Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 19 december 2009

Av Moa Enberg - 19 december 2009 21:11

Nu har Albin somnat för en stund sen..

Var ett jäkla springa att gömma sig när jag sa att det var dags för pyjamas och borsta tänderna.. :P men till slut så..

Har också petat i han sin medecin, han ska det 3 gånger om dagen i 10 dagar.. och det smakar verkligen pyton, han får kväljningar av den, så de är inge roligt att tvinga i han det men han måste juh bli av med den där skiten..

Dalmir var och köpte det där pencellinet idag och jag fick en chock när han kom hem och sa vad det kostade.. 406:- för pencellin, helt sjukt dyrt mpste jag bara säga.. fan tänk om man skulle stå där med sina sista pengar och vadå man kan juh inte precis säga, ähh kan du lägga undan det tills på onsdag,.. :P som tur är så var inte fallet så för oss men nääe tycker att det var dyrt.. men samtidigt skulle kunna betala 10 gånger extra bara han slipper det! min sötnos, hoppas att det vänder för han nu fort!! läkaren sa juh att det borde bara ta två dagar så ska det vända.. men vi får väl se.. men de är juh skönt att det inte är i ansikte eller nått sånt, han kan juh inte vara där och pilla så mycket nu.. plus att det smittar juh inte så farligt när det inte är någon direkt kontakt.. det blir väl jag som åker på det om de är någon som ska få det eftersom det är jag som får tvätta det.. men satan vad jag gnugga och skrubba sen.. :P

skulle bara fattas att man får svinkoppor över hela kroppen nu när man är höggravid.. :P

Idag har jag ännu en gång varit i källaren och rotat, och nu gjorde jag verkligen en djup dykning, tillslut ringde Dalmir mig och fråga var jag höll hus... tog upp lite kläder och andra bra att ha saker nu inför bebisens ankomst..

ska bli såå spännande.. rent ekonomiskt skulle det juh vara bra med en till pojke eftersom vi har så sjukt mycket pojk kläder men åhhh såå kul det skulle vara att få köpa massa flick kläder.. ;)


Förlossningen närmar sig man är pirrig och nervös.. kroppen förbereder sig för fullt.. kan man lugnt sagt säga, dock inte på de roligaste sätten.. har suttit och läst en massa nu om mina symptom och det kan vara ett tecken på att kroppen förbereder sig att inom de närmaste dagarna kommer det sättas igång.. ;)

risken finns eller hoppet finns.. hehe!


nää funderar på att lägga mig i badet och slappna av lite..

Sen blir det sängen och glo på TV, mina fossingar behöver högläge, fyy!!

Detta var väl allt för idag..


Caooo




Av Moa Enberg - 19 december 2009 13:31

Jaha då har man varit där idag då.. väntade väl i 1½ timme sen var vi inne hos läkaren hmm inte ens 5 min..(tack gode gud, att det finns kossor och djur i väntrummet..)  Läkaren kollade på såret konstaterade att det är en svinkoppa, och skickade hem oss med en pencelin kur på tio dagar.. :/ men men efter två dagar gissade han att det skulle kännas bättre för han plus då ska smitt risken vara helt borta..

Skönt ändå att det bara är en koppa och inte en hel drös.. det skulle inte vara nå roligt.. Så tur i oturen.. Att Albin ska lyckas få dessa svinkoppor också, men tack gode dug så är han väälldigt sällan förkyld numera.. när vi bodde i Motala hade han öron inflammation heeela tiden, men nu har han inte haft det på 2 år...typ..

Är såå jobbigt när de har öroninflammation det ända man kan göra är att bära och bära, trösta och åter trösta.. man känner sig så hjälplös..

första gången han fick det var han 8 månader och vaknade helt pöstligt en natt att han var kokhet.. över 40 graders feber, sen jäklar var det skrik i några dagar.. fyy vad slut vi var då.. det var första gången också han var riktigt sjuk då så man sov juh inte själv nått alls när han väl sov för man var juh så orolig..

Hur man är som när det gäller sina barn.. man skulle kunna göra allt för de små liven..


När vi kom hem så käkade vi lite lunch, sen gick Albin och gosade ner sig i sängen och somnade.. men nu hör jag hur han sakta men säkert är på väg att vakna.. tur de, för annars skulle jag avra tvungen att väcka han snart..

Medans han sov så passade jag och dalmir på att lägga oss på varsin sida om han och mysa lite med han, sen fick vi den tanken att jaha snart är vi fyra stycken.. då är man en "riktig" familj.. visst de är vi väl nu också men nu är man juh en liten med med två barn då är man juh en "normal" familj.. om de finns det begreppet.. emn ni kanske fattar vad jag försöker säga..

Nu har Albin kommit in till mig och sitter i soffan och fastnade direkt i Tv.n

Snart ska han och Dalmir åka och köpa Lördags godis.. han har sagt att han ska ha kattgodis (liten ask) Lejongodis (påse med blandning typ Tom och Jerry, fast det är Mdagaskar lejonet på) och sen en påse Bilar.. Så idag ska han frossa! ;) men de är våran prins värd..


Caoooo

Av Moa Enberg - 19 december 2009 09:25

Jaha då var det dags,igen för min lilla stackare..


Albin somnade sent igår men ändå är han som en väckarklocka, samma tid varje dag.. ialf denna vecka.. han vaknade halv åtta! Spelar ingen roll om han somnar åtta eller halv tio han vaknar ändå halv åtta!!


Idag ska vi fixa lite hemma och ta en sväng på stan och inhandla lite saker..

Fast nu innan är det sjukan som gäller.. ska åka dit med Albin, tror han har fått Svinkoppor.. han hade det ifjol också precis vid den här tiden.. det är bara en men han stör sig väldigt mycket på den.. så de blir väl lite pencelin nu så här vid jul.. Stackarn.. inge roligt att tvinga i han de.. men men.. bara att göra så det inte sprider sig..

Så vi tar en sväng på akuten, tänker inte vänta tills på måndag när han klagar så mycket på den.. :/


Idag är det så sådär förbannat kallt igen! USCH!! inge kul.. man har juh inte lust med nått..

nääe om man ska ta och klä på sig så man kommer iväg till sjukan, innan alla andra också åker dit och man får vänta 1000 år!


Caoooo

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards