Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Moa Enberg - 15 januari 2010 20:53

Ibland slår det mig, Shit jag är tvåbarns mamma! helt otroligt!

Nu sover mina små barn, Alicia lär väl vakna igen om en stund och vill äta!

Sen lär hon juh vilja ligga och snusa och snutta på mig hela natten.. :P

Idag har mitt gudbarn och hennes familj varit förbi och tittat på lill tjejen.. fick en riktigt rolig present en tårta gjord av blöjor, nappar badolja, tvättservetter och en rosa nalle på toppen! (bild kommer här nere)


Idag har vi tvättat har faktiskt gått bra att vare själv med två barn och sprungit till tvättstugan! Albin har varit samarbetsvillig och klätt på  sig kläderna utan nå bråk och tjafs så då var det bara att ta på Alicia och sen springa till tvättstugan! Så nu har man rena kläder igen och lite nya rena spy handdukar ligger redo i varje hörn.. ;)


Sen kom Mamma förbi också så hon har varit här och hjälpt mig lite, underhållt Albin medans jag gett Alicia mat och sen suttit med Alicia lite så jag har kunna leka med Albin..

Men vi har konstatera det att Alicia är väldigt "lätt" att ha att göra med hon ligger så nöjd och tittar och lyssnar medans man håller på med Albin och leker med han så de är skönt så man inte behöver bära och bära hela tiden för då skulle juh inte Albin få så mycket tid!

Men sen är juh natten som sagt en annan sak! ;) men de blir nog ordning där snart också, hon är juh bara 8 dagar så.. man ska inte klaga.. men sen vet man juh inte heller hennes beteende kan ändras hon kanske blir en "bärunge" sen man vet juh aldrig men jag hoppas att detta "dagbeteende" fortsätter.. blev mycket " " nu.. :P


Jaja här kommer lite bilder på mina underbara älsklingar..


 

En mysig storebror!


   

Han tycker de är så kul att vara vid Alicia, han vill gärna trycka in en napp i munnen på henne när hon är ledsen!!


  

Blöj tårtan.. ;) riktigt rolig grej att få! Tackar!!


Det var allt för ikväll snart kommer Dalmir.. då blir det film sen soovvaaa!! (så länge man får)

Av Moa Enberg - 15 januari 2010 10:04

jaha då var det en ny dag..

känner hur kroppen börjar bli trött, eller kanske inte kroppen mer mitt psyke... :P tålamodet är inte det längsta..

sömnen i natt har väl inte heller varit på topp.. hon är en prinsessa på dagen men på natten vet jag inte vad det är som flyger i henne.. allt är fel.. sovrummet är fel, för så fort man kliver upp med henne och går till vardagsrummet och lägger hon i soffan då är hon nöjd.. jag har ingen lust att sova på soffan varje natt och jag kan juh inte lämna henne där själv..:P

vi har ett dilemma i denna familj nu.. hehe!

Men stor pojken Albin börjar bli van skrik på nätterna nu.. han reagerar inte längre.. första nätterna vaknade han hela tiden.. men nu så går det bra och han är utvilad efter en god nattssömn.. den lyckosten.. hehe.. men det är juh tur de så man inte har en tjinkig tre åring att ha och göra med på dagarna, då skulle man juh bli helt galen..:)

nää nu ska jag tvinga i Albin frukosten, det går trögt för han.. ingen frukost människa precis som sin mamma.. hatar frukost...

hey då

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards