Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Moa Enberg - 6 december 2009 23:41

Nu har jag och Dalmir tänkt.. :P

hör och häpna, vi två har tänkt.. hehe! näe då!


Men idag när jag var ute på min promenad så var mina hormoner katastrof! Dalmir var iväg hos en kompis när jag ringde han och sa du får komma hem NU jag måste ut och gå! Jaha säger han nervöst, jag kommer väl då! Han förstod att jag var på gränsen att brista! Så han kom hem, och jag gick!

under denna promenad hann jag tänka mycket på allt runt om..

Jag kan bli galen när Dalmir jobbar hela dagarna sen när han kommer hem från en hel dag på Jysk så måste han bara ner på Time för att fixa mera jobb, kolla läget m.m och jag känner bara HALLLÅÅÅ var ledig någon dag i veckan, ta det lugnt! Jag behöver hjälp hemma!

Men då fick jag lite tankar på varför gör han detta nu, Jo för att det är hans sätt att förbereda sig för nästa familjemedlem, Jobba jobba tjäna pengar. Medans jag vill vara hemma, baka städa fixa iordning allt hemma, handla och åter handla! Det är vad min kvinno hjärna säger och hans mans hjärna är att fixa allt ekonomiskt!  Mina hormoner vs. hans!

Så detta har vi diskuterat ikväll så att vi båda ska förstå varandra och inte att det ska bli en massa missförstånd hela tiden!

För mina hormoner och tankar kan göra att jag får till en jäkla konstig historia och förklaringar till varför han vill jobba så mycket! :P

Man är juh bra knäpp ibland! Men när bebisen kommer fick han klart för sig att då ska han jobba som vettigt folk, inge mer!

va skönt att prata ut med han om allt detta, min älskling är underbar! Det är så skönt att han förstår mig och att vi kan förstå varandra! :)

Sen är jag som jag är nu så ibland tycker jag att han inte gör ett skit men när jag ser mig runt omkring så gör han jävligt mycket för våran lilla familj!


Älskar dig! <3


Nu ikväll när vi satt i soffan började lill bebisen leva rövare i magen så magen flög åt ena hållet och sen åt det andra! Dalmir höll på dö, han kan tycka att det är lite läskigt när man tänker att det är en människa i min kropp.. :P hehe..

att han klarade förlossning med Albin är ett under! Dalmir har sån sjukhus skräck, han vill knappt följa med när Albin ska på BVC! ;P fast det gör han juh såklart ändå men han gillar absolut inte sjukhus..

 Ska bli kul och se hur han hanterar denna förlossning nu när han har varit med om en! ;)


Näe nu ska jag faktiskt gå och lägga mig i sängen, kolla på tv där och sen sova!


ZZzzzZZ!


Godnatt!


(ja just det, blev inga bilder från bakningen eftersom det slutade med att jag stod där själv)

Av Moa Enberg - 6 december 2009 22:00

Jaha då var denna vecka slut!


Imorn är de Måndag en ny vecka med fullt ös!

Idag har man bakat för fulla muggar.. :P om man säger så.. jag vet inte..

Gjorde juh som sagt lussebullar sen, mysig familje grej tänkte jag, men ack så fel jag ahde det slutade med att grabbarna grus gav upp de var för tråkigt så där stod jag och gjorde dessa förbannade lussebullar.. men men nu är frysen full med lussebullar och vanliga bullar så det blir gottans!

Imorn tror jag inte att det blir nått bak men man vet juh aldrig kanske blir lite biskvier och sånt!

Så man har till sen också!! ;)


Tog en promenad alldeles ensam nu ikväll också! Skönt faktiskt..

Bara få tänka lite tankar! 

Nu ska vi kolla på film och äta lite bullar.. ;)


Caoooo

Av Moa Enberg - 6 december 2009 15:20

Imorse bakade vi bullar, vanliga! Och nu ska vi snart ta och göra Lussebullar! ;)

sen ska man väl ta och göra middag, jag röstade på pizza men Dalmir röstade ner mig.. :/

Så vi ska väl försöka sno i hop nått, men vad vet jag inte.. Tycker att det är nog att baka lussebullar, har ingen lust att göra mat också! :P

Man är juh lat!


Johanna har varit här idag, riktigt kul. Man träffas juh itne så ofta nu när man inte jobbar.. och hon fick känna på hur det är att ha en treåring hemma.. :P hehe!

Nä nu ska jag fortsätta med bakandet.. ni kanske kan få några bilder sen om ni har tur.. om jag kommer ihåg att knäppa nå kort.. :P

Caooo


Av Moa Enberg - 6 december 2009 08:56

Ja vad ska man säga!

Mår faktiskt helt ok  idag, lite små ont i huvudet men det kommer förhoppningsvis inte utvecklas till migrän, får jag hoppas ialf!

Ont i ryggen har man väl också men inte lika hemskt som igår kväll.


Idag har vi en riktig adventsdag ska bli super mys, vi ska baka och mysa på alla tillsammans! Fast Dalmir kom på den briljanta iden i natt - Moa, kan vi inte göra smörgåstårta imorn också?!  I Dessa lägen kan man undra vem som äg gravid och blir sugen på underliga saker mitt i natten! Haha!


Men lussebull bak blir det ialf och möjligtvis bara vanliga bullar också.. Bunkra upp i frysen lite!  Så kanske om man har tur så finns det kanske nått kvar tills bebisen kommer också så man har fika då när folk ska komma och hälsa på! Men det tvivlar jag på att de kommer göra.. :P hehe! Inte med mig hemma hela dagarna! ;)


Idag går man in i en ny vecka också v.36 så tiden går juh faktiskt framåt!

Längtar väldigt mycket tills jag ska till BM på onsdag och få prata lite med henne ang allt som blev sist, sen blir det juh det extra UL den 14, så om en vecka typ! läängtar så mycket efter det och att få höra hur allt står till där inne!


Blev ingen sovmorgon för mig idag men jag somnade vid tio tiden så jag har sovit tillräckligt, kanske blir någon vila mitt på dagen. Man ska väl försöka lyssna på sin kropp!


Glöm inte att tända det andra ljuset idag! ;)

Snart är de ju!! :D






Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards