Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under december 2009

Av Moa Enberg - 11 december 2009 08:58

Den vackraste pepparkaksgubben! :D

Nu har vi varit på dagis och tittat på lucia firande! Världens finaste pepparkaksgubbe hade man där.. ;D så enormt duktig, han sjöng och gjorde rörelser och jaaaa han var helt underbar! Ska lägga in bilder sen.. orkar inte nu!

Har precis pratat med mormor så hon ska komma vid ett tiden och baka pepparkakor med oss.. ;) Så då ska jag knäppa mera kort så då lägger jag in allt sen från våran pepparkaks dag!


Uscha vad stolt man kan vara över sitt barn! det är läskigt.. hehe!


Nu ska jag försöka vila lite i soffan Albin vill titta på en film sen hoppas jag att han också kanske skulle kuna sova lite idag mitt på dagen! innan mormor kommer..

JAja vi höres sen då!


caooo

Av Moa Enberg - 10 december 2009 20:47

Hmm har börjat funderat på om man ska börja packa den där väskan, är juh skönt att ha gjort..

men vad ska man egentligen ha med! är juh nära hem så Dalmir får väl åka och hämta det man behöver sen.. men de bebis kläder man ska ha med har jag ialf packat ner!

Men kläder till mig själv vet jag inte?! Vad ska man packa ner, alla ni andra som är gravida eller varit vad hade ni med er?! När jag väntade Albin så var juh förlossningen i Linköping så då packade man ner lite extra kläder till en själv och bebisen men nu känns det onödigt! plus att vi stannade på BB så länge blev juh kvar i en vecka så de kläder jag packat räckte ändå inte!

Satt och kollade i någon bok om graviditet och barn, där fanns det juh en lista men den var juh super lång och kändes lite väl!

Så snälla ni kom med lite tips här!!?!


Ikväll blir det middag på City jag och mina prinsar! Mysigt. Sen åkte vi hem och jag började fundera över denna BB väska och Dalmir blir mer och mer nervös.. hehe! Fan Moa nu är det dags snart ja herregud det går han och säger några gånger om dagen!! ;)


Och idag är det exakt en månad kvar till BF så jaa det börjar närma sig! och det är 2 v kvar till jul.. shit detta kommer gå sanbbt ändå känns det som.. men när vi går in i januari och ingen bebis har kommit då kommer jag bli gaaaalllenn!!


Men som tur är så skaffar juh Malin och Jocke hund nu så då ska jag hänga på Malin ut och gå! En jäkla massa! och i januari ska jag dra Albin på bob hela dagarna! Så då ska jag få igång förlossningen så är det bara! 1 januari börjar jag! så Vallåkers bor när ni ser nått komma frustande stånkande och stönande var inte orolig det är bara jag Moa en fet, less gravid kvinna! ;)


Nu ska jag snart kolla på paradise hotel ;) hehe

Sen ska jag ta ett varmt bad så jag blir slö måste juh upp vid sex imorn!! :S

Albin sover gott i sin säng! blev ändå ganska sent för han la sig inte förrän kl nästan var halv nio! så får se hur pigg han kommer att vara på att gå luciatåg imorgon.. :P hehe! ska ialf knäppa massa kort på det så får ni se lite bilder på en Söt pepparkaksgubbe förhoppningsvis!!


Imorgon kommer mormor och hälsar på också förhoppningsvis blir det pepparkaksbak då! ;) Albin har pratat om det i 3 dagar nu så då är det juh bara att göra! ;)


Sovgott! Allihopa jaag ska tvinga mig själv att somna nu snart!

CAoooo


Volim te dragi!

31 dagar kvar!

Av Moa Enberg - 10 december 2009 16:13

Min förmiddag var full av hormoner men nu börjar jag få lite balans.. och speciellt efter en choklad biskvi och en positiv Albin! Då känns allt OK! ;)


Jag funderar på att ta tag i dammsugaren och dammsuga upp all skit här hemma! Har inte gjort någon storstädning på länge så jag funderar på att göra de imorn, så då är de juh onödigt att dammsuga nu.. Hmm försöker intala mig själv.. hehe!


Ikväll blir det middag på city sen ska man väl hem och pyssla på..

har fortfarande inte varit nere i källaren idag eftersom min hormoner blev katastrofala och jag låg bara i sängen och var allmänt less och sur.. :P


Men tillslut så kunde jag kliva upp och se lite ljus i tunneln.. :P

tur att man har dalmir i dessa lägen, att han inte började jobba förrän kl 2 typ.. Annars skulle jag bli knäpp om han hade varit tvungen att gå mitt i det värsta "utbrottet" på länge!


Nää nu vill albin spela spel!! Så de är bara att sätta sig och spela det där spelet.. :P

skriver säkert mera sen..

CAoooo

Av Moa Enberg - 10 december 2009 10:10

Något positivt i detta mörker man är i nu!!


Albin var jätte duktig ännu en gång hos läkaren, var på ögonmmottagningen. Läkaren han hade var hur bra som helst, kände mig säker med henne! Den som vi hade sist här i Sollefteå var sååå dålig! Så nu var det en ny och hon var riktigt bra!

Nu gjorde de en riktig grundlig undersökning på honom och allt var perfekt.. Så skönt att höra, man har juh ändå gruvat sig lite för att det möjligtvis skulle bli en till operation men nej nej! Synen var bra, skelningen var så gott som borta tyckte dem!

Han blev juh opererad när han var runt 1 år pga skelning, han skelade ibland i vissa lägen.. men efter operationen blev det bra! men de gissade att de skulle bli en till operation vid ungefär 4-5 års åldern! Men nej nej det behövs inte! Kanoners juh!! ;)


Nu ska jag titta på våra bästa år sen ska jag rota i källaren lite! funderar på att äta men kanske ska vänta en stund till lite tidigt för de men de blev juh bara en väldans snabb frukost tröck i mig en macka.. så jag är juh hungrig.. hmm kanske borde ändå!!


Caooo


Av Moa Enberg - 10 december 2009 07:57

När väckarklockan ringde hade jag stor lust att bara skita i och somna om men det funakr inte riktigt så.. ska väl vara glad att man fått en tid till sjukhuset så då är det juh bara att gå.. och nu har jag bråttom men Albin sitter och seg äter sin frukost!! :S Han ligger mera i soffan och gosar med en kudde.. Nä nu måste jag få någon fart i lill skiten min.. ;)

Vi får hoppas att allt går bra, sen är de dagis direkt och då tror jag att jag ska ta och gå till källaren och rota runt lite!! ¨



Caooo

Av Moa Enberg - 9 december 2009 21:19

Goderafton!

Ikväll blev det bakning, chokladbiskvier! ;) yummie!

Sen kom Malin, Jocke och barnen förbi på lite fika, men Malin var tvungen att gå hem med wilma efter inte så lång stund, lill tösenvar hungrig och fortfarande förkyld! Stackaren!


Hehe sitter och kollar på Paradise Hotel nu, vilka intriger det har blivit! haha kul att titta på.. ;)  men vad man saknar big brother i dessa lägen, det var tider det.. ;)


Dalmir gick och lade sig med Albin i hans säng, albin var så trött.. men nu hör jag två par snarkningar därifrån! Hmmm undra om jag ska dit och peta lite på han så mr. big ialf vaknar..  ;) Han som hade hyrt film, hehe! för engångsskull var det inte jag som somna.. :P hehe! Detta ska han få höra!


imorn är de upp tidigt igen, Albin har någon kontroll på ögonmottagningen så vi har tid där vid åtta! sen på fredag är det juh lucia kl 7 på morgonen.. shit shit! men det kommer va så kul och se sötnosen! :)

Så de är de värt!


Jaja nu ska jag ta och väcka dalmir.. ;)


Puss och hej!

Av Moa Enberg - 9 december 2009 14:53

Idag har man börjat dagen med att köra Albin lite tidigare till dagis eftersom de skulle på teater! sen åkte jag faktsikt hem och la mig en stund så då sov jag till tio.. så skönt och jag hade kunnat sova mycket längre, men tänkte jag skulle hinna med lite innan BM besöket och innan man skulle hämta albin!

Så jag gjorde lite ärenden, städade kylen så de inte ska lukta nå gammla rester eller nått.. ;P


Sen åkte jag och dalmir på stan i typ 5 min sen var det bara att åka till BM..

Besöket gick bra och hjärtat dunkade på 140/min SF  måttet låg precis på de normala strecket, sen visade hon mig nått diagram på hur läkaren hade uppskattat vikten sist och med fostervattnet. Så det fick man förklarat lite bättre nu så de var skönt! har dock inte oroat mig såå mycket om det efter telefonsamtalet med dem men ändå skönt att få se på ett diagram också!

Sen på Måndag blir det UL så de ska bli riktigt spännande, hoppas den följer sin kurva då!


Just nu har jag börjat med maten, är vrålhungrig så nu står det i ugnen, blir Knutsfrestelse idag.. tycker det är såå gott och enkelt att göra, tar dock lite tid med ugnen men men man får ha lite framförhållning så.. :P


Ikväll vet jag inte riktigt vad det blir, funderar på att baka nått men vet inte riktigt om jag orkar och har lust.. men vad ska man annars göra..?!


Jaja nu ska jag kolla runt lite på nätet sen blir det matdags!


Caoooo

Av Moa Enberg - 8 december 2009 23:53

Nu är natten kommen och vi har börjat lugna ner oss lite.. :P

ja herregud vilken dag, men det är bara att acceptera. så är läget!!

fy tusan nu ska vi dricka varm choklad och mysa sen blir det sängen!


Hoppas eran dag avrit lugnare än våran kaos dag, som började såå bra!!

Godnatt!!


  

Jag älskar er! <3

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards