Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under december 2009

Av Moa Enberg - 3 december 2009 21:27

Jag kommer inte riktigt på så mycket..

Som borde inhandlas.. vet inte riktigt hur jag ska ta och göra.. ?!

har ialf kommit på att detta måste inhandlas:

  • Lite kläder såklart.. ;) Basplagg, overoll m.m
  • Babysitter (då jag slarvat bort en del från våra gammla)
  • Liten Kudden
  • Skötbord underlägg
  • Massa små trams!

Det är väl de som ska inhandlas innan lill pluppen kommer ut, sen när vi vet vad det blir så kommer det väl inhandlas mer, speciellt om de blir en flicka. Har juh ganska pojkiga påslakan och sånt så då blir det handling med sånt.. ;)

Har funderat jätte mycket på vad man egentligen man behöver, vi har juh så mycket av de "stora & dyra" grejerna kvar så då glömmer man som bort vad man mer borde köpa!


Vi måste bara åka till Sundsvall..

Skulle vilja åka redan i helgen, hmm det kanske vi kan göra.

Fast det beror juh såklart på om vi har fått tillbaka våran eftelängtade bil, min käraste Audi, de har sagt att den ska bli klar imorgon men man vet juh aldrig!

 Vi får hoppas på det!

 Men då blir vi juh ett antal tusenlappar fattigare.. Fy fan.. så jävla typiskt att detta skulle hända oss nu! Precis vid jul och barnafödande..;) men men bara att bita ihop och se glad ut! Men nu borde juh verkligen inget gå sönder under de närmaste året, ialf inte motorn men då blir det väl nått annat skit! vore juh bra jävla typiskt!


Idag köpte jag den där tunikan som var på Lindex dagens erbjudande, jag tycker den faktiskt var fin. och speciellt för 99 kr.. då slår man bara till! :D


Nu funderar jag faktiskt på att ta ett varmtbad och koppla av lite känns som min kropp behöver det faktiskt!



Av Moa Enberg - 3 december 2009 18:18

Nu vet jag vad jag ska göra sen nu ikväll..

Nu är det snart dags för adventskalendern, sen ska vi ta och fika lite sen MÅSTE Albin ta ett bad han ser ut som jag vet inte vad.. en smutsig liten gris.. ;) Sötnosen min..

Sen har jag kommit på att jag ska göra en lista på vad som bara MÅSTE inhandlas till bebisen innan ankomsten! :)

vi ska ta och åka till sundsvall någon dag nu nästa evcka skulle jag tro, om inte Dalmir jobbar tok för mycket! Vi får se! Han får nytt schema på Måndag så då får vi se..

Sen har vi även diskuterat att vi kanske borde göra klart allt med alla julklappar.. i slutet av december kommer jag nog inte vara så pigg på att springa runt i sundsvall och leta bebis saker och julklappar så vi ska nog ta och passa på nästa vecka eller aldrig... :P


Så nu har ni min kvällsplanering.. ;)

Skulle kunna göra hundra listor om allt som ska göra och fixas! tycker det är så roligt och skönt när man kan "bocka" av något på listan man gjort, då känner man sig så duktig... ;)

jaja ni kanske får se listan för bebis saker som ska handlas sen! :) om ni tycker det skulle vara intressant.. :P hehe


Av Moa Enberg - 3 december 2009 17:28

Tjohooo!!


Dålig update idag..

Har inte gjort så mycket, jag lämnade Albin på dagis imorse och sen åkte jag hem och gick till tvättstugan och körde igång med tvätten, sen hem och duschade sen la jag mig en stund i sängen med Dalmir och slocknade och sov som en stock!

Men våra telefoner ringde som satan så tillslut så gav vi upp och klev upp, begav oss ner på stan och gjorde lite ärenden.. Sen var det dags att hämta Albin.. så man har inte gjort så mycket vi åkte hem sen efter det och började med lite mat, sen har man verkligen inte gjort så mycket.. Jag blev enormt sugen på nått så jag slängde ihop en kladdkaka! ;) man bara måste ibland.. hehe

Så nu ska jag väl snart sätta tänderna i den!

Albin ville slicka ur skålen men blev helt vansinng för han tyckte att jag hade tagit för mycket till själva kakan och att det inte fanns nå mycket smet kvar att äta.. Men då kom hans pappa räddaren i nöden och ordnade upp allt!

för mamma Moa brydde sig inte så mycket, hormon monstret ville bara att kakan skulle bli klar.. tur att det är någon hemma med någorlunda tålamod.. :P


Ikväll blir det väl också en lugn kväll, vi alla är trötta och sega.. Dalmir är juh lite små sjuk, och Albin är lite små snorig han med men inge allvarligt! Och jag är bara enormt jäkla trött, vet inte vad som har hänt....


Jaja nu ska jag försöka fixa lite till här hemma sen är det juh snart adventskalendern.. måste sen den idag har inte sett nått avsnitt! Men Albin har sett alla och han tycker att den är bra! ;)

Jaja vi höres nå mer sen!


Caoo

Av Moa Enberg - 3 december 2009 00:00

Nu är det dags för sängen..

Albin fick vara uppe llänge ikväll, det kom Dalmir och han överens om, så fort jag rörde mig eller sa nått så sa båda en liten stund till! hmmm mina pojkar det men halv tio så kom vi alla tre överens om att nu är det faktiskt dags.. så då hade Mr. Albin inget val och inte Pappa Dalmir heller för den delen för nu bestämde stora starka mamma! ;)


Sen när han gått och lagt sig så tog vi och tittade på Flickan som lekte med elden! Väldans bra film må jag säga men slutet, ja blev så besviken det gick juh till överdrift.. Ni som inte sett den sluta läs NU!


Hur fasiken kan man klara sig under jorden såå länge då hon även blivit skjuten..?! Hallå det klarar väl fan inte en människa! ?! Eller?!

Men annars var den bra!

 

Nu kan ni fortsätta men nu tänker jag bara skriva godnatt nu ska jag pissa och gå och lägga mig.. ;)


det är jul snart herregud! Panik!! inte ne enda julklapp köpt inget ordentligt julbak på G, dags att fixa lite sånt skulle jag tro.. så man slipper stressa!

Och på fredag får vi antagligen våran bil, min älskade bil! Ska blii sååå skönt! hatar Dalmirs Jetta, men den har startat och funkat under denna tid, men jag får juh en sammandragning varje gång jag ska svänga i den.. :P ingen servostyrning där inte.. :P

jjaja godnatt nu!

Av Moa Enberg - 2 december 2009 19:31

Eftersom Albin fick ännu ett djur idag så ligger vi på en siffra 133 eller 134 tror jag! Så djur har vi i massor!


Mamma kom förbi och åt middag med oss, Albin blev väldans glad och lekte sen med henne för fullt. Så efter miiddagen somnade jag sittandes i fåtöljen en stund och Dalmir skulle lägga sig i sängen och titta på en film och då slummrade han till där! Men nu är vi vakna igen och mormor åkte för en stund sen. Snart ska Albin få gå och lägga sig, imorn är det dagis för han..


Dalmir klippte Albins lugg idag, hehe! Sötnosen men det blev faktiskt ganska bra.. ;) duktigt gjort av grabbarna mina!


Fan vilken dag jag är sååå trött att man blir knäpp.. blir en lugn kväll ikväll.. typ som alla andra kvällar.. :P

Bakade även syltkakor med Albin sen efter vi hade städat och ätit.. men lyckades faktiskt misslyckas.. :P men goda vart dom ändå, men inte så vackra.. hehe!


Nä nu ska jag mysa med Albin den sista stunden innan han ska lägga sig i sängen!


Kanske skriver mera ikväll om jag inte slocknar innan jag hinner tänka tanken.. risken finns!!


Sooo long!

Av Moa Enberg - 2 december 2009 14:32

Nu så har man haft varit lite lugn idag, känner mig trygg med svaren som jag fick!

Och det är full fart i magen så allt känns bra, men man blir juh så jäkla orolig. Man vill juh att allt ska vara såå perfekt det någonsin kan bli på alla kurvor och värden! Pratade med Johanna idag och då sa hon nått klokt, att nu vet jag juh att det antagligen inte kommer bli någon 4kilo bjässe som kommer ut.. ;)

Så de är juh bra!

Jag och Dalmir pratade idag om att det kommer vara jobbigt att titta på UL och inte fråga om könet, för nu kommer de juh se och vara till 100% säkra vad det är för nått kön, men då är jag inne i v.37 när jag ska göra de UL så då är det väl bara att bita ihop och hålla sig dessa sista veckor... Eller!? Åhh de skulle vara "praktiskt" att veta, för om de är en tjej så kan jag juh springa iväg och köpa en massa rosa! ;)


Idag var juh Albin på sjukan och gjorde nå test, han har juh fått ont i huvudet ibland så för att utesluta migrän och annat så fick han göra ett EEG idag.. det gick jätte bra! Jag ha gruvat mig som bara den inför detta men det gick kanon.. när de skulle sätta dit de där kluttarna så är de tvungen att gnugga och ha sig så de va inge kul.. sen skulle han ligga still i 30 min under själva undersökningen.. och det lyckades han ganska bra med! Så han var kanon duktig, vilken 3 åring vill sitta still i en obekväm stol i 30 min de är inte många men han klarade det bra, ibland så vred han och hade sig lite på han det var inge skönt sa han, men undersökningen lyckades! Och allt som allt tog det 1 tim och 15 min. Och han var världens bästa, så då fick han önska sig vad han ville fika och köpa.. Och det blev en Syltkaka och festis på Lilla cafet och sen köpte han ett Lejon.. observera ett lejon, ingen kossa.. :P men det beror väl på att han har alla kossor som finns att köpa i denna stad.. ;)


Nu har jag och Dalmir hjälpts åt och städat lite hemma jag plockade undan och han fick dammsuga, jag får så ont i ryggen efter dammsugning.. så de fick han göra, sen åt vi lite soppa i denna vinterkyla! Det är juh svinkallt! Pang bom så blev de kallt och snö.. från att vara plusgrader och regna i flera dagar till denns kyla och snö.. är väl kul att de är vinter men attsingen vad jag fryser ute.. får juh inte på mig nå varma kläder.. Men men..


i eftermiddag kommer Mamma förbi och ska äta middag med oss sen vet jag inte riktigt vad vi ska göra ikväll! får se vart kvällen leder någonstans.. ;)

Jaja måste sätta i en ny lampa i ena fönsterlampan ser jag.. hmmm..undra om vi har någon.. dags att fixa detta nu!


Höres och störes..



Av Moa Enberg - 2 december 2009 09:05

Så fort jag vaknade!

greppade jag tag i telefonen och började ringa!!

Birgit är helt underbar, hon har såå lugn och härlig röst! ;) Hon förklarade för mig genom Mr.klant läkarens anteckningar, och hon sa att bebisen är inte liten! Den beräknas väga ca 2000g nu och de man brukar säga är att de ska väga ca 2300-2400g nu. Men hon sa 2000g är inte farligt det är normalt.. En lite liten krabat bara men absolut inge märkvärdigt. Hon sa att vikten skulle jag absolut inte oroa mig över. Barnet är inom det normala, men att de skulle göra ett extra UL bara för att se. Hon sa de också att jag ligger juh normalt på SF kurvan och allt så absolut ingen oro, en ren slump att man gjorde ett extra UL så hon sa de att om barnet skulle vara litet så skulle min SF kurva inte ligga på de normala! Och att jag ska njuta på nästa UL och inte alls vara orolig!! Så de litar jag på, och är inte orolig över! Sen började vi prata om Fostervattnet, Vadå lite fostervatten sa jag? varför? SÅ då förklarade hon att det är nog inte heller någon fara, man har olika mycket vatten, och det är olika i olika stadier i graviditeten också! Men hon sa ring och prata med Hanna på Förlossningen som var där igår så kan hon säkert förklara mera!

Så jag ringde dit, och sa till henne att jag kände mig orolig över allt och att jag bara kände mig förvirrad efter den där doktorn! Då sa hon även att Jag förstod nästan det för han var inte så tydlig igår doktorn!

Så jag förklarade för henne att jag var inte särskilt orolig över vikten på barnet och att Birgit hade förklarat detta för mig, Men fostervattnet att de var lite det är jag orolig över! Och då sa hon näe det ska du verkligen inte vara, det är doktorn som uttrycker sig såå fel! Det var inte lite det var normalt, sen så sa hon att om man brukar säga att det ska vara 1000ml och allt mellan 1500ml och 500ml så kanske du låg på 750ml så det är läkaren som uttryckte sig fel för där ligger du också på de normala men kanske lite i under kant, tänk det som när man skriver in SF kurvan sa hon då du skulle typ nästan hamna mitt på den där "tjocka" kurvan!

SÅ va absolut inte orolig, och han sa det också att bebisen har det jätte bra där inne och allt såg bra ut! ¨

Så nu är jag nöjd och kan pusta ut igen, hon sa också de att när hon såg när han gjorde UL så tyckte hon att det var helt normalt! ABSOLUT INGET ATT OROA SIG FÖR!! 


Så detta känns skönt nu och jag skulle så gärna vilja ha denna Hanna under förlossningen vilken underbar människa och rolig och ja, helt perfekt! :D


Nu ska jag åka med Albin till läkaren han har en undersökning idag, får se hur det går!

Sen är vi alla lediga idag så vi ska väl fixa på lite här hemma.. Kanske börja snart göra iordning saker och ting här hemma.. nu är det också kaos efter Smajos besök här hemma.. :P

Jaja nu ska jag klä på mig sen klä på Albin, han tittar på Bolibompa och äter frukost!

Men nu vet ni att läget är normalt och inget är för litet, bara en dålig läkare som uttrycker sig fel.


Caaoo

Av Moa Enberg - 1 december 2009 22:48

Nu börja jag lugna mig lite men känner ändå att jag vill ha svar och en ny undersökning, helst NU!

Jag vet att bebisen mår bra där inne den sparkar på och hjärtljuden såg juh också bra ut när de körde ctg kurvan men fan ändå...

Näe nu ska jag mysa och ta det lugnt..



Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards