Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Moa Enberg - 20 december 2009 18:56

Fy fasiken vad skönt med denna snö..

Jag och Albin har avrit ute i 1½ timme nu och busat och skottat snö, gjort en "tågbana" runt i gräset, så Albin var ett tåg och jag var en bom som öppnades och stängdes.. ;) det tycker jag var en bra lek! Men jag var juh tvungen att skotta upp tåg rälsen så jag är hyffsat slut ändå.. Men det var helt underbart, kunde ha varit ute mycket längre men såg hur lill grabben blev mer och mer kissnödig men vägrade erkäna det eftersom han inte ville gå in, men kunde locka med julkalendern så det gick bra..


Idag har vi juh som sagt handlat julklappar, har köpt till mitt gudbarn och hennes lillebror sen så blev det en till liten grej till Dalmir.. skulle kunna köpa såå mycket till han.. Man vill juh ge sin käraste allt! :D

Älskar att handla till folk men tyvärr så säger juh plånboken ifrån så man måste juh hejda sig lite ibland..

Nu på tisdag tror jag Dalmir är ledig så då ska vi passa på att handla det allra sista.. sen måste man juh in med gran och allt.. shit är lite kvar att göra!


Nu sitter vi och har kollat klart på julkalendern och nu är de djursjukhuset.. perfekt då är Albin nöjd.. ;)

Nu ska ni få lite bilder också!


  

Jag med stor magen.. idag v.37+0


 

Mina underbara ögon!



  

Tok pojken! helt underbart väder ute.. så skönt!


Nu ska jag göra iordning kvälls medecin till mr. Albin (stackarn)

Sen om en stund kvällsfika!


Caooo 

Av Moa Enberg - 20 december 2009 08:39

Nu är de fjärde advent! vart tog december månad vägen? det har juh gått hur snabbt som helst! snart ska jag ha barn.. shit allt går såå snabbt!


Albin vkanade vid åtta idag och kom in till oss och la sig och myste lite grann, men efter fem minuter tyckte han att det var uppstigning.. så nu har vi precis fått i oss medecin, och snart dags för frukost.. eller den är framdukad för han men han måste juh leka en liten stund först, förstår du väl mamma. Va kommentaren jag fick när jag sa att fruksoten var klar!

Så nu får han leka lite sen måste han peta i sig frukosten!


Min natt var katastrof fram till kl tre ungefär har suttit på säng kanten och frustat stånkat och stönat! (halsbränna och sammandragingar) men vid tre tiden då somnade jag ordentligt och då jäklar har jag sovit som en klubbad säl..

Kan bara tänka mig hur jag har snarkat och haft mig, när jag inte är gravid då sover jag sååå tyst men nu fan jag låter rent som en karl.. ;)


Idag är det inte lika kallt runt -10 så idag kanske man kan vara ute lite! Dalmir jobbar mellan 12-16 sen ska han iväg med nått bord eller nått sånt.. så han blir väl inte klar med allt förrän vid kvällskvisten..

Ska ner på stan idag också, köpa klart alla klapparna.. dags för det nu känns det som! Tiden har gått så snabbt och man har tänkt att de är lugnt det är länge kvar tills jul.. men halllåå det är om 4 dagar!!!

jag borde baka lite också.. hmmm..

denna dag kommer nog gå den också.. ;)


Ha en bra dag! (kommit lite snö i natt också, men mera kan de få komma!)

Caooo

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards