Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under december 2009

Av Moa Enberg - 13 december 2009 22:12

skrev ett sånt långt inlägg men då blev det nå skit med internet så det försvann.. typiskt, men men.. får väl så gott som skriva om så mycket jag orkar.. :P


Jag har kommit fram till att man är ganska elak, så fort Albin lagt sig då drar man fram massa gott.. just nu står det julmust, knäck och fudge på bordet.. gott gott..

men nu börjar det bli lite tomt i skålen.. hmm är så sugen på nått.. tar igen allt efter denna dag.. huvudet är mycket bättre nu men är som tung i huvudet efter denna dag, blir alltid så efter ett migrän anfall.. känns som man är bakis typ..


Jaja men vi åkte ialf ut till mamma och kökade middag och hämtade Albin, han hade haft det super bra! varit nere i ladugården lekt med Elin och Liam så han var nog så nöjd man kan bli.. bättre det än att titta på en mamma som bara ligger och spyr... efter denna graviditet så hatar han när jag spyr han blir så orolig.. sist jag hade migrän anfall så såg han mig springa till toan och han efter såklart han fattar juh inta varför jag flög upp ur soffan och sprang till toan, han tänkte väl äntligen ska vi leka.. så jag kunde inte stänga dörren heller för där stod juh han så då såg han när jag spydde och han blev helt förstörd sprang till sitt rum och la sig i sängen och grina.. så när jag var "klar" gick jag dit och fråga vad det var och då sa han att han tycker de är läskigt när jag spyr.. :(

Sötisen min oroar sig över sin mamma ibland....


Sen när vi kom tillbaka till staden så kom Morfar efter en stund och Albin och han gjorde Pepparkakshus.. det blev så fint Albin fick sätta dit alla godisar. ;)

Så jätte fint blev det! hehe!


Sen har vi bara tagit det lugnt, Albin fick vara vaken länge han somnade vid nio tror jag klockan han bli, men då var han trött också,, :P


Nu ska jag ta och äta nått igen men inget sött, blir en macka skulle jag tro..

Imorn är de tillväxt ultraljud, får se om den har växt på sig lite nu.. eller att den ialf följer sin kurva! Ska bli så spännande att se den lill krabaten, sist på förlossningen gick juh allt så snabbt så jag hann inte se eller fatta nått!

men imorn får jag förhoppningsvis de..

Ska försöka hinna tvätta lite också imron bitti har inget rent hemma, eller jag har inga rena byxor inga som jag får på mig ialf katastrof..


och kommentaren jag fick av jessica ang mina fötter!!!

Jag vägrar ta på mig stödstrumpor.. :P jag är gravid ingen gamm tant.. :P hehe!

idag är fötterna helt ok eftersom jag legat typ hela dagen men svullna är de ändå.. de har sitt egna liv.. :P


jaja det var allt för idag! Heyy då



Av Moa Enberg - 13 december 2009 15:35

Ja ni nu fick ni då se en äcklig jävla fot på bloggen, men ibland måste man juh bjuda lite på sig.. ;) hehe!


Idag har varit en helvetes dag, vaknade imorse med huvudvärken från helvetet! Så hela förmiddagen låg jag och spydde, sen från ett tiden har jag sovit fram tills nu typ.. är helt jäkla död! lite bättre i huvudet men inte bra! 

Dalmir jobbar idag var meningen att jag och Albin skulle åka ut till mormor men så blev det inte för min del, mormor kom och hämtade Albin så nu när Dalmir slutat ska vi åka dit och hämta upp han och äta lite mat!

Jag ska nog försöka peta i mig en alvedon så jag pallar resten av dagen.. jävla skit också att man ska må så färbannat dåligt och få migrän satan!

När jag är gravid så har jag inte migrän så ofta som jag brukar men när jag väl får de blit det ordentligt... inge roligt alls, men sen när jag ammar då har jag typ huvudvärk konstant, pga att jag dricker för lite och spännings huvudvärk från konstiga ammningsställningar ibland.. och när jag får huvudvärk då utvecklas det nästan alltid till migrän.. och det slutar med spya och helvete..

får hoppas att detta går över snart.. ska väl lägga mig en lite liten stund nu sen är det dags att åka prinsen! ;D


Heyy dåå 

Av Moa Enberg - 12 december 2009 20:55

Nu är jag helt slut, gick och sov där vid fyra tiden vid fem väckte Dalmir mig och sen gick han och väckte Albin också.. så Albin är fortfarande uppe som ni kanske förstår,.. :P Men han är så nöjd så det går bra!

Dalmir är juh på kalas, men han var lite tveksam om han skulle gå, lite små rädd att jag ska få värkar men jag sa att jag ringer om det händer nått och det tror jag inte att det gör..

inte förrän i Januari, förhoppningsvis!


Albin har badat nu ikväll och sen åt vi middag, sen startade jag ett projekt i köket.. Jag gjorde knäck och lite fudge (fudgen blev sädär, men ätbar)

var tveksam om jag skulle ge mig på att göra det när Albin vaer hemma och att vi var ensamna också eftersom han så gärna vill hjälpa till, men jag förklarade för han att det är så varmt och bla bla så det var han nöjd med men självklart skulle han inte lämna köket så köks golvet förvandlades till en ladugård! ;)

Han lekte och lekt, så kul att lyssna på han när han leker för den fantasin han har är fantastisk! :D


Ni ska också få en bild på mina fötter dock den ena bara.. eftersom jag klagar så mycket på mina fötter så ska ni nu få se så kanske ni förstår mig lite.. Obs känsliga tittare varnas!! :P ni får en bild ialf på den "fina" foten där jag har tatueringen.. :P hehe!


Först lite bilder på bonden Albin medans jag gjorde knäck!


Han tyckte jag skulle knäppa kort på kossan!

  

  

Kossor och hästar, under stolarna där va stallet och ladugården!



OBS OBS känsliga tittare varnas!

  

Såhär ser jag ut efter en dag! och då har jag ändå vilat i 1 tim!

ni ser juh efter strumpan också!  Fyyyyy!


Av Moa Enberg - 12 december 2009 15:52

Dagen som varit redan slutade med att vi åkte ner på stan en svöng, var faktiskt lite folk ute så det är juh roligt! kollade på lite barnkläder så vi köpte 2 st bodys och ett par byxor från lindex! tag 3 betala för 2! perfekt! ;)

Sen köpte vi en tröja till Albin också som han ska få i julklapp, en bamse tröja som han har tjatat om länge! så då slog vi till på de också!

Kommer bli svårt nu sen när man går på stan med två barn, om man köper nått till den ena så kommer man juh också köpa nått till den andra.. så de inte ska bli avundsjuka.. ;)


Nu när vi kom från stan har varit hos Gammelmorfar en sväng också, så slocknade mina grabbar i soffan!! Nej nej Albin kommer vilja vara vaken länge då! och dalmir ska bort på "kalas" så vem är det som får sitta upp med han?! Jo jag! jäkla bajs! han får max sova en halvtimme! men samtidigt skulle jag också vilja gå och lägga mig en stund nu men då är juh risken att vi sover tok för länge allihopa.. men då är jag juh lite utvilad till kvällen!

Tror att det blir en powernap för mig med..

Min förkylning har kännts helt Ok så här mitt på dagen men nu när kvällen närmar sig så känner jag hur jag börjar få ont i öronen också och fryser gör jag! Så jag ska nog krypa mig ner under täcket i sängen! så får de här grabbarna trängas i soffan.. hehe!


skriver säkert mera ikväll!! Caooo

Av Moa Enberg - 12 december 2009 08:42

Nu värkar det som om det är min tur att bli förkyld, alla runt om mig har varit förkylda och imorse vaknade jag med lite halsont... har nu gurrglat mig med saltvatten och ska kurera mig som fan nu för jag orkar inte bli förkyld nu.. :( vilken gnällspik jag kommer bli då.. det går inte!

Så idag blir en lugn dag skulle jag tro.. ska väl försöka tvätta om det finns någon tid?!?! missade juh tvätttiden igår.. klant som man är och berget är stort utav tvätt! Jaja nu börjar adventskalendern så nu måste jag hämta den så Albin kan öppna luckan!

Ha en bra dag!

Caoo

Av Moa Enberg - 11 december 2009 23:19

Kvällen blev ganska lugn i magen har bara haft sammandragningar inge mera förvärkar ialf..

Men över helgen är bara ett måste att knipa igen! vill inte åka till Sundsvall och föda så.. På söndag är jag i 36+0 så på måndag är det "ok" att föda!

Man vill sååå gärna att lillen ska komma ut men samtidigt vill jag att den ska vara kvar där inne ett tag till.. så att h*n växer på sig lite där inne efter som den är lite mindre än vad den "ska" vara!  men men får se vad den bestämmer sig för!

Denna kväll blev juh också fylld av Idol.. Erik vann och det tycker jag avr rätt! De båda var grymt duktiga och både Calle och Erik har en karriär framför sig!

Men fasiken vad störd jag blev på Eriks brud som stod och hängde på scenen när han sjöng vinnar låten efter han vunnit! Gulligt med pappan som klev upp gav en kram sen gick ner igen men den där bruden hon skulle stå kvar och klänga, dansa och se allmänt åhhh knäpp ut.. Låt han sköta sitt nu skäm inte ut han första minuten som Idolvinnare! Han såg faktiskt lite störd ut själv efter ett tag men ja herregud! Jag och Dalmir sa tusen gånger, vaaa fan gå ner från scenen, åhh pinsama brud jäkel!! hehe!

Nu ska man väl lägga sig i sängen och kolla på nått på tv.n sen sooovvaa! trötter!


Imorn ska jag försöka övertala Dalmir att vi ska hämta byrån och montera ihop den plus att möblera om i sovrummet.. får se om det går att få igenom.. :P

Sen på kvällen är han bjuden på kalas, så imorn kväll vet jag inte vad man ska hitta på, ta det lugnt och mysa själv kanske! Dalmir jobbar juh på Söndag så han lär väl inte vara borta hela natten men ialf halva så jag lär väl snarka när han kommer hem.. man kanske ska passa på att hyra någon tjej film då när han ska bort.. någon som har ett bra tips!?


Nää nu ropar sängen!!

Caaoooo

Av Moa Enberg - 11 december 2009 19:49

Nu har jag haft smått förvärkar i tre dagar men blir inge mer än lite "mensont" då och då..

Men det visar juh ialf att man är på rätt väg..

Men fan ska nog försöka knipa ändå december ut.. :P ska väl inte bara tänka på mig själv, måste juh tänka på lill tjoppen som ska ut också den vill väl inte fylla år sist utav alla i klassen.. Hehe! ;)

Men det skulle vara bra skönt att få ut den..


Nu börjar snart Idol, spännande som bara den.. men det måste juh bara vara så att Erik vinner, tycker det är solklart men man vet juh aldrig! Svenska folket kan juh överraska!


Jag och Albin var juh förbi Pappa Dalmir på jobbet för en stund sen och uscha vad trött han var, så nu när han kommer hem så ska jag göra ett varmt härligt bad till han och sen ska vi ta en mysig fika till Idol finalen han hinner väl se vem som vinner ialf!

Imorgon ska han få sova ut också sen ska vi hitta på nått mys under dagen!


Sen åkte jag och Albin förbi på cabowalen där morfar var, Dan-viktor ska spela där ikväll, en riktigt grym kille med giutarr! Jag ska inte dit, men tjuvlyssnade istl på deras soundchek.. han är fortfarande välddigt duktig, och det var väldigt kul att träffa han igen! var mååånga år sen sist!


Näe nu börjar Idol om någon minut så nu ska jag spika plats framför Tv.n :D


Caooo


Matilda jag ska lägga ut någon magbild någon dag.. :P kanske gör det på söndag då! när jag går in i en ny vecka! ;)

Av Moa Enberg - 11 december 2009 16:12

Nu ska ni få lite bilder från dagen!

efter Dalmir åkt till jobbet så la jag och Albin oss i sängen och kollade på tv sen så slocknade vi båda som några stockar.. och sov tills mormor kom till oss vid ett tiden så vi sov ialf 1½ timme så det var grymt skönt!

Jag hade även tänkt att storstäda idag men det blev inte av, vi bakade och bakade sen åt vi mat sen så drog mormor vidare så då plockade jag undan sen tog jag fram den där hemska dammsugaren och dammsugade ialf i alla rum, dock inte Albins för mycket små saker på golvet.. Så imorn tänkte jag att jag ska göra ordentligt ut med alla mattor och allt, nu orkar jag verkligen inte!

fast jag har sovit i nästan 2 tim så är jag ssååå trött idag ändå!


Nu ska jag göra en macka till Albin det blev han sugen på sen ska vi åka till Dalmir på jobbet en stund sen ska vi åka och handla jag och Albin, ska göra nått gott kvällsfika till ikväll när Dalmir slutar..


Jaja här kommer det lite bilder!!


 

Albin tyckte bocken var lik en Hare.. :P


 

Bakning för fullt!


  

 Här sjunger min lill prins för fullt!

Lite små nervös precis när han kom in.. koncentrerar sig på tungan då.. :P


Vill inte lägga ut såå mycket bilder på hela tåget.. det kanske inte uppskattas av föräldrar att deras barn läggs ut  på internet..


Jaja skriver sen!


Caooo  

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards