Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under december 2009

Av Moa Enberg - 1 december 2009 20:33

Min dag har varit katastrof!!


Detta blir detaljer gott folk..

Dagen började med fika på stan med Linda och lilla Milla mycket trevligt..

Sen hem märker att det är väldans blött i trosan, Jaja tänker jag skit samma det är väl som det är när man är gravid, tänker inte mer på de.. byter trosor och åker vidare upp till verkstan där bilen är på lagning! Fick höra att det blev mer kostnader än räknat, jaja! Ok jävla helvete inge mer med det åker hem och jag är igen helt dyng sur i trosan, Fan sipprar det foster vatten eller vadå??! ringer in för lite rådgivning till förlossning och de tycker att jag ska åka in så de får se.. Så där satt jag i typ 3 tim och glodde..

De kollade hjärtat och allt var som de skulle, fick ta typ en duk till binda och kolla om de skulle sippra nått.. Sen kom en läkare in och klämde på magen och tyckte man kände barnet väldigt väl, Hmm konstigt det kanske är lite fostervatten då.. Så in med UL och kolla och ser att det är lite fostervatten, inte farligt lite men lite! så gör en gyn undersökning och kollar om sipprar ut nå vatten, Näe de kunde de inte se! Så inge sipprande måste ha varit en ordentlig flytning men ja skum flytning det är juh inte tjockt det är som vatten?!?! men det uteslöt dem..

Sen tyckte läkaren även att barnet var litet så han tyckte att man skulle ha koll på mig och följa upp detta och göra ett tillväxt ultraljud om ca 2v..

Men jag är totalt förvirrad har inte fått förkalrat ett skit känns det som av läkaren bara att det är lite lite vatten men inge farligt men att de ska inte försvinna mera.. sen  att barnet var litet men inte någon som helst förklaring av hur litet det var?! Så imorn ska jag ringa min BM och få svar på mina tusen frågor som kommer upp när man kommer hem..

Jag fattar att det inte är nå farligt då skulle de inte skickat hem mig, men nu har de bara gjort mig orolig allt detta så..

Ja jag fattar ingenting just nu så jag klarar inte av att vänta i 2v till nästa gång, behöver få allt bättre förklarat för mig och höra allt så mina öron förstår..

en riktigt konstig läkare som sa vad han tänkte och näe bara strul alltihop!


Hmmm!


Av Moa Enberg - 1 december 2009 01:48

Vad fan gör jag vaken nu, borde soovva för längesen!


Men näe här sitter man som en trogen bloggare.. :P hehe näe då..

Jag kan inte sova men ska göra ett försök snart!

Det är juh en dag imorn också, men det blir en lugn dag!

Albin ska på dagis och jag ska vila och ta det lugnt!

skönt att ligga i sängen ialf fram till elva bara mysa under täcket det skulle vara nått, får se om de kan bli så men om jag känner mig själv rätt så brukar det inte bli så.. har alldeles för mycket i huvudet för att jag ska kunna ligga en halv dag! blir tokig på mig själv när det gäller det..

Nu är det juh skönt att man är ledig, men fyy fan var det när man hade jobbat natt och man vaknade till och såg att kl var närmare två, jag fick panik för jag missar juh hela dagen och en massa som man borde göra..


Får se vad kroppen säger imorgon bitti! Om Albin vaknar sju eller närmare nio.. om kl sju då tror jag nog att efter jag lämnat honom vid nio kan jag nog lägga mig en stund men om han vaknar vid halv nio som han oftast brukar göra då vet i tusan om de blir nå mer vila..


Nä om man ska ta och, hmm kanske borsta tänderna..

Ja just de har juh börjat käka järntabletter nu igen, de funkar jätte bra med de här tabletterna såå skönt, och nu har jag inte haft huvudvärk på 2 dagar, och jag sover mycket bättre + att jag känner mig allmänt piggare.. det är sååå skönt! I Början på förra veckan då hade jag det inte roligt, allt var fel för mig!

Hormonerna var hemska allt var fel.. nu är det mycket bättre men hormonerna är i lite obalans.. :P När man vänta första barnet då var juh allt hur lugnt som helst... men nu oj oj.. Albin är dock väldans snäll mot mig, bara lite jävlig ibland när han ska byta om och sånt... men då får Pappa rycka in och klä på han, blir så klumpigt med magen min också så.. ;)

Albin brukar också komma fram ibland och pussa på magen, min lilla mys! och då säger han Mamma jag pussade din bebis! ;) Idag klappade han mig på magen och konstaterade att mammas mage har blivit riktigt stor nu! :D


Älskar mina underbara!

Utan dem skulle jag inte vara nått!

Dalmir är det bästa som har hänt mig!

Albin är det bästa som har hänt oss!

Och nu ska vi få ännu en till!

Vi kommer bli en familj på fyra!

En Familj som ingen någonsin kommer kunna splittra!

För vi älskar varandra!!


Imorgon jobbar Dalmir eftermiddag också.. tråkigt men sant. så är det!

Nää nu måste jag ge upp!

Godnatt!!

Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards