Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Moa Enberg - 30 december 2009 19:14

Jaha nu är denna dag också snart slut..

Albin och jag har hunnit bråka utan dess like ikväll.. han utnyttjar läget totalt..

Mamma orkar inte klä på en springande pojke och om han inte vill ta på sig kläderna då vet han att han kan springa gömma sig under sängen och att mamma inte kan göra ett skit åt det..

Så under dagen har vi hunnit bråka två gånger om just detta.. påklädning!

och det har slutat båda gångerna i gråt, för oss båda.. jag är juh som jag är nu och jag vill juh inte bråka med min lilla prins men idag ahr jag verkligen varit tvungen att ryta till åt han så han har blivit helt förvånad och ledsen och då har jag blivit ledsen för att han har blvit ledsen för att jag var tvungen att höja rösten.. total kaos med andra ord..

Min kropp har varit total katastrof idag är såå slut så det inte är sant.. skulle vilja sova hela tiden, tog en halvtimmes vila idag ialf, sen har jag och Albin varit ute en sväng nu på kvällen jag har dragit runt han på boben en lite sväng.. men det är juh såå kallt så vi var bara ute kanske en halvtimme..


morgondagens planer börjar bli klara också verkar de som.. så det blir nog bra! :) dalmir han fixa han.. hehe! så imorn ska man iväg och handla och göra någon god middag kanske någon efterrätt också!?! får se vad man ska hitta på, funderar på att göra Fransk chokladtårta men men vi får se om jag orkar göra det också ska väl göra mat också så..


Nää nu ska jag byta om till pyjamas på Albin sen ska vi bygga ett pussel sen är de sängen för han..

och då ska jag plocka undan lite snabbt sen ska jag också lägga mig i sängen och kolla på tv.. för jag är sååå sjukt trött... :/

så detta var allt för idag..

Caooo


Av Moa Enberg - 30 december 2009 14:15

vad tusan, imorn är de nyår vi har ingen aning vad vi ska göra.. va tänkt att vi skulle va med Malin och Jocke men Malin och barnen är sjuk så de blir nog inget av.. :(

Blir juh en lugn nyår detta år men ändå så vill man juh göra nått som utmärker sig lite från alla andra kvällar.. ;) Vi får se vad Mr Dalmir kommer på att vi ska göra..  Jag överlåter det där till han.. :P


idag har vi varit och snurra på köpt nå grejer till bilen och sånt tjaffs, inte ett dugg intressant för min del.. sen så ändrade jag bilförsäkringen och då avr man även tvungen att komma förbi kontoret och visa upp bilen.. hehe lite skumt men samtidigt det är nog många som ändrar och sen har de helt plötsligt en dag efter en krossad ruta.. och det kan juh vara lite misstänktsamt... så man förstår det ändå..

Sen var vi förbi Tony och Cissi och fikade, Tony skulle hjälpa Dalmir att fixa bilen så vi var där en stund innan och tog en fika.Och deras hund är bra jäkla söt t.om Dalmir blev lite förtjust i den... Men nu är dem och fixar lite med bilen.. Sen ska vi se om de kommer innan sex tiden så ska vi isfl ner på stan och handla nå grejer på Jysk.. annars får vi väl ta det en annan dag..

aja nu ska jag skala lite potatis ska itne häcka här framför datorn..


Caooo


Av Moa Enberg - 30 december 2009 08:50

uscha då i natt har jag vridit och vänt på mig, haft ont och halsbränna.. fy fy..

Haft hemska förvärkar i natt igen, började vid 22 tiden jag hann tänka jaha det blir väl en -09 då.. men vid halv 12 började de bli lite mer oregelbundet.. sen har de kommit och gått under natten.. sen har den förbannade halsbärnnan varit hemsk! och då menar jag verkligen HEMSK!


Sen har Albin kommit in i den där perioden igen att han ska komma till våran säng och sova ganska tidigt också redan vid två tiden kom han i natt.. då frågade jag hann varför han vaknat och kom till mammas och pappas säng redan nu? jag fick svaret att små barn inte ska vara ensammna! och vad kan man göra då, jo man kramar om sin lilla son och säger att man älskar han.. min lilla mys.. :)

så i natt har vi trängts alla tre och jag har frustat stånkat och stönat..

bra jäkla less är jag nu..

men ska väl lägga mig en stund mitt på dagen och vila lite.. (det säger jag nu, kommer nog inte bli så...) finns så mycket att fixa och köpa och jaa massor finns det säkert att göra.. :P då kan man inte vila...


jaja heyy då nu är albin lite mamma sugen..

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards