Prinsar och Prinsessor..

Alla inlägg under januari 2010

Av Moa Enberg - 6 januari 2010 10:22

I natt vaknade jag kl fyra och kände världens tryck nedåt..kändes som ungen tittade ut med huvudet.. :P hehe! men ett ordentligt jäkla tryck helt enkelt och nu har jag också fått den där förkyldningen.. vaknade sen vid nio Albin sov sååå länge härligt härligt! Så kände jag min hals var katastrof, så nu är man lite förkyld också.. får hoppas att det inte blir värre bara.. Ingen bra tidpunkt att bli sjuk på nu! det avr längesedan jag var sjuk så det är juh typiskt om man blir sjuk nu.. :S

Men men sånt är livet..

Idag blir det lugnt.. så kallt ute idag -20 så det blir inne mys..

får se vad vi gör..

orkar inte skriva nå mera just nu kanske får lite mera kraft senare..

har massa små värkar också men de är som vanligt.. oregelbundna och konstiga! :/

Caoo 

Av Moa Enberg - 5 januari 2010 17:58

Ja ni nu sitter jag ute hos mamma i Holm blev så ikväll..

Malin och Richard ska komma hit också så det blir skoj.. har inte träffat Malin på över 1 månad så hon kommer nog få en smärre chock när hon ser mig.. man är juh inte så liten precis.. ;) men men snart är det ute.. har suttit och disskuterat lite med mamma om hur man är egentligen för det är juh som typ max och då menar jag absolut max 20 dagar kvar då har jag gått över 15 dagar isfl så då lär det väl bli igångsättning.. och det ska jag nog ta och räkna med känns det som.. är väl bara att ställa in sig på det sen om de kommer tidigare så är den mer än välkommen att komma..

och just nu medans jag skriver detta så svär jag lite inombords att ungen ska fan ut innan typ NU!

Men men man kan juh låtsas lite.försöka övertyga sig själv... :P


Ikväll blir det mat och gotta här hemma hos mor, jag menar jag ställde mig på vågen idag och ser att jag faktiskt inte har gått upp någonting de senaste 2 veckorna så några kilon till kan jag juh gå upp 30 kilo är juh typ ingenting.. hehe! om man har gått över 20-25 kg strecket då är det bara att ge upp och äta och äta så länge man kan.. jag ska juh ner mina 30 kg snart såå ikväll ska jag njuta, kan juh fakstikt vara den sista.. ;)


Med Albin blev jag juh igångsatt i v.41 p.ga olika omständigheter så ja vad ska man säga.. så är det!

Mamma har gått över med alla oss 3 barn 14 dagar med Henrik 12 dagar med Malin och 10 dagar med mig.. så som Nettan även kommenterat i inlägget innan så kan det där juh ligga lite som i släkten.. och då är det juh riktigt illa.. så jag får väl kanske räkna med nått sånt för mig med.. Jäkla gener och skit.. men men ut kommer det juh någon gång..


Just nu är jag och Albin själv hemma hos Mamma.

Mamma är juh en såndär hurtbulle och går på spinning 2 gånger i veckan..

Malin och Richard har inte kommit hitr ännu men snart!

Ska få Malin att slinga mitt hår också, men det blir nog imorn skulle jag tro..

Skönt också att hon är här nu för då tänker jag på nått annat en stund..

hon åker tillbaka på Lördag, och hon vill juh såå gärna att jag ska få medans hon är här så hon kanske också gör att jag blir galen.. :)

Nää nu ska jag mysa en stund i soffan med Albin och titta på Bolibompa.. Sen kommer alla!


Volim te Dragi! <3


Caooo

Av Moa Enberg - 5 januari 2010 09:41

Nu ni har jag varit hos BM, det där med att försöka muta henne för en igångsättning var juh totalt hopplöst det ända hon kunde göra var att slita lite i livmordertappen.. så det gjorde hon, och jag är öppen 1 cm och allt är mjukt och moget.. så kroppen är som redo, men så avr det när jag väntade Albin också.. man kan juh hoppas på att det det sätter igång nått nu när hon varit där och irritera lite men den risken är nog inte så stor..

fick en tid till Förlossningen den 17 jan.. alltså i vecka 41.. fy fan jag komemr vara ett psykfall då..

Så jag hoppas verkligen inte att det blir så..

så detta var alltså mitt sista besök på MVC! Birgit har varit kanon verkligen..

riktigt nöjd med henne är jag! Hon är så lugn och harmonisk!

men att muta henne gick juh inte, så där fick hon några minus poäng.. ;) försökte att hon skulle "råka" spräcka hinnorna men nää det gick inte hem..

hon sa också det att jag kunde skippa det där med att vara ute och gå för det är bara en myt.. visst att de är bra att röra sig men något som man få lite fart på det är att stimulera bröstvårtorna eller ha samlag det var vad hon kunde tipsa med.. :/


Jaja näe nu ska jag och Albin bygga pussel sen så ska vi väl göra nåt vettigt idag, funderar på att rensa Albins garderob lite! är dags för en rensning skulle jag tro..

vi höres nått senare..

Caooo


Av Moa Enberg - 4 januari 2010 21:36

Ibland undrar jag vad man klagar över.. men samtidigt så måste man få klaga över saker och ting.. (att man är less på att vara gravid t.ex.)

men man har de ganska bra ändå..

Jag har folk runt mig som jag älskar och som älskar mig..

jag önskar så mycket i mitt liv, och jag har nästan allt.. visst man kommer nog aldrig vara riktigt nöjd spelar ingen roll hur mycket pengar man någonsin skulle ha så skulle man ändå aldrig vara nöjd för då skulle nått annat fattas, så är det juh.. Men ibland måste man stanna upp i tillvaron och tänka efter för man har det nog ganska bra ändå.. och då tänker jag inta bara på barnen i afrika och i krig och såna vanliga saker jag tänker bara här i Sverige. i vårat land som är såå perfekt.. vad sker egentligen i villa kvarteren här med Svenssons som alla anser vara så bra.. vad sker bakom alla stängda dörrar..

usch usch vill inte tänka tanken.. önskar att jag kunde ja jag vet itne vad..

Önskar att alla kan vara lyckliga.. jag sitter inte nu och påstår att mitt liv är perfekt det vet ni nog alla att det har varit upp och ner för mig med.. mött på många motgångar i livet, men faktiskt just nu så är det jäkligt bra..

Mitt upp i detta klagande på att man är less på att vara gravid så tänkte jag lite på folk runt om en har det och vad som händer runt om i bara vårat land..

ähh detta blev invecklat känner jag men jajaja.. det är som de är.. era huvuden kanske börajr snurra och ni kanske inte ens fattar vad jag menar.. men jag fattar ialf lite av vad jag menar..   


Nää nu ska jag ta och duscha imron är de BM, ska försöka muta henne så det blir igångsättning imorn.. :P hehe! det lär väl inte gå men man kan juh försöka.. ;)

Kommer lite bilder också på min mys pojke!


Här somnade Albin igår mitt på dagen.. mysigt.. jag vill också få plats.


  

Kojor/ Ladugårdar byggs på alla möjliga ställen och sätt hemma nu!


Såhär busig är man när man leker i kojan... ;)


   

Såå mysigt med öppenspis, kan dock bara elda ljus i den men de är bra mysigt ändå..

   


Detta var allt för ikväll, vi höres imorn, skriver efter jag avrit hos BM..

Caoo

Av Moa Enberg - 4 januari 2010 18:09

Ja ni, jag har faktiskt lite små ont nu.. men inte värkar.. utan bara som mensvärk.. men inte i samband med en sammandragning.. bara små ont hela tiden..

Men problemet är juh också att man söker varje tecken nu också.. :P


Glömde bort idag att köpa Hallonbladsthé typiskt.. men ska förbi stan imron en sväng också så..

Nu ska jag snart äta mat, andrea och shindarr skulle också komma förbi så jag sitter och väntar på dem, Dalmir är och hämtar upp dem..

Ikväll blir det kyckling och potatisgratäng.. har verkligen fastnat på potatisgratäng denna graviditet.. äter det inte sååå ofta men det beror lite på att jag inte orkar stå och skala potatis.. :P men bra jävla gott är de.. ;)

Idag har man som sagt varit på stan, gjort lite måsten sen har vi varit hemma mamma kom förbi en sväng och lekte en stund med Albin.. sen har jag fixat med maten, och jag och Albin har poppat musik.. barnens favoriter!  faktiskt kul, för han kan sjunga med i nästan alla låtar och jag kan juh också texterna så vi har sjungit emil och pippi sånger för full hals.. ;)

Sen har det byggts kojor i vardagsrummet.. han är inne i en koj byggar period.. men självklart blir det ingen koja det blir juh såklart en ladugård till kossan Albin.. ;)

Nä nu ska jag göra klart för middagen.. Caooo

Av Moa Enberg - 4 januari 2010 09:33

Känns så skönt att det är en vanlig vardag igen.. har lite ärenden att göra idag.. satt t.om och gjorde en liten lista på saker jag ska göra.. (list männsikan) Men det är juh helt underbart att stryka saker och ting, då känner man sig duktig..


natten har varit ganska lugn, vaknar lite då och då men somnar om ganska snabbt.. men är less på att aldrig känna mig utvilad, spelar ingen roll när man lägger sig man känner sig ändå inte utvilad när man kliver upp.. i natt vid fyra när det var dags för toa besök så kände jag mig pigg, men inte sen när det väl var dags att vakna vid åtta.. det är bra typiskt..

jaja får se vad denna dag har att ge.. en bebis kanske?!? ;)

idag 39+1...


bye bye

Av Moa Enberg - 3 januari 2010 22:05


ikväll var vi på bio, första gången någonsin för mig och Dalmir tillsammans.. såå mysigt...

Dalmir kom hem efter varit och handlat han och Albin, och sa ska vi försöka fixa barnvakt och gå på bio ikväll.. jaha visst det kan vi väl om vi får till en barnvakt, och det kunde Pappa och Elisabeth vara så vi åkte på bio ikväll! New moon, visst de är en riktigt bra film men ibland så skrattar jag lite åt fantasin.. ;) hennes situation och ja allt..

men det var absolut värt det.. och tack så mycket andrea att vi fick din plats! super snällt av dig!  och tack Pappa och Elisabeth som var barnvakt så vi äntligen kunde gå på bio tillsammans var som dags att gå på bio snart varit tillsammans i 5 år så.. och om vi inte hade gjort det nu så skulle det nog inte hänt på några år till.. Men nu kan vi bocka av det på att göra listan.. ;)


Idag har jag annars bara gått och varit sur, och grubblat över att det inte kommit ut någon lite bebis.. Satt även på bion och tänkte typ heeella tiden snälla låt vattnet gå här och nu det blir en historia att berätta, och när man väl gör nått annat än att gå hemma och vanka fram och tillbaka..

Så Dalmir var väl snäll och tänkte på att jag skulle få nått annat att tänka på än denna mage! Men även han blev upprörd när jag sa att de i föräldragruppen hade fått barn.. så han är nog också lite less på att vänta, men nog inte lika less som jag är.. ;)


Albin har juh sovit idag på dagen (katastrof) så han är fortfarande vaken, han ska bara få i sig lite kvällsfika sen så är det sängen för han.. och för min del med.. har lite små ont i magen, men känns mer som magknip än värkar, eller.. ;P hehe! besatta moa.. ledsen ni som läser men såhär kommer det vara nu framöver bara tjat tjat och åter tjat om detta.. men det är vad mitt liv går ut på nu.. ;)

Så det är bara att läsa eller så skiter ni i det..


Jaja ha det så bra.. Caoo Caooo

Av Moa Enberg - 3 januari 2010 14:05

ryktena går..

Nettan gav skvallret om att några i föräldragruppen fått barn.. åhhh undra vad de hade för BF?! efter mig säkert och då blir jag galen.. :S

Det är de värsta när folk som ska ha efter en själv får barn innan.. hmm undra om man ska gå ut och gå en sväng ialf.. man kan juh låtsas att det ska sätta igång nått eller ska amn ge upp och vänta och spara krafterna till en förlossning...

Jag har juh dessa förbannade förvärkar men det blir juh aldrig regelbundna eller att det tar i ordentligt..

Vad knäpp man blir alltså...


Presentation


Mitt allt! Det är min familj!

Omröstning

Hur ofta tränar du?
 5-7 dagar i veckan
 3-4 /veckan
 1-2 /veckan
 aldrig
 sällan
 promenerar endast

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards