Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Moa Enberg - 29 december 2009 21:14

   Nu sover mammas lilla lill skit.. ;)

Han gick in på sitt rum vid strax före nio och ropade Mamma jag vill sova.. Jaha tänkte jag var precis påväg att förbereda han på att det var sängdags snart.. Men då stod han vid sin lilla cd spelare och bläddrade bland hans sago cd´s.. så han var sugen att lyssna på Petsson ikväll, Pannkakstårtan! så då gjorde vi oss klar för natten sen fick han krypa ner under täcket.. och nu sover han som en stock..


jag ska ta mig ett bad tänkte jag mysa ner mig i det en stund sen ska jag kolla på scarface, ser att den börjat nu på sexan, har sett den måånga gånger så gör inget att jag missar lite.. det är verkligen en såå grymt bra film!


imorn hoppas jag på bättre väder så man kanske kan vara ute en längre stund med bus pojken min! men om man tar på sig riktigt med kläder så kan man juh vara ute ändå.. men jag har inte direkt någon bra vinterjacka som jag kan ha.. :P

och ett par täckbyxer är juh bara att glömma.. men jag kanske kan sno dalmirs.. ;) om det ens går.. väger juh mer än han nu och det tycker han är sååå roligt..

Annars vet jag inte vad man ska hitta på imorn.. får väl se.. men har några måsten ialf, men just nu kommer jag inte på vad det var jag sa vid middagsbordet! hmmm.. det var nått viktigt ialf.. typiskt..


Nää nu ska jag tappa upp ett bad...

sen blir det nog sängen lägger mig där och tittar på scarface..

är trött fast jag sov så länge idag! men man kanske behöver mycket vila så här i slutet på graviditeten.. kan juh ligga nått i de...

jaja sov gott!


Jag och Albin  

Bjuder på en gammal bild på mig och min lill prins.. ;)

Var i Motala på skolan.. så de var ett tag sen...

Av Moa Enberg - 29 december 2009 19:05

Imorse sov jag läänge helt underbart, sov till kl 11.. och jag sov även som en stock hela långa natten.. som en jäkla gris helt enkelt!

Sen gjorde jag och dalmir lite ärenden på stan sen kom mormor in med Albin till staden! ohh va mysigt och skönt det var att se han.. min lilla prins! <3


Sen har jag storstäda idag, så skönt.. skura och dammtorkat som bara den så nu luktar det gott här hemma! skönt, men jag vet att om 2 dagar kommer det vara kaos igen.. brukar lätt bli stökigt just nu t.e.x har Albin fått för sig att han ska kasta stenar i "vattnet" (på mattan) stenar från ett ljusfat! hmm så man plockar och plockar men vad hjälps det.. :P tok grabben..


Dalmir är och fixar bilen nått som hade gått sönder igen så vi köpte några delar igår på Biltema, emn det visade sig vara fel.. så han är påväg hemåt nu med bilen, så ska de köpas nya delar imorn på mekonomen.. typiskt!


Idag är det bra jäkla kallt ockå -22 inge skönt de precis... tänkte gå ut nå ikväll med Albin och åka lite Bob, men nää tror det blir ett varmt skönt bad istl för han..

Annars har det inte hänt så mycket idag, jag går runt och försöker känna om det är nått på g.. men icke har inga känningar alls idag.. :/ men det är väl kanske bra också, men ändå.. är less på detta vatten och denna enorma kula!


V.38+2 idag 12 dagar kvar till BF..


Caooo

Av Moa Enberg - 29 december 2009 00:15

Fyy nu känner man sig verkligen som en flodhäst.. fötterna ser ut som, ja jag evt inte vad två bollar typ..

Idag har man varit på birsta/ikea helllaaa långa dagen, vi fick barnvakt idag så Albin har varit med mormor så vi passade på att åka till Sundsvall i detta väder, trafikolyckor efter vägen som bara den, på radion varnade de hela tiden men allt var i norr gående riktning när viåkte neråt.. bra sa jag det är inte denna färdriktning ialf.. hmm efter 5 min stod vi i en bilkö utan dess like.. Bilolycka! dom glömde den och tji fick jag för att jag sa bra..

så resan dit tog nästan 2 ½ tim.. men när vi väl var framme blev det lite shopping.. köpte inte såå mycket men lite smått och gott.. vi var där fan tills det stängde så fötterna är som sagt stora, förvärkarna är tätare och tätare :S men jag tror de är lugnt.. bäst är det väl att knipa nu i ialf 4 dagar.. ;)

men idag handlade vi lite smått hem, sen påslakan och sånt smått till bebisen sen lite kläder till oss själva och till Albin.. men vilken hysteri det var på vissa butiker, rea gör fan folk galna..


vi kom hem för inte såå länge sen kl var nästan halv elva innan vi var hemma så nu har jag hållt på att packa upp och fixat lite.. imorn tror jag på en storstädning..

Dalmir tycker jag ska ta det lugnt men pallar inte att bara sitta still.. dagarna går juh aldrig plus att jag blir bara upp stressad av att se alla måsten som man borde göra..


imorn ska jag sova ut, Albin sover över hos mormor inatt.. skönt att vi kunde gå på birsta i lugn och ro inte behöva stressa för att man måste vara hemma någon speciell tid.. och tur är det också att han älskar att vara hos mormor! så imorn blir det sovmorgon..  om man lyckas kommer säkert vakna nio och ringa och fråga hur han mår.. :P Nu när man sitter här hemma saknar man han såå grymt mycket! uscha! visst han skulle sova vid den här tiden, men att veta att hans säng här hemma är tom.. det är inge kul.. usch ska inte skriva nått sånt mer, jag blir deppig och ångrar mig att han är där..

Jävla tönt man är ibland när det gäller sitt barn..


Nää om man ska sova eller ialf lägga sig i sängen och glo på Tv en stund..


Godnattt!!

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards