leka! ;)

Sen får man se om det blir staden en sväng också de är juh inte omöjligt..

blir juh ingen sundsvall denna helg ialf eftersom vi inte fick bilen idag som tänkt.. :( är så irriterad över det..


jaja nu ska jag faktiskt lägga mig i sängen..

trött som vanligt är man..

så detta var allt från mig denna dag!


Heyy då

Av Moa Enberg - 4 december 2009 18:28

Nu har vi varit på stan läänge!

Men det har varit kul, Albin somnade på vägen ner så han sov i nästan 1 timme medans gjorde jag lite ärenden banken, biblioteket och lämnade Albins böcker som han hade lånat (tur att han sov, annars skulle det bli en diskussion skulle jag tro..) Sen har vi handlat första julklappen!! Sååå kul! Köpte till Dalmir och jag tror han kommer bli jätte glad! :D sen kommer det väl bli nått mer till han också..

Vi skulle hämta bilen idag också men så vart det inte, Dalmir åkte dit för att hämta den men då var det nått som fortfarande var fel så han vände på vägen och fick åka dit igen så nu ska de hålla på med den igen så på Måndag får vi svar om när vi kan få den, och vad detta är för fel som de inte ens har lagat!!


Ikväll är det Idol, jag har verkligen ingen aning vem som kommer åka ut ikväll, men jag tror jag vill att Tove ska åka ut..


Nu ska jag fixa lite Albin sitter och väntar på att julkalendern ska börja! ;)


Dalmir jobbar till typ halv tio sen blir det väl lugnt ikväll skulle jag tro.. vi får se! Jaja men jag skriver nog mera sen!

Heyy då


Av Moa Enberg - 4 december 2009 12:45

Nu har jag och försäkringskassan kommit ganska bra överens!

skönt som bara den, att få det klart så man slipper denna väntan, skulle juh egentligen haft pengar från dem nu i slutet på månaden men de är juh alltid massa strul.. Men jag tycker att de  har skött sig ganska bra ändå. De har ringt och de har ändå gått halv snabbt! Sen upptäckte jag även något nytt som de börjat med som är bra.. De har gjort att de ringer upp om man inte vill sitta i telefonkön, så då slipper man slösa bort alla sina pengar på mobilen till dem, bara knappa in nr så ringer de upp.. :D Nice!

Bra jobbat FK!

Och jag tror jag är nöjd med beslutet!


Nu ska jag försöka få i Albin lite mer lunch sen ska vi vandra ner på stan en sväng.. och inhandla lite saker..

Jaja nu vet ni!

Av Moa Enberg - 4 december 2009 08:29

Godmorgon!

Då börjar dagen då..

Albin kom in till oss vid sex tiden, ohh Nooo tänkte jag. Orkade inte alls vakna till liv då men då gosade han ner sig mellan oss och somnade om och sov till åtta ungeför, han väckte mig då och sa Mamma varför piper det när du sover? Jag är lite halv täppt i näsan speciellt under nätterna så jag hade världens pip näsa.. :P


Sen tog vi och klev upp då! Har precis käkat lite frukost och vi sitter och kolla på Bolibompa.. ;)

Idag blir det att ringa lite samtal till FK och försäkringsbolag och hit och dit, hade tänkt att köpa en julklapp idag också.. Till Dalmir, han jobbar idag så då kan vi smita och köpa en lite julklapp till han.. ;)

Åhh så mysigt att köpa julklappar, helt sjukt december går fasiken snabbt.. hir ska man hinna med allt!? Sen ska man väl försöka sig på en storstädning hemma ut med alla mattor och skit så..


Igår började jag med att skrubba under badkaret, skulle juh bada och såg då hur det såg ut där under, så då kunde jag inte bara blunda för det. Då var det bara att fixa det! Och att komma upp ur badet igår gick faktiskt ganska bra, man får skapa lite vågor och ta sats så lyckas man komma upp..


Dalmir åkte igår kväll och kollade på hockey match på tv med några kompisar när han kom hem hade han glömmt bort att det bakades kladdkaka här tidigare under eftermiddagen, som tur va!

För det finns bara en väldans liten bit kvar.. fy fan jag och Albin smällde typ i oss en hel jävla kladdkakan, eller jag ska väl inte skylla på Albin heller han fick väl typ två små bitar medans jag tog typ 100 små bitar eller 8 enormt stora bitar... Opppss!

Förhoppningsvis har han glömt bort den helt och hållet annars kommer jag få höra detta av han väldigt länge.. Hmmm.. :P så kan det gå om man åker iväg när det har bakats.. :P

Jaja undra vad man ska börja göra nu då.. kasnke leta upp FK nr.. hmm

Nått måste ialf göras!!

Bye Bye


Attan nu när jag pratat om kladdkaka så blev jag väldigt sugen på att ta den sista biten nu.. :S

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards